Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا کریمی گفت: برقراری حق عائله مندی برای کلیه زنان شاغل و افزایش مبلغ آن برای زنان شاغل با توجه به تورم موجود در جامعه و لزوم افزایش جمعیت کشور از جمله درخواست‌های این گروه است.

 تقاضای برقراری حق عائله مندی از سوی دختران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان مطرح شده است، چون براساس بند چهار ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه بگیر مشمول این قانون که دارای همسر نبوده یا از کارافتاده کلی می‌باشند یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند از مزایای کمک هزینه عائله مندی موضوع این بند بهره مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تاسیس مهدکودک ارزان قیمت و نزدیک محل کار بانوان شاغل ذیل حمایت دولت از دیگر درخواست‌های زنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان است، چرا که زنان برای حضور در محل کار خود فرزندان را به افراد غیر یا مهد کودک‌هایی با فاصله زیاد از محل کار خود بسپارند که هم از لحاظ عاطفی و هم مالی هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.

 برقراری حق مهدکودک در حکم کارگزینی، جلوگیری از تعدیل نیروی کار دارای سه فرزند یا چهار فرزند به ویژه بانوان شاغل در بخش‌های خصوصی و کارگری، اتخاذ تدبیر جهت برقراری مرخصی زایمان ۱۲ ماه کامل برای مادران باردار دارای فرزند دوقلو، اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به مدت چهارماه طبق ماده ۱۷۰ قانون حمایت از خانواده و جمعیت از دیگر درخواست‌ها بوده است.

 اختیاری بودن شیفت شب برای مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار تا دوسال در بخش‌های غیردولتی، تامین فضای مناسب جهت رفع نیاز کودک و مادر باردار جهت استراحت، شیردهی یا تامین مهد کودک، تعیین بازنشستگی پیش از موعد برای مادران به مدت یکسال به ازای تولد هرفرزند، برقراری حق بیمه ویژه بانوان شاغل بالای ۳۰ سال جهت معاینه سالانه سلامت جسمی، اعطای وام‌های قرض الحسنه کم بهره، تقلیل ساعات کاری کلیه بانوان شاغل از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت، به کارگیری نکردن بانوان در روز‌های تعطیل و غیرساعات اداری در بخش‌های خصوصی از دیگر این درخواست‌ها می‌باشد.

 وجود تعارض بین کار و زندگی، دلواپسی بابت نقش‌های خانگی، اجرا نشدن قوانین مرتبط برای بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال، نداشتن سواد فرزند پروری و سایر مهارت‌های زندگی به میزان لازم از جمله این چالش‌ها به شمار می‌رود.

کریمی در خصوص عمده مشکلات، مخاطرات و آسیب‌ها در محیط کار بانوان کارگر نیز گفت: انتظار جهت انجام حجم کاری زیاد و فراتر از نقش توسط رییس و همکاران، استرس‌های شغلی، مواجهه با بی عدالتی به لحاظ محدودیت فرصت‌ها و حیطه‌های شغلی به ویژه در رده‌های بالای شرکت و احساس سرخوردگی، نگرانی‌های مستمر در خصوص همسر و فرزندان، حقوق پایین، خستگی مفرط، بی انگیزگی، نداشتن سواد مهارت‌های ارتباطی، نبود فضای مهد کودک در محیط کار، مشکلات ارگنومی، نداشتن فرصت کافی برای ورزش‌های روزانه، نداشتن فرصت برای رسیدن به علایق شخصی خود، ساعت طولانی کار، نداشتن وقت کافی برای امر خانه داری و رسیدگی به شرایط جسمی و روحی از جمله این مشکلات است که باید با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حل آن‌ها اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنان شاغل تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد