Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی زلفی‌گل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان را تعلیم سپس در اختیار وزارت علوم قرار می دهد، در وزارت علوم نیز شرایطی را ایجاد می کنیم تا هسته های فناور شکل گرفته و سپس آموزش دیدگان این مراکز در اختیار معاونت ریاست جمهوری قرار گرفته و شرکت های دانش بنیان شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به موضوع مهاجرت نخبگان اشاره کرد و اظهار داشت: نخبگان ما سه انتظار دارند، مهیا کردن بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری برای کارهای تحقیقاتی و علمی مورد نیاز، تامین حداقل ها برای زندگی و معیشت و اینکه جایگاه آنان مورد توجه قرار گیرد و در شرایطی قرار بگیرند که احساس  کنند برای کشور خود موثر هستند.

این عضو کابینه سیزدهم تاکید کرد: با تحقق این مهم نه تنها مهاجرت نخبگان را شاهد نخواهیم بود بلکه نخبگانی که در سال های گذشته کشور را ترک کرده اند نیز به وطن خود باز می گردند.

زلفی گل اضافه کرد: این وزارتخانه در حوزه پژوهش و فناوری بسترسازی های لازم را انجام می دهد، افراد صاحب ایده را به مراکز رشد و پارک های علم و فناوری سوق داده و امکانات در اختیار آنان قرار می دهد و حمایت های مالی نیز از آنها انجام می شود.

وی با بیان اینکه در این فرآیند تلاش می شود افراد بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل کنند، ادامه داد: بر این اساس هسته فناور و شرکت دانش بنیان تشکیل می شود که در نهایت برای دانش بنیان  شدن آن نیز خوشبختانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تعدادی از پارک ها علم و فناوری مجوز شرکت های دانش بنیان نوع سه داده می شود که در نتیجه در جذب افراد صاحب ایده، حمایت های لازم انجام می شود تا این افراد بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل کنند.

زلفی گل تصریح کرد: شتاب دهنده هایی در مراکز پارک های علم و فناوری مستقر می شوند تا روند تبدیل ایده ها به محصول سرعت بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  استان زنجان به لحاظ علمی در وضعیت استثنایی قرار دارد، ادامه داد: دانشگاه زنجان بستر فیزیکی و زیرساخت های منحصر به فردی در کشور دارد بطوریکه بیش از ۴۰۰ هکتار زمین و چندین هکتار فضای فیزیکی بسیار مناسب در اختیار دارد و چندین شرکت دانش بنیان و مراکز نوآوری آن نیز در حد بسیار عالی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پایه زنجان نیز پرچم دار علوم پایه در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: استادان این دانشگاه نه تنها در تولید علم سرآمد هستند بلکه در زمینه فناوری و دانش بنیان نیز فعال هستند و این موضوع نشان می دهد دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان می تواند پرچمدار علم و فناوری در کشور نیز باشد.

برچسب‌ها محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فن آوری مهاجرت زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فن آوری مهاجرت محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فن آوری مهاجرت زنجان علم و فناوری دانش بنیان زلفی گل پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۴، امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس، آغاز به کار کرد. 

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در حاشیه این نمایشگاه و فروم قانونگذاری، درباره «قانون ارزش افزوده برای پارک‌های علم و فناوری» توضیح داد: موضوع بودجه برای زیرساخت‌های پارک علم و فناوری کشور موضوع پر اهمیتی است و کشور هم توان تامین گسترده این بودجه را ندارد. 

صفاری‌نیا ادامه داد: نیاز است به‌صورت جداگانه‌ در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، بودجه اختصاصی برای توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان‌ها، لحاظ شود. 

وی ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها برای پارک‌های علم و فناوری که داخل شهر مستقر نیستند و خدمت‌رسانی به آنها سخت‌تر است، خدمات زیرساختی ارائه نمی‌کند. 

رئیس پارک فناوری پردیس به ضرورت قانون ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: درواقع شرکت‌ها برای استفاده از خدمات زیرساختی مختص شرکت‌های دانش‌بنیان، مبلغ ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند. 

صفاری‌نیا با اشاره به میزان نقدینگی و بودجه اختصاص‌یافته به پارک‌های علم و فناوری در سال جدید گفت: به‌طورکلی مبلغ هزار و سیصد میلیارد تومان بودجه اختصاصی برای پارک‌های علم و در سال ۱۴۰۲ فناوری است. 

وی افزود: اما امسال مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان سهم ارزش افزوده 
پرداخت شد. هر شرکت دانش‌بنیان، به‌ازا و براساس میزان فروشی که دارد باید سهم ارزش افزوده خود را پرداخت کند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، تا حد زیادی چالش‌های مربوط به قانون‌گذاری‌ها، رفع شده است، گفت: 
۵ محور اصلی معافیت مالیاتی، حقوق مربوط به کارکنان شرکت‌ها، درآمد‌های اتفاقی، اختلافات حقوقی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و ارگان‌های دولتی از جمله موارد قانونی پیگیری شده بوده است.

وی گفت: همچنین ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری از جمله مواردی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها پیگیری و به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • مدیریت و تبادل فناوری، مهم‌ترین هدف فن بازار ملی ایران است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی شرکت‌های فناور کشور
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی