Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش نشانی و ایمنی شهری افزود: امروزه با گسترش و پیچیدگی شهرها، نوع مواجهه با ایمنی اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.  بند ۱۴ ماده ۵۵ که تکلیف شهرداری‌ها برای ایمنی را مشخص کرده، امروز دچار پیچیدگی شده و ما به عنوان فعالان عرصه خدمت‌گزاری باید تلاشمان را بالاتر ببریم و سطح ایمنی شهر را روز به روز افزایش دهیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد: با توجه به متفاوت شدن نوع تهدیدات و تنوع زیستی، ابزارهای کارآمد نیاز است. به طوری که شرکت‌ها در تولید محصول، دانش و خدمات، تنوع محصولات را هم بایددر حوزه ایمنی داشته باشند؛ مسأله ای که در کنار خودباوری، ما را مستغنی می‌کند و این امکان را می‌دهد که به یک نوعی محل اتکا برای دیگران قرار بگیریم و نیازهای شهری کشورهای پیرامون خود را هم تامین کنیم.  

زاکانی اضافه کرد: با توجه به متفاوت شدن نوع تهدیدات و تنوع زیستی، ابزارهای کارآمد نیاز است. به طوری که شرکت ها در تولید محصول و دانش و خدمات، تنوع محصولات را داشتند که تنوع در حوزه ایمنی را فراهم کرده است؛ مسأله ای که در کنار خودباوری، ما را مستغنی می کند و امکانی را ایجاد می کند که به یک نوعی محل اتکا برای دیگران قرار بگیریم و کشورهای پیرامونی خود را نیز از نیازهای پایه شهری شان مستغنی کنیم.

شهردار تهران عنوان کرد: یک چشم انداز و یک داشته داریم، داشته ما مجموعه آتش نشانی با یک قدمت کهن است که امروز در ۱۳۳ ایستگاه در ۸ حوزه فعالیت می‌کند. 

او در ادامه با اشاره به معیشت آتش‌نشانان گفت:  برای ما مهم است که وضعیت آتش‌نشانان روز به روز ارتقا پیدا کند. تامین تجهیزات و امکانات آنها نیز برای ما حائز اهمیت است تا این عوامل زمینه‌ای ایجاد کند که خدمات خود را ضریب ببخشیم بنابراین آتش نشانی امروز یک حرکت پیشروانه‌ای را آغاز کرده که بخشی از آن ارتقای دانش در متن جامعه است تا جامعه از درون به ایمنی و مصونیت خودش بپردازد.

زاکانی افزایش قابلیت‌های آتش‌نشانی برای اقدام به موقع در زمان حوادث را از دیگر اهداف شهرداری تهران دانست و افزود: باید طوری باشد که آتش نشانان در کسری از دقیقه خودشان را به محل حادثه برسانند؛  مثلا در آتش‌ سوزی بیمارستان حضرت رسول (ص) جدا از سرعت در رسیدن به محل حادثه و انجام خدمات، آتش نشانان ۲۵۰ بیمار را به سرعت به بیرون منتقل کردند تا در معرض آسیب‌های دیگر قرار نگیرند.

شهردار تهران در ادامه به تبادل اطلاعات بین مجموعه‌های دانش‌بنیان و آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم روز به روز ارتباطات خود را با مجموعه‌های دانش بنیان بیشتر کنیم. این مسأله را یک رکن  برای ارتقای ایمنی می‌دانیم و باید  برای پیشگیری‌ گام‌های موثری برداریم. ضمن اینکه در حوزه اقدام نیز از یک چالاکی بیشتری برخوردار شویم تا در نزدیکترین زمان بالاترین سطح خدمات را به مردم داشته باشیم.

زاکانی همچنین در حاشیه این همایش، از بخش‌های مختلف نمایشگاه بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود، بازدید کرد. 

کد خبر 689918 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها علیرضا زاکانی آتش‌ نشانی شهرداری شهردارى تهران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زاکانی آتش نشانی شهرداری شهردارى تهران تهران آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس منطقه ۷ عملیاتی آتش نشانی مشهد گفت:حریق کارخانه ایزوگام به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۲۹ و ۴۵ و ۳۷ به محل حادثه در روستای فارمد اعزام شدند.
آتشپاد سوم مرتضی حکم آبادی افزود: حریق با تلاش آتش نشانان مهار شد.

او گفت:خوشبختانه این حادثه کشته و مصدوم نداشت.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها