Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه به برخی مطالب مندرج در مقاله اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزنامه واشنگتن پست واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی مطالب مندرج در مقاله اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزنامه واشنگتن پست که در آستانه سفر وی به منطقه انجام شده است، اظهار داشت: تأکید آقای جو بایدن بر پیگیری سیاست فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران، متناقض با اظهار تمایل مستمر آمریکا برای احیای توافق سال 2015 و در مسیر سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت پیشین آمریکا با خروج یکجانبه از برجام‏، عملا به راهبرد دیپلماسی چندجانبه برای حل و فصل اختلافات صدمه جدی وارد ساخت و دولت فعلی آمریکا نیز علیرغم شعارها و ادعاهای خود مبنی بر بازگشت به توافق و جبران خطاهای دولت پیشین آمریکا، متأسفانه در عمل همان رویکرد را با تداوم تحریم و فشار اقتصادی دنبال می‌کند.

کنعانی توسل به چنین سیاست شکست خورده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، بعنوان سازنده ترین کنشگر منطقه‏ را با ادعاهای آقای بایدن در همین نوشتار مبنی بر تلاش برای ایجاد خاورمیانه باثبات و امن در تعارض دانست و تاکید کرد: خاورمیانه امن تر و با ثبات تر، تنها از طریق اقدام آمریکا در پایان دادن به سیاست تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه، توقف سرازیر کردن تسلیحات به منطقه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، کنار گذاشتن سیاست حمایت بدون قید و شرط از رژیم صهیونیستی و نیز پایان دادن به سیاست ایران هراسی بدست می آید و تا زمانی که این سیاست‌های غلط و بحران آفرین اصلاح نشود، آمریکا مسئول اصلی بی ثباتی در منطقه غرب آسیا خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تفاخر طنزآمیز رئیس جمهور آمریکا مبنی بر از بین بردن داعش و مهار تروریسم در منطقه افزود: اظهارات رئیس جمهور سابق و وزیر خارجه اسبق آمریکا در خصوص منشأ داعش، خلاف اظهارات آقای بایدن را روایت می کند، مضافا آنکه اقدام دولت آمریکا در ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم داعشی و تکفیری، بزرگترین کمک آمریکا به تروریست های داعشی و تکفیری بود.

کنعانی همچنین سیاست عملی دولت آمریکا در قبال مسئله فلسطین را خلاف ادعای آقای بایدن مبنی بر تلاش آمریکا برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا دانست و افزود: رژیم صهیونیستی بزرگترین منبع بی ثباتی و گسترش تروریسم سازمان یافته در منطقه غرب آسیاست و حمایت تمام عیار آمریکا از این رژیم، روشن‌ترین دلیل در بطلان ادعای صلح طلبی دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: نکات مندرج در نوشتار آقای بایدن، روایتی یکجانبه و غیرواقعی از سیاست های دولت آمریکا در منطقه غرب آسیاست و دولتمردان آمریکا اگر حقیقتا خواستار ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا و نتیجتا جهانی امن برای خود و دیگران هستند، بهتر است واقعیات نوین جهان را درک کرده و از تلاش برای تحمیل ارزش‌های آمریکایی و یکجانبه گرائی بپرهیزند و اجازه دهند کشورهای منطقه خود بر اساس ارزش‌ها، منافع و واقعیت ها و در چارچوب همکاری منطقه‌ای نسبت به تأمین امنیت و منافع جمعی خود اقدام  نمایند.

بایدن: هدفم تغییر جهت دادن به روابط با عربستان است نه قطع آن/ به فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران ادامه می‌دهیم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه منطقه غرب آسیا دولت آمریکا رئیس جمهور آقای بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند