Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اعضای شورای امنیت به تازگی در خصوص تمدید شش ماهه عملیات مکانیسم ارائه کمک‌های فرامرزی به سوریه بر اساس طرح پیشنهادی مسکو روسیه به توافق رسیده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شورای امنیت به توافقی در خصوص ادامه مکانیسم ارائه کمک‌های فرامرزی به سوریه دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روس در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره گفت: "این توافق به تازگی حاصل شده است. هنوز مشخص نیست که رای گیری چه زمانی برگزار خواهد شد، البته به احتمال زیاد ظرف یکی دو روز آینده. این نشست هنوز برنامه ریزی نشده است."

وی افزود: «توافق بر سر طرح پیشنهادی روسیه با تغییرات جزئی گرفته شده است. تمدید مکانیزم برای مدت شش ماه خواهد بود، به اضافه شش ماه دیگر، در صورت تصویب قطعنامه مربوطه».

در این رابطه یک مقام بلندپایه در سازمان ملل متحد نیز به این خبرگزاری گفت که سازمان ملل امیدوار است تا پایان این هفته بر سر قطعنامه‌ای درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به سوریه توافق نهایی حاصل شود.

مکانیسم ارائه کمک‌های فرامرزی در سال 2014 برای کمک رسانی به گروه‌های مخالفان سوری و با دور زدن گمرک دولتی و مقامات رسمی این کشور از سوی کشورهای غربی بوجود آمد و سپس با تغییراتی ادامه یافت.

چند روز قبل، شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص تمدید مکانیزم کمک های فرامرزی در سوریه را تصویب نکرد. روسیه و چین به حمایت از این سند رای دادند، ولی کشورهای انگلیس، ایالات متحده و فرانسه به آن رای منفی داده و بقیه اعضای شورای امنیت - آلبانی، برزیل، گابن، غنا، هند، ایرلند، کنیا، مکزیک، نروژ و امارات متحده عرب نیز به این سند رای ممتنع دادند. این قطعنامه به دلیل نداشتن تعداد آرای لازم در حمایت از آن (حداقل 9 رای لازم) تصویب نشد.

در همان روز، فدراسیون روسیه نیز از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه پیش نویس قطعنامه کشورهای غربی درباره تمدید کمک های فرامرزی به سوریه استفاده کرد.

روسیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را وتو کرددمشق: هدف از تجاوزات اسرائیل و حضور اشغالگران آمریکایی گسترش تروریسم و هرج و مرج در سوریه استفیصل المقداد: سفر امیرعبداللهیان به دمشق خیلی مهم است/ امیر عبداللهیان: وارد مرحله جدید همکاری‌ها شده‌ایم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت اخبار روسیه سوریه شورای امنیت اخبار روسیه سوریه فرامرزی به سوریه کمک های فرامرزی شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی