Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی با بیان اینکه ۸ درصد مدارس مشهد و ۲۲ درصد مدارس استان جزو مدارس تخریبی هستند و  باید تخریب شوند، گفت: همچنین ۱۵ درصد مدارس مشهد و ۳۸ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی‌اند.

ابوالقاسم بابایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نوسازی مدارس بیان کرد: به لحاظ استحکام بنا، مدارس به ۳ دسته مدارس مستحکم، مدارس نیاز به مقاوم‌سازی و مدارس فرسوده یا تخریبی تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۸ درصد مدارس مشهد و ۲۲ درصد مدارس استان جزو مدارس تخریبی هستند که باید تخریب شوند. ۱۵ درصد مدارس مشهد و ۳۸ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی‌اند و ۷۷ درصد مدارس مشهد و ۴۰ درصد مدارس استان، جزو مدارس مستحکم هستند ولی کل مدارس استان به تعمیرات نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی در خصوص بهسازی مدارس بیان کرد: کارهایی که در خصوص مدارس انجام می‌شود به سه شکل است؛ کارهای احداثی که از محل اعتبارات دولتی تامین یا با مشارکت خیرین انجام می‌شود، کارهای تخریب و بازسازی که اعتبارات آن نیز مشخص است، کارهای خاصی مثل محرومیت‌زدایی نیز از سال گذشته شروع شده است. در خصوص مرمت، بهسازی و آماده‌سازی برای مهر، اعتبار خاصی تحت عنوان تعمیرات اساسی و بهسازی مدارس داریم که در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد و مدیران با مشارکت‌هایی که جدای از اعتبار در اختیارشان قرار می‌گیرد، فرآیند تعمیر و بهسازی را آغاز می‌کنند.

بابایی اظهار کرد: در چند سال اخیر ردیف اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم‌سازی مدارس نیاز به مقاوم‌سازی، کاهش قابل توجهی داشته است. دلیل این موضوع هم این است که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه ما بر اساس اعتبار سالیانه کار می‌کنیم، گفت: اعتبار سال ۱۴۰۰ مشخص است و بر اساس آن کار می‌شود. سالیانه به ما اعتباری ابلاغ می‌شود و بر اساس آن در قانون تخریب و بازسازی مدارس قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تخصیص بودجه برای طرح محرومیت‌زدایی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای ۹۱ پروژه با ۵۲۹ کلاس درس در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن به مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. از این تعداد پروژه ۷۴ پروژه مشتمل بر ۴۰۷ کلاس درس در مناطق حاشیه شهر و محروم استان اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی درباره فضای سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد در جهان ۸.۳۴ متر مربع است که میانگین این سرانه در کل کشور ۵.۲ متر مربع،  در خراسان رضوی۴.۳ متر مربع و در مشهد ۳.۵ متر مربع است. این سرانه در حاشیه شهر ۲.۲ متر مربع بوده که بسیار کمتر از حد استاندارد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس مدارس تخریبی مقاوم سازی مدارس مدارس خراسان رضوی درصد مدارس مشهد درصد مدارس استان نوسازی مدارس سازی مدارس مقاوم سازی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

یوسف بنی اسدی گفت: در حال حاضر بارش باران، راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای زاوه، سبزوار، طرقبه - شاندیز، فریمان، خوشاب، جوین، مشهد، نیشابور، رشتخوار و کوهسرخ را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: جاده رشتخوار-تربت حیدریه، جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیریه -باغچه نیز به واسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، جاده عشق آباد- بردسکن همچنان مسدود است، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی