Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و تولید ۱۶۵ هزار تن محصول، سومین تولیدکننده خرما در کشور و اکنون برداشت محصول خارک و رطب از نخلستان‌های استان آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر‌، تولید محصولات کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که در این راستا سالانه افزون بر 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و صیفی‌جات در مزارع استان تولید به بازارهای مختلف عرضه می‌شود.

خرما یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود که سالانه از شش میلیون اصله نخل افزون بر 165 هزار تن محصول خارک، رطب و خرما تولید می‌شود. استان بوشهر قطب تولید خرما کشور معرفی شده و عمده آن از نخیلات شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم تولید می‌شود.

برداشت محصول خارک و رطب از نخلستان‌های استان آغاز شد

با آغاز فصل تابستان اکنون برداشت محصول خارک و رطب از نخلستان‌های استان آغاز شده است که پیش‌بینی تولید 55 هزار تن خارک و رطب شده است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برداشت خارک و رطب از نخیلات استان آغاز شده است.

کبری توکلی پیش‌بینی تولید 165 هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر را یادآور شد و اظهار داشت: پیش‌بینی برداشت 10 هزار تن خارک و بیش از 40 هزار تن رطب از نخلستان‌های استان بوشهر شده که به نقاط مختلف کشور و بازارهای صادراتی عرضه می‌شود.

آغاز برداشت خرما محصول اصلی نخیلات از اواسط شهریور ماه

وی با اشاره به اینکه برداشت خرما محصول اصلی نخیلات از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود گفت: محصول خرما استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است که متقاضیان بسیاری در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت بیش از 110 هزار تن خرما از نخیلات استان تصریح کرد: افزایش صادرات خرما مورد توجه ویژه قرار دارد و از امسال فراتر از سال گذشته که 27 هزار تن ثبت شده صادر می‌شود.

همسایگی استان بوشهر با حوزه خلیج فارس، صادرات خرما افزایش داده است

همسایگی استان بوشهر با حوزه خلیج فارس، ظرفیت صادرات محصول خرما را افزایش داده است که اگر این مهم با علوم روز دنیا تلفیق شود و بتوان از این محصولات فرآورده‌های دیگر تولید شود، قطعاً سطح تقاضا افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام رئیس اتاق بازرگانی بوشهر جشنواره و نمایشگاه خرما بهمن ماه امسال در استان بوشهر برگزار‌ می‌شود که نقش مهمی در معرفی توانمندی استان در صادرات این محصول به کشورهای مختلف دارد.

خورشید گزدرازی از راه‌اندازی میز ملی خرما در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: میز ملی خرما در بوشهر در رونق تولید و صادرات این محصول نقش مهمی دارد و راهکارهای توسعه صادرات این محصول را فراهم می‌کند.

ایجاد شهرک خرما، راهکار مهم برای رونق تولید محصولات کشاورزان استان بوشهر

بر اساس نظر نخبگان علمی، برای سامان بخشیدن به محصول نخلستان‌های استان بوشهر، علاوه بر صادرات می‌توان در راه‌اندازی شهرک تخصصی خرما برنامه‌ریزی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر کیفیت خرما استان را بالا دانست و بیان کرد: محصول خرما نخلستان‌های استان بوشهر دارای کیفیت بسیار بالایی است و قابلیت تبدیل به سایر محصولات را دارد.

نوذر منفرد مساحت اراضی نخیلات استان بوشهر را 34 هزار هکتار دانست و خاطر نشان کرد: از این میزان 31 هزار هکتار با شش میلیون اصله نخل بارور است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به توسعه صنایع فرآوری در عرصه محصول نخیلات شده است تصریح کرد: اکنون ظرفیت فرآوری و بسته‌بندی خرما در استان بوشهر 94 هزار تن و سردخانه بیش از 50 هزار تن است.

وی کل سردخانه‌های محصولات کشاورزی استان را 64 واحد دانست و بیان کرد: کبکاب، شهابی، برحی، شکر و سعمران مهمترین گونه محصول نخیلات این استان است که پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار تن محصول خارک برداشت شود.

وی برپایی نمایشگاه و جشنواره خرما را یکی از برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا امسال جشنواره و همایش خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/190/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برداشت محصول خارک و رطب رطب از نخلستان های استان کشاورزی استان بوشهر نخیلات استان استان بوشهر استان بوشهر استان بوشهر هزار تن محصول استان آغاز پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی‌های نهایی کارگزاران صندوق بیمه، خسارت ۱۰۰ درصدی به اراضی ۱۴۰ هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان را گزارش کرد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه این استان در تولید محصولات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید برخی از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی خارج از فصل، خرما و برخی دیگر از محصولات است و تولید گندم در این استان از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اهمیت بارندگی مؤثر در تولید محصول زراعی استان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مؤثرترین فاکتور در میزان عملکرد گندم با توجه به شرایط آب و خاک استان پراکنش بارندگی موثر و اثربخشی آن در تولید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 140 هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش گندم دیم قرار گرفت، تصریح کرد: کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی نهایی کارگزاران صندوق بیمه‌ای استان خسارت 100 درصدی به اراضی 140 هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان بوشهر را گزارش کردند.

توکلی، اراضی تحت پوشش گندم آبی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از 18 هزار هکتار گندم آبی استان بوشهر محصول گندم حدود 4 هزار هکتار این اراضی به سبب کاهش باران و تداوم خشکسالی خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه اراضی گندم استان بوشهر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد گفت: پرداخت غرامت خسارت به تولیدکنندگان گندم استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا