Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تلاشی برای مقابله با جمعیت بیش از حد فیل‌ها در پارک ملی لیواند مالاوی، مقامات این پارک بیش از ۲۰۰ فیل را به مکان دیگری منتقل می‌کنند

به گزارش فرارو، قرار است حدود ۲۵۰ فیل ۳۵۰ کیلومتر را در کشور مالاوی رانده طی کرده و از پارک لیواند به پارک ملی کاسونگو منتقل شوند.

هدف این حرکت مقابله با جمعیت فیل‌ها در لیواند است، جایی که موارد سرگردانی فیل‌ها به جوامع انسانی اطراف پارک به یک نگرانی تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین جابه‌جایی در سه سال گذشته است که ۳۰۰ فیل در سال ۲۰۱۹ به منطقه دیگری منتقل شدند.

حدود ۵۰ فیل در پارک ملی کاسونگو در مرکز مالاوی وجود دارد که در مقایسه با ۱۲۰۰ نمونه در حدود ۵۰ سال پیش کاهش چشمگیری داشته است که عمدتاً به دلیل شکار غیرقانونی عاج آنهاست.

اکنون شکار غیرقانونی کاهش یافته و تعداد فیل‌ها افزایش یافته است، اکنون ۱۲۰ فیل وجود دارد. اما جمعیت هنوز خیلی کم است که قابل دوام نیست. پاتریسیو ندادزلا، از صندوق بین المللی رفاه حیوانات (IFAW) در مالاوی، گفت که انتقال ۲۵۰ فیل دیگر این سناریو را تغییر خواهد داد.

حیوانات دیگری مانند گاومیش، ایمپالا یا حتی گراز‌ها نیز منتقل خواهند شد.

سازمان حفاظت از پارک‌های آفریقا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تعداد فیل‌ها در حال افزایش است که بر منابع طبیعی پارک فشار وارد می‌کند و شرایط درگیری با جوامع محلی ایجاد می‌کند.

مالاوی محل زندگی حدود ۲۰۰۰ فیل است و جنوب آفریقا ۷۰ درصد از جمعیت این قاره را در خود جای داده است.

برخی از کشور‌های منطقه مانند زیمبابوه که جمعیت فیل‌ها در آن در حال افزایش است خواستار لغو ممنوعیت جهانی تجارت عاج هستند.

با این حال، در سایر کشور‌های آفریقایی، وضعیت پس از دهه‌ها شکار غیرقانونی همچنان بحرانی است. طبق اعلام اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، فیل ساوانا در خطر انقراض است و پسرعموی کوچکتر آن، فیل جنگلی در خطر انقراض حیاتی قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: فیل حیات وحش فیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام ۶ پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو و همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در مناطق صعب‌العبور توانستند به ۶ نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این مصدومین به علت سوختگی، تصادفات رانندگی، مشکلات تنفسی دچار مصدومیت شدید شده و نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6089398

دیگر خبرها

  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • (ویدئو) آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • کندوان یکطرفه شد
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد