Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از تداوم سیلاب‌های تابستانی در نیمه جنوبی ایران خبر داد و اعلام کرد: استان‌های بلوچستان، هرمزگان، فارس، دامنه ابرناکی‌ها تا جنوب استان اصفهان نیز رسیده و باعث افزایش بارندگی در این مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز سرعت وزش باد در غرب و شرق افزایش می‌یابد و در بخش‌های از جنوب و جنوب‌شرق نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهیم داشت که موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، همچنین وقوع طوفان شن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شکل‌گیری متناوب توده گرد و خاک در عراق و انتقال آن به نواحی غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور، در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. بسیاری از شهرهای استان‌های غربی تا روز پنجشنبه درگیر خیزش گرد و خاک هستند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌های فرا نرمال مونسون امسال سبب شده است تا میانگین بارش سیستان و بلوچستان در ۱۸ روز نخست تابستان به بیش از ۱۱ میلی‌متر برسد و پربارش ترین استان کشور از ابتدای تابستان تاکنون شود.

میانگین بارش نرمال سیستان و بلوچستان در ۱۸ روز نخست تابستان ۲.۴ میلی متر است که امسال ۳۶۹ درصد افزایش یافته است. تاکنون ۱۸ درصد از بارش‌های سال آبی جاری سیستان و بلوچستان در فصل مونسون دریافت شده است.

افزایش بارش در جنوب شرق در حالی است که میزان بارندگی در پربارش‌ترین استان کشور یعنی گیلان با کاهش ۶۹ درصدی در این مدت همراه بوده است.

چندین استان نیز در تابستان امسال هیچ بارشی نداشتند. این استان‌ها شامل ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان و یزد است.

سازمان هواشناسی همچنین از تداوم گرمای هوا تا پایان هفته در تهران و نیمه شمالی کشور خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌های هشدار نارنجی امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی است و برای روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین پیش‌بینی می‌شود.»
در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
امین حسین نقشینه افزود: «علاوه بر هشدار نارنجی در استان‌هایی که گفته شد در حقیقت از امروز تا سه‌شنبه در کل کشور شاهد بارش باران خواهیم بود. امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی رضوی، نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور، بوشهر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شاهد بارش هستند. یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب و شمال کشور بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.»
نقشینه ادامه داد: «دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیز نیمه شمالی کشور بارش خواهد داشت.»
بارش پراکنده و گاهی رگبار باران در تهران همچنان ادامه دارد و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بعد از ظهر امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت) وزش باد شدید در تهران نیز پیش‌بینی می‌شود.» بیشینه دمای تهران ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد ؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها

کد خبر 849034 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي استان خراسان رضوی

دیگر خبرها

  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • پایان هفته بارانی در استان سمنان