Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: باید در تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی توجه ویژه‌ای به نماهای ساختمانی شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی عباسی صبح امروز در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با فرایند صدور پروانه ساختمانی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای کاهش صدور پروانه، اظهار کرد: تسریع در فرایندها نباید کیفیت را از بین ببرد و همزمان با تصریح صدور پروانه‌های ساختمانی باید اقدامات لازم در ارتباط با کیفیت‌بخشی نماهای ساختمانی نیز صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود چهار ماه پیش مصوبه‌ای در ارتباط با طراحی و پایش نماهای ساختمانی شهر تهران به تصویب شورای شهر تهران رسید، گفت: در این مصوبه به نماهای ساختمانی توجه ویژه‌ای شده است که هم کمک به تسریع صدور پروانه می‌کند و هم از منظر سیمای شهری صیانت را انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به گذشت چهار ماه از مصوبه اشاره شده گفت: در این رابطه نیاز است تذکراتی را مطرح کنم؛ نخست اینکه علی‌رغم تشکیل کمیته‌های نما در مناطق متاسفانه به توجه به اختلالات سیستمی در دو ماه گذشته در سامانه‌های شهرداری؛ دسترسی به سامانه‌های کمیته‌های نما در برخی از مناطق با مشکل جدی روبرو شده است.

عباسی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد اینکه در فرایند مرحله نظارت نماهای ساختمانی ضعف جدی وجود دارد و شهرداری باید به این موضوع توجه ویژه‌ای را داشته باشد و در فرایند نظارت‌ها و در پایان کار ساختمان‌ها به این موضوع عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به تذکر مطرح شده از سوی مهدی عباسی گفت: نظارت بر نمای ساختمانی از وظایف و کارهای مهندسین ناظر است و از سازمان نظام مهندسی خواسته شود که نظارت ویژه‌ای را در ارتباط با نمای ساختمان‌ها داشته باشد و این کار از سوی مهندسین ناظر جدی گرفته شود.

واکنش چمران به بازداشت شهردار منطقه 15/ ممانعت از ورود سگ به پارک‌ها قانونی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران نماهای ساختمانی شورای شهر تهران صدور پروانه ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه تهران پایتخت است این تصور وجود دارد که دارای امکانات مورد نیاز می‌باشد اما یکی از استان‌های محروم کشور، استان تهران است.

به گزارش مشرق، «سپهر خلجی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران به یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع قرار گیرد.

خلجی افزود که در دولت با این نگاه، برنامه‌ریزی شکل گرفت تا در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفر به استان تهران هم مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌های استان تهران نیز مورد بازدید قرار بگیرد تا تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین