Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر طالبان حدود ۸۰ فروند بالگرد و هواپیما در اختیار دارد که اکثر آنها هنگام سقوط حکومت پیشین غیرفعال و تخریب شده بودند.

وزارت دفاع طالبان دیروز دوشنبه(۲۰ سرطان/تیر) با نشر اعلامیه‌ای گفته که یک بالگرد ساخت آمریکایی که در حکومت پیشین تخریب شده بود را دو باره ترمیم و آماده پرواز کرده است.

گفتنی است که پیش از این نیز وزارت دفاع طالبان اعلام کرده بودند که ۶۰ بالگرد و هواپیمای تخریب شده حکومت پیشین را ترمیم و آماده پرواز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر پس از سقوط کابل شماری از بالگردها و هواپیماها توسط خلبان‌های دولت پیشین به ازبکستان انتقال داده شد که دولت تاشکند تا هنوز از تحویل دادن آن به طالبان خودداری کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان بالگرد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه اصلی براندازان خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست تبیینی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با محوریت «وحدت ملی»، با حضور محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار شد.

صفار هرندی در این نشست گفت: مقوله وحدت ملی و یکپارچگی و انسجام، برای کشور و جمع بزرگی که واحد سیاسی مشخصی را شکل می‌دهند، طبیعی و ابتدایی‌ترین نیاز است. اصلی‌ترین نقشه کسانی که با نیت براندازی به سراغ کشورها می‌آیند، خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است. پس از فتنه ۱۳۸۸، وزرای دفاع عضو ناتو در یکی از نشست‌های سیاسی و استراتژیک، به مخدوش شدن ارتباط مردم با حکومت و یکدیگر تاکید کردند. در چنین طرحی ارتباط حاکمان با یکدیگر نیز باید متزلزل شود و برای تحصیل این مقصود و ایجاد تنگنا در زندگی مردم، تحریم و افزایش تحریم‌ها را اصلی اساسی دانستند. با ایجاد چنین اختلالی، اگر ادبیات انتقادی به مرحله اعتراضی و پس پرخاش‌جویی برسد، رابطه حکومت و مردم مخدوش و به عبارتی سرمایه اجتماعی متزلزل می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم وحدت بین مسوولان گام بعدی را در وحدت‌شکنی و بر هم زدن سامانه‌های انسجام‌بخش، اختلاف‌افکنی در سطح مقامات و مسوولان دانست و گفت: با آنکه اکنون به صورت نگران‌کننده دچار این موضوع نیستیم، ولی گاهی در مدیریت‌های اجرایی یا تقنینی شاهد ایجاد فضای تعارض بین دو قوه می‌شویم که نه تنها سبب پیشبرد امور نمی‌شود، بلکه حالتی خصومت‌آمیز نیز به خود می‌گیرد. این برای انسجام یک حکومت اخلالی اساسی است و خواست عمومی جامعه به هیچ وجه تنازعی از این جنس نیست. مردم می‌دانند که حاصل این تعارض، عقب ماندن از خدمت دستگاه‌ها به مردم است. اما جریانی که از بیرون این آسیب را تدارک دیده، صورتی ظاهری برای آن می‌سازد که مردم را به دو دسته تقسیم می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: توقع می‌رود هوشمندی و هوشیاری، هم در سطح مقامات و هم در میان مرد، به ویژه نخبگان که نیروهای پیشران اجتماعی و سیاسی هستند، در مواقع خطر بازدارنده از ورود به عرصه‌ای باشد که هیچ بهره داخلی ندارد.

وی با اشاره به دوران جنگ و بحران‌های گذشته ایران، گفت: قدرت‌های مسلط جهانی و کشورهای غربی که ما را به عنوان عنصری مزاحم برای اهدافشان تلقی می‌کنند، با به نتیجه نرسیدن نقشه‌های معمول برای مواجهه با ما، دست به عملیات‌های خرابکارانه‌ای چون فاجعه ۷تیر۱۳۶۰ در بخش‌های حساس کشور می‌زنند که در کشورهای معمولی دیگر منجر به جابه‌جایی حکومت می‌شود.

صفارهرندی گفت: اما در ایران ما، باوجود قرارگرفتن استان‌های مرزی در آستانه سقوط، باز هم ملت و کشور در زمان بحران خود را مدیریت کرده و تجربیات دشمنان ناکام مانده است. به ویژه در تجربه جنگ تحمیلی و قرارگیری در وضعیت جنگی، کشور ما که شرایطی مشابه آنچه بر مردم غزه می‌رود داشت بسیار عالی عمل کرد.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: دشمن به تناسب موسمی که در آن قرار داریم، ترفندهایی به کار می‌برد. آخرین برنامه بی‌سابقه‌ای که به امید نقطه نهایی سقوط ما به کار گرفتند نیز، تحریم‌های گسترده‌ای بود که با اتحاد مردم، آن را خنثی کردیم و سختی‌هایی را که در گذشته به آسانی موجب تسلط دشمن می‌شد دور زدیم. ما حتی از دوستان دشمنانمان هم برای بر هم زدن این سامانه تحریمی استفاده کردیم و برای دیگران نیز الگو شدیم. حالا در تمام منطقه کسانی که با ما آرمان‌های مشترک دارند، مانند ما عمل می‌کنند و ایمان دارند می‌توان در مقابل آنان ایستاد.

وی با اشاره به اینکه وحدت ملی برای ما یک توافق داخلی است و وقتی دچار خدشه می‌شود، زمینه یک جنگ بزرگ داخلی، نفوذ بیگانه و تصرف سرزمینی توسط دشمن را فراهم می‌سازد، خاطرنشان کرد: دشمن در مقابل این ملت یکپارچه، بر تنوع فرهنگی، قومیتی و مذهبی به‌عنوان ظرفیت‌هایی برای بر هم زدن انسجام حساب کرده و این موضوعات را مبنایی برای به‌وجود آوردن بحران و اختلال کرده است.

صفارهرندی گفت: آنچه در جریان تظاهرات مردم در برلین بسیار تکان‌دهنده و یادآورنده خطر بود، بالارفتن شانزده پرچم به نام ایران بود. دشمن، ایران مقتدر و بزرگ را تکه‌تکه و کوچک می‌خواهد؛ چنان‌که عراق‌ سوریه و لبنان را نیز این‌چنین می‌خواستند. عملیات‌های اخیر در ایران، همه در همین جهت بود و دیدیم که عناصر وحدت ملی مورد تعرض قرار گرفت و به مرکزیت نظام اهانت شد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت ملی ارزشمندترین سرمایه یک ملت است و باید از آن پاسداری شود، گفت: با وجود اینکه بهانه برای اختلافات زیاد است، ولی از کنار اختلاف در یک امت، می‌توان به زایش نیز رسید. اختلاف نباید سرمایه‌های ملی را بسوزاند و از حد گفتمانی خارج شود و به تنازع میدانی برسد.

صفارهرندی در پایان گفت: بخشی از خدشه به وحدت نیز محصول غفلت‌های خودمان است. گاهی ما اختلافی جزیی را به اختلافی بزرگ می‌کنیم؛ ولی امید است محیط کتاب و رجوع به دانایی ما را در همچین عرصه‌هایی راهنمایی کند.

کد خبر 6100772 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نقشه اصلی براندازان خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است
  • فرود بالگرد حامل نظامیان مجروح اسرائیلی در بیمارستان ایخیلوف+ عکس
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟