Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست فرمانداری قصرشیرین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ضمن ارایه گزارشی از تمهیدات انجام شده و برنامه های در دست اقدام برای خدمات رسانی مناسب به زوار اربعین در قصرشیرین و مرز خسروی، از تلاش برای بازگرداندن این مرز به عنوان مسیر اصلی تردد زوار به عتبات عالیات و کربلای معلی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: کرمانشاه و به ویژه مرز خسروی، از دیرباز محل اصلی تردد زوار عتبات عالیات بوده است و  در این زمینه باید به جایگاه واقعی خود برسد.

                                                                          

«محمد حیدری» همچنین در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: شهرستان قصرشیرین با قابلیت های بسیار و موقعیت ممتازی که دارد نیازمند اختصاص اعتبارات لازم جهت تقویت پروژه های عمرانی به ویژه در بخش راه های بین شهری و روستایی و همچنین تخصیص منابع به منظور توسعه بخش کشاورزی و شیلات است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین اضافه کرد: تمهیدات و مقدمه های برگزاری کنگره و رویداد بزرگ اربعین در شهرستان قصرشیرین در حال فراهم شدن است.

وی خواستار اختصاص اعتبارات لازم جهت تقویت زیرساخت ها در شهرستان قصرشیرین به منظور هر چه بهتر برگزار شدن ‌کنگره بزرگ اربعین حسینی شد.

حیدری در ادامه در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به امکانات موجود در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) قصرشیرین و همجواری با کشور عراق و برنامه های خود برای توسعه توریست درمانی خواستار تامین پزشک متخصص و نیروی انسانی مورد نیاز برای این بیمارستان شد.

دکتر «قباد محمدی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این دیدار از همکاری و تعامل این دانشگاه برای رفع مشکلات بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) قصرشیرین و استفاده از ظرفیت های این بیمارستان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

برچسب‌ها کربلا قصرشیرین مرز خسروی کرمانشاه اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا قصرشیرین مرز خسروی کربلا قصرشیرین مرز خسروی کرمانشاه اربعین عتبات عالیات مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه