Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در اولین روز کاری هیأت تجاری ایران در صربستان و در جلسه ای با مارکو چادش رئیس اتاق بازرگانی این کشور، اظهار امیدواری کرد که این نشست نقطه عطفی برای شروع همکاری مستحکم اقتصادی میان ایران و صربستان باشد.

به گزارش ایران آنلاین؛ مهدی بخشنده دراین نشست که با حضور پیمان پاک معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور و همچنین گروه تجاری اعزامی از ایران و مسئولان اقتصادی وزارت امور خارجه و وزارت  تجارت و اتاق بازرگانی کشور صربستان برگزار شد، ضمن معرفی توانمندی های متنوع استان قزوین گفت: براساس  جلسه ای که با ریاست سازمان توسعه تجارت کشورداشته ایم، استان قزوین، معین ارتباط تجاری با کشورهای حوزه بالکان تعریف شده است و در این راستا، خوشبختانه شاهد حضور موثر و کارآمد سفرای محترم صربستان در کشور جمهوری اسلامی  ایران و در استان قزوین و برگزاری جلسات تخصصی با مدیران ارشد اقتصادی استان قزوین بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اظهار امیدواری از اینکه این نشست نقطه عطفی برای شروع همکاری مستحکم اقتصادی میان ایران و صربستان باشد، یادآور شد: این در صورتی است که هر دو طرف عزم جدی برای رفع  مشکلات پیش رو در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در عین حال تصریح کرد: در این راستا، راهکارهایی همچون؛ پرواز هواپیمایی مستمر بین طرفین و رفع موانع روادید برای بازرگانان دو کشور لازم است که موجب می شود ارتباط اقتصادی مستحکم ایران وصربستان برقرار شود.
در این جلسه همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، اولویت های اقتصادی ایران درارتباط باکشورهای حوزه بالکان را تشریح کرد.
گفتنی است؛ در این سفر که فرصت‌های تجاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت، سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از تجار در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، گردشگری، صنایع غذایی محصولات آرایشی بهداشتی، مواد اولیه پلیمری و کامپاند، فرتیلایزر و اوره، پارافین، مبلمان و صنایع چوب، بذر و سم و کود، محصولات کشاورزی، فناوری اطلاعات، محصولات دانش‌بنیان حضور داشتند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی سازمان توسعه تجارت استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم

نایب‌رئیس اتاق ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو، گفت: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشورهای مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین پیرموذن،نایب‌رئیس اتاق ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو 2024 که درواقع نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است، اولویت این دوره هیات نمایندگان اتاق ایران را تلاش در راستای تقویت صادرات غیرنفتی دانست و تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگناهای اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای درهمین راستا بود.

او ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیات‌های تجاری از 25 کشور مختلف، نشان دادیم که اقتصاد ایران علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران مشارکت اتاق در برگزاری ایران‌اکسپو و ایجاد پاویونی در این نمایشگاه را در راستای نمایش ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور، مؤثر ارزیابی کرد و افزود: هیات‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالاهای ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشورها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشورهای مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

او تأکید کرد: اتاق ایران حضور پررنگ در بازارهای جهانی و برپایی نمایشگاه‌های دائمی را در برنامه کاری خود دارد و ایجاد پیوندهای اقتصادی برای تقویت صادرات غیرنفتی را دنبال می‌کند. درواقع افزایش سطح درآمدهای ارزی کشور در این تنگناهای اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران