Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدیر سینمایی می‌گوید ۲۰ آموزشگاه فاقد مجوز شناسایی شده‌است که عموماً به هنرجوها وعده کار در پروژه‌های فیلمسازان مشهور را می‌دادند اما نه تنها این قول محقق نشد بلکه حتی یک گواهینامه هنری نیز دست هنرجوها را نگرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با صدور خبر برخورد قانونی با آموزشگاه‌های فاقد مجوز سینمایی، جعفر انصاری‌فر، مدیر کل مطالعات و دانش سینمایی، توضیحات تکمیلی خود را درباره سیاست‌های سازمان سینمایی با آموزشگاه‌های سینمایی به تسنیم ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری‌فر بیان کرد: سیاست‌های کلی سازمان سینمایی در قبال آموزشگاه‌ها این است که فعالیت سالم داشته باشند و مطابق قانون خدمات ارائه دهند. برنامه ما این است که هر آموزشگاهی که قصد فعالیت داشته باشد مطابق قانون و با سهولت هرچه بیشتر بتواند مجوز فعالیت خود را دریافت کند. ما نیز مجوزها را با همکاری شوراهای مرتبط در سازمان سینمایی ارائه می‌دهیم. البته از مهم‌ترین شروط ما برای اعطای مجوز داشتن صلاحیت علمی و عمومی مؤسسین آموزشگاه‌ها است. اینگونه احتمال حضور افراد سودجو کم می‌شود هرچند که عموم مردم در هنگام مراجعه به یک آموزشگاه باید از داشتن مجوزهای لازم این آموزشگاه مطلع باشند.

او در خصوص شکایت‌های ارسالی به وزارت فرهنگ در خصوص آموزشگاه‌های فاقد مجوز بیان کرد: برخی از آنها به اسم آموزشگاه‌های وابسته به وزارت فرهنگ کار می‌کردند درحالی که تنها آموزشگاه رسمی و دولتی سینمایی انجمن سینمای جوانان ایران است و ما هیچ آموزشگاه سینمایی دولتی دیگری نداریم تا رقیبی برای بخش خصوصی نباشیم.

این مدیر فرهنگی گفت: عموم مردمی که به این آموزشگاه‌ها رفته‌اند بدون گواهینامه از دوره خارج شدند در حالی که برای کلاس‌های خود هزینه کرده‌ بودند. علاقه‌مندان سینما و جوانان عزیز ما باید اصالت مراکز آموزشی سینمایی را بشناسند و با انتخاب آگاهانه از داشتن مجوز آموزشگاه، مؤسسه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انصاری‌فرد با اعلام اینکه در کشور نزدیک به 200 آموزشگاه سینمایی وجود دارد گفت که ما 20 آموزشگاه فاقد مجوز و صلاحیت لازم را شناسایی کردیم. برخی از این اماکن توسط خود مردم به ما معرفی شدند و برخی نیز با رصد و شناسایی همکاران ما شناسایی شدند. بیشتر این آموزشگاه‌ها نیز در تهران فعالیت می‌کردند.

او درباره مجازات خاطیان گفت آموزشگاه‌هایی که بدون مجوز فعالیت کرده‌اند توسط مراجع قضایی پلمپ شده‌اند و البته برخی از آنها با گذراندن مراحل قانونی و تقاضای دریافت مجوز برای آموزشگاه‌ها توانستند مجوز هم بگیرند. اما اگر جدای از نداشتن مجوز شکایت شخصی نیز داشته باشند، محکومیت مشخص خود را دارند.

مدیر کل مطالعات و دانش سینمایی درباره شکایت‌های شاکیان از آموزشگاه‌های سینمایی بیان کرد که بسیاری از آنان به هنرجوها وعده‌های رنگارنگ می‌دادند که شما را بر سر پروژه‌های سینمایی فیلمسازان مشهور می‌بریم یا هنرمندان مشهور را بر سر کلاس می‌آوریم اما در نهایت دست هنرجوها خالی ماند و حتی یک گواهینامه نیز دریافت نکردند.

وی در خصوص رفع مشکلات آموزشگاه‌های سینمایی فعال بیان کرد: از مشکلات قبلی ما این بوده که کسانی که درس می‌دادند بعضاً صلاحیت علمی و اخلاقی کافی نداشته‌اند. برای رفع این مشکل قرار است که کلیه اساتید آموزشگاه‌ها از این به بعد مانند اساتید دانشگاه دارای کد تدریس باشند. برای این منظور صلاحیت علمی و عمومی آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مبادا استادی فاقد صلاحیت لازم فعالیت نکند. برای این منظور دفتر مطالعات و دانش سینمایی صلاحیت هرکدام از متقاضیان تدریس را برعهده دارد. بنابراین اگر آموزشگاهی بدون استاد دارای کد تدریس و مجوز فعالیت کند، گواهینامه‌های لازم و بعد از دوره آن توسط سازمان سینمایی امضا نمی‌شود.

این مدیر فرهنگی درباره آموزشگاه‌هایی که فعالیت خود را مطابق قانون و صلاحیت‌های لازم انجام بدهند گفت: کلیه آموزشگاه‌های ما در یک رتبه‌بندی قرار دارند اما در صورتی که آموزشگاهی بتواند فعالیت بهتری داشته باشد و نظر هنرجوها را بهتر جلب کند مورد تشویق قرار خواهد گرفت و از خدمات بهتری توسط سازمان سینمایی بهره‌مند خواهد شد.

او در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای هنرجویان نیز خبر داد که به‌زودی با راه‌اندازی یک سایت، تمام هنرجویان نیز دارای کد و کارتابل شخصی خواهند شد که از طریق آن می‌توانند هرگونه انتقاد، شکایت یا نقاط مثبتی که در خصوص آموزشگاه‌ها وجود دارد را مستقیماً با ما در میان بگذارند. همچنین قرار است سرفصل‌های درسی قبلی که چندان کاربردی نبوده را دوباره بازخوانی کنیم تا سرفصل‌های بهتری ارائه شود و افرادی که متقاضی تأسیس آموزشگاه‌ سینمایی هستند نیز، دوره‌های توجیهی را پشت سر می‌گذرانند.

آموزشگاه‌های آزاد سینمایی فاقد مجوز منتظر برخورد قانونی باشندچه زمانی تفاهمات مکرر سینمایی ایران و چین به مرحله اجرا می‌رسد؟ / اکتفا به هفته‌های فیلم در بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سینمایی سازمان سینمایی سازمان سینمایی آموزشگاه ها فاقد مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفابخش)، فرآورده معجون بدون مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن ها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بمنظور دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند