Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر و در واکنش به سفر بایدن و زمینه‌سازی برای عادی سازی میان ریاض و تل‌آویو، شبکه‌های تلویزیونی فلسطینی در اقدامی پرمعنا به‌جای عبارت «پادشاهی عربستان سعودی» از عبارت «سرزمین حجاز» استفاده کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر و همزمان با برگزاری مناسک حج و اعمال روز عرفه، شبکه‌های تلویزیونی فلسطینی در اقدامی پرمعنا به‌جای عبارت «پادشاهی عربستان سعودی» از عبارت «سرزمین حجاز» استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد تغییر نام پادشاهی سعودی توسط رسانه‌های فلسطینی در اعتراض به برنامه‌ریزی کاخ سفید به منظور انجام نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به جده در خلال دیدار هفته جاری جو بایدن از سرزمین‌های اشغالی صورت پذیرفته است.

در همین راستا نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اقدام اخیر رسانه‌های فلسطینی در تغییر نام پادشاهی سعودی به سرزمین حجاز را واکنشی به نقض حاکمیت فلسطین توسط ریاض در موافقت با پرواز مستقیم بایدن از سرزمین‌های اشغالی به خاک عربستان و تشدید گمانه‌زنی‌ها در مورد پیشرفت چشمگیر در مذاکرات کاخ سفید با مقامات سعودی به منظور پیشبرد روند عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل آویو دانسته‌ است.

قرار است جو بایدن روز چهارشنبه هفته جاری تور خاورمیانه‌ای خود را با سفر به سرزمین‌های اشغالی، رام‌الله و سپس عربستان سعودی آغاز نماید. پیشبرد روند سازش در خاورمیانه و تلاش برای برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان و رژیم اشغالگر قدس در چارچوب توافق‌نامه‌های ابراهیم در زمره مهم‌ترین محورهای سفر منطقه‌ای بایدن به خاورمیانه است.

اعتراض فلسطینیان نسبت به تشدید روند عادی‌سازی مناسبات ریاض و تل آویو در حالی است که ملک سلمان پادشاه عربستان در روزهای گذشته نیز اقامه خطبه و نماز روز عرفه در مسجد نمره را به شیخ محمد بن عبدالرحمن العیسی، دبیرکل اتحادیه علمای اسلام سپرد.

شیخ محمد العیسی روحانی عالی‌رتبه سعودی علاوه بر کسب جایزه مبارزه با یهودستیزی در سال 2020، در ژانویه همان سال به دعوت مقامات مذهبی صهیونیست از محل اردوگاه آشویتس در لهستان بازدید و به کشته‌شدگان هولوکاست ادای احترام کرد.

رسانه اسرائیلی:خطیب روز عرفه یک شیخ صهیونیست بودرسانه اسرائیلی: احتمالا تشکیل طرح ناتوی منطقه‌ای شکست خواهد خوردفرود آمدن یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض و ارتباط آن با سفر بایدنترس از سقوط اسرائیل؛ وجه مشترک همه صهیونیست‌ها/ چرا مقامات تل‌آویو به نابودی رژیم خود اعتراف می‌کنند؟

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین جوزف بایدن رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین جوزف بایدن رژیم صهیونیستی اسرائیل تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد

 تیم فوتبال النصر ریاض با هت‌تریک رونالدو حریف خانگی‌اش در لیگ حرفه‌ای عربستان را با شکست ۶گله بدرقه

به گزارش تسنیم، در یکی از دیدارهای امشب (جمعه) هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان تیم النصر از الوحده میزبانی کرد و در پایان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد.

برای تیم شهر ریاض در این بازی کریستیانو رونالدو (5، 12 و 52)، اوتاویو (18)، سادیو مانه (45) و محمد الفتیل (88) گل زدند.

النصر در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق