Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار اروپا اعلام کرد صادرات پسته ایران به اروپا در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۲ با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۴ میلیون و ۲۲۸ هزار یورو رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز آمار اروپا، یورو استات، از صادرات 64.228 میلیون یورویی پسته ایران به اروپا در 4 ماهه نخست 2022 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی با کاهش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ایران در 4 ماهه نخست سال 2021 بالغ بر 75.597 میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده بود.

صادرات پسته با پوست ایران به اروپا در 4 ماهه نخست 2022 با افت 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 27.456 میلیون یورو رسیده است. ایران در 4 ماهه نخست 2021 بالغ بر 48.506 میلیون یورو پسته با پوست به اروپا صادر کرده بود.

اما صادرات مغز پسته ایران به اروپا در این دوره با رشد قابل توجه 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 36.772 میلیون یورو رسیده است. ایران در 4 ماهه نخست سال 2021 بالغ بر 27.091 میلیون یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده بود.

آلمان، اسپانیا و ایتالیا از جمله بزرگترین واردکنندگان پسته از ایران در 4 ماهه نخست 2022 بوده‌اند

بر اساس این گزارش در سال 2021 صادرات پسته ایران به اروپا بالغ بر 192 میلیون یورو بوده که این رقم نسبت به صادرات 191 میلیون یورویی سال 2020 تغییر محسوسی نداشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل پسته ایران به اروپا ایران در 4 ماهه نخست صادرات پسته میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۶۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان معامله شد؛ قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۲۲۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۵۴ تومان و حواله آن، ۴۴ هزار و ۴۱۸ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۴۴ تومان افزایش قیمت به ۱۲ هزار و ۷۸ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۷۸ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته افزایش اندکی داشته است.

کد خبر 6091312

دیگر خبرها

  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر