Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمامی اراضی زیرکشت سیب‌زمینی استان چهارمحال و بختیاری مجهز به سیستم نوین آبیاری است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان برداشت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیب‌زمینی یکی از محصولات کشاورزی پر مصرف است که در سطح کشور و در استان‌های مختلف در حال کشت است، در سال گذشته 141 هزار هکتار اراضی کشور زیر کشت سیب‌زمینی  رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 141 هزار هکتار اراضی زیر کشت سیب‌زمینی در سال گذشته، مجموعا 5.2 میلیون تن سیب‌زمینی برآورد و برداشت شد، که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نوع کشت و زمان کشت این محصول، سرمازدگی تاثیری نداشته و برداشت این محصول دچار کاهش نشده است.

عطاءالله ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشت سیب زمینی در 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی به ترتیب در شهرستان‌های شهرکرد، کیار، فارسان، بروجن و کوهرنگ است.

وی بیان داشت: ارقام کشت شده جلی، بامبا، میلوا، کلومبا، سیفرا و  آگریا است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 180 هزارتن سیب زمینی از این اراضی کشت شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد محصول سیب زمینی در استان 40 تن در هکتار است و از 180 هزار تن سیب زمینی که پیش بینی برداشت شود، 40 هزارتن آن مصرف بذری خواهد بود.

‌سیب‌زمینی ‌در همدان گران شدعملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه خرید میوه شب عید موجب افزایش هزینه های دولت شدسهم 4 درصدی کشاورزی از دانش‌بنیان‌ها/ طرح امنیت غذایی نقشه راهبردی برای توسعه است

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: کاشت سیب زمینی از اواخر خردادماه آغاز و تا 15 تیرماه ادامه داشته است.

شایان ذکر است تمامی اراضی زیرکشت رفته سیب زمینی مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین هستند.

انتهای پیام/ 7540/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی کشاورزی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری کشت سیب زمینی جهاد کشاورزی سیب زمینی تن سیب زمینی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجددا به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتا شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برای امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم برای اکثر نقاط استان انتظار است، همچنین بارش‌های رگباری و ضعیف در غرب استان به خصوص برای کوهرنگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجدداً به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتاً شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود، همچنین احتمال وقوع تگرگ دور از انتظار نیست.


معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: شدت بارش‌ها برای غرب استان به خصوص اردل، بخشی‌های کیار، کوهرنگ و غرب لردگان پیش بینی می‌شود.

نوروزی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه برای مناطق غربی استان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و برای سایر نقاط استان هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق استان به خصوص نیمه غربی، ممکن است بارش‌ها به صورت نقطه‌ای تقویت شود بنابراین آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برای صبح روز پنجشنبه کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و از ظهر پنجشنبه تا هفته بعد دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت، همچنین برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارشی پیش بینی نمی‌شود.

کد خبر 750887

دیگر خبرها

  • باران میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری