Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@10:53:54 GMT

آخرین وضعیت پیگیری بهبود حقوق اعضای هیأت علمی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۸۲۰۹

آخرین وضعیت پیگیری بهبود حقوق اعضای هیأت علمی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران صبح امروز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در سی و ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با اشاره به بررسی مفروضات و مبناهای برنامه هفتم توسعه در سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: پس از اعلام نظرات رؤسای دانشگاه‌های بزرگ درباره نقش دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه، محورهای پیشنهادی‌مان درباره برنامه هفتم توسعه را از منظر همین اجلاسیه در قالب یک بیانیه پیشنهاد خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر احیا و ارتقای ظرفیت‌های هیأت امنای دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: در شرایطی می‌توانیم ظرفیت خوب هیأت امنا را به کمک دانشگاه‌ها بیاوریم که حداقل قانون برنامه هفتم را به قانون برنامه پنجم نزدیک کنیم؛ این کف درخواست ما در تدوین برنامه هفتم است. بنابراین نیاز است که برنامه پنجم را ارزیابی کنیم و چارچوب‌هایش را ببینیم و بر اساس آن پیشنهادهایی را برای برنامه هفتم عرضه کنیم.
رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت این اجلاسیه به عنوان یک اتحادیه فعال و پویا، ابراز امیدواری کرد: فراتر از مسائل جاری مبتلابه دانشگاه‌ها، باید بحث‌های بنیادین را برای مجموعه آموزش عالی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ دنبال کنیم.
رئیس دانشگاه تهران افزود: از ظرفیت اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها برای پیگیری برخی موضوعات مشترک و وحدت رویه درباره بحث‌های مبتلابه دانشگاه‌ها استفاده کنیم. به عنوان نمونه، کنسرسیومی تشکیل دهیم که به صورت مشترک حق عضویت پایگاه‌های اطلاعات علمی را پرداخت کنیم و همگی دانشگاه‌ها از این منابع علمی بهره مند شوند.
مقیمی تاکید کرد: بعد از تجربه چند ساله برگزاری اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌های بزرگ، ضروری است که ساختار این اتحادیه را عملیاتی تر کنیم. در دانشگاه تهران آمادگی داریم که ساختمانی را برای این تشکیلات در نظر بگیریم و ساختارمندتر فعالیت‌های این نهاد مهم را دنبال کنیم و نشست‌های کارشناسی و پیگیری‌های اداری را سازماندهی نمائیم.
رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از مذاکره با وزیر امور خارجه کشورمان درباره ایجاد شعبه‌های مختلف دانشگاه تهران در خارج کشور خبر داد و گفت: بحث ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان از گذشته مطرح بوده است. می‌توانیم راه اندازی شعبه در لبنان را با همکاری جمعی دانشگاه‌های بزرگ دنبال کنیم و راهبری برخی رشته‌ها در این شعبه دانشگاهی را با دانشگاه‌های بزرگ کشور به اشتراک بگذاریم.
مقیمی همچنین ضمن تقدیر از همکاری مؤثر شهردار تهران با دانشگاه‌ها، با اشاره به تعریف ناحیه‌های نوآوری توسط شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران علاقمند است که دانشگاه‌ها در موضوع ناحیه‌های نوآوری همکاری کنند. همچنین می‌توان در زمینه مسائل دانشگاه‌ها در حوزه مسکن و خوابگاه‌های دانشجویی با شهرداری تهران تعامل کرد و این مدل همکاری دانشگاه‌های تهران با شهرداری تهران را می‌توان به عنوان یک الگو برای تعامل دانشگاه‌های دیگر با شهرداران کلانشهرها قابل بهره برداری نمود.
وی درباره آخرین وضعیت پیگیری تغییرات در احکام حقوق اعضای هیأت علمی نیز اظهار داشت: دانشگاه تهران درباره بهبود و ارتقای حقوق اعضای هیئت علمی، آئین نامه‌ای را به کمیته منتخب ریاست جمهوری با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری پیشنهاد داده است که این آئین نامه نهایی شده است و آخرین پیگیری‌ها در این باره حاکی است که رئیس جمهوری به شورای حقوق و دستمزد دستور داده تا اجرایی شدن آن را در دستور کار شورا قرار دهد.
مهدی شهبازی، مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران نیز صبح امروز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ که در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: بحث و تبادل نظر درباره برنامه هفتم توسعه کشور و جایگاه دانشگاه‌ها، تحول ساختاری دانشگاه‌های بزرگ، نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال و همچنین مسائل فرهنگی جاری در دانشگاه‌ها و ترویج جهاد تبیین از جمله محورهای این اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ است.
دبیر اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور افزود: هماهنگی بین دانشگاه‌ها در اولویت‌های مشترک و مسائل جاری و ایجاد هم افزایی بین دانشگاه‌های بزرگ برای دسترسی به پایگاه‌های اطلاعات علمی از دیگر اهداف این اجلاس است.
شهبازی همچنین درباره آخرین وضعیت برنامه‌ریزی برای اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، اعلام کرد: اجلاس آتی اتحادیه دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ در روسیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اجلاس روسای دانشگاه اجلاس رؤسای دانشگاه های بزرگ برنامه هفتم توسعه دانشگاه تهران شهرداری تهران دانشگاه ها رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

‌در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان ١۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار ۵ نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این ۵ نفر «غلامحسین رضوانی» بود.

«غلامحسین رضوانی» در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، در لیست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» با اسم اختصاری «شانا» قرار داشت اما در نهایت با کسب ۱۵۸۲۱۶ رأی در جایگاه ۴۶ قرار گرفت و راهی دور دوم شد. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از پیشینه کاری و مدیریتی رضوانی است که از نظر می‌گذرانید.

«غلامحسین رضوانی» متولد ۱۳۳۵ و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد همان رشته از دانشگاه تربیت مدرس است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی(مجلس قبلی) به عنوان نفر بیست و هشتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به قایم‌مقامی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در دولت نهم، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت ماشین‌سازی پارس و شرکت آزمون جاده‌ای خودرو (زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و همچنین عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رضوانی در مقطعی کوتاه رییس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری بوده است.

او اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استاد دانشگاه است.

کد خبر 6089589

دیگر خبرها

  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است