Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، « علیرضا حسینی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: بر اساس آخرین آمار در اردیبهشت‌ماه امسال، جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی ۹۹۱ هزار و ۶۲۶ نفر است که این آمار نسبت به مدت مدت مشابه سال گذشته یک و ۶۳ صدم درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بیمه‌شدگان اصلی نیز در این مدت به ۳۲۴ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده که این بخش با افزایش سه و ۷۰ صدم درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: افزایش بیمه شدگان بیمه اجباری این استان در حالی رخ داده که در طول سال گذشته نیز ۶ هزار نفر از جمعیت تحت حمایت این نهاد بازنشسته شدند.

حسینی اظهار داشت: استان مرکزی در بحث بیمه فراگیر خانواده ایرانی جزو استان‌های موفق است و در یک سال گذشته در این بخش اطلاع‌رسانی‌های وسیعی صورت گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: یک‌هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت بیمه بیکاری این استان معادل ۳۰ درصد کاهش یافته که برای این افراد شغل جدید ایجاد و یا به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی‌ شده‌اند.

حسینی تصریح کرد: یکی از تکالیف مهم تامین اجتماعی، حمایت از تولید است و بدهی معوق واحدهای این استان در یک و نیم سال گذشته به این سازمان یک هزار میلیارد تومان بود که با استفاده از قانون بخشودگی جرایم و تعامل خوب کارفرمایان، این بدهی به کمتر از ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده و از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است.

وی گفت: ۹۵ درصد از کارفرمایان استان مرکزی فهرست بیمه خود را منظم پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد ۹۹ هزار و ۴۱۷ نفر است که از این تعداد ۶۵ هزار و ۱۱۴ نفر بازنشسته، سه هزار و ۶۱۷ نفر از کارافتاده و ۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر بازماندگان هستند.

حسینی اظهار داشت: ۵۹ درصد از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی این استان حداقل بگیر هستند و این آمار در کشور ۶۲ درصد است.

وی گفت: ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان و ۳۱ درصد بین حداقل بگیر و ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: پیشرفت مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی این استان در اراک با چهار هزار و ۸۵۰ متر مربع زیربنا و یک هزار و ۵۰۰ صندلی دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش بینی می‌شود تا مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

حسینی عنوان کرد: سال گذشته این اداره پنج هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان هزینه کرد و این در حالی بود که منابع در این سال پنج هزار و ۴۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و حدود ۱۴ درصد کسری وجود داشت.

وی گفت: ۲۳ هزار کارگاه فعال در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد، ۱۷ هزار کارگاه دارای کارگران بین ۱ تا پنج نفر، ۲ هزار و ۱۷۱ کارگاه دارای کارگران بین ۶ تا ۱۰ نفر، ۲ هزار و ۴۱۳ کارگاه دارای کارگران ۱۱ تا ۵۰ نفر و ۷۶۵ کارگاه بالای ۵۰ کارگر دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: سهم بستری تخت بیمارستان‌های تامین اجتماعی در کشور ۱۰ تا ۱۱ درصد است و این سهم در استان مرکزی حدود ۱۵ درصد است.

دکتر «روح الله سهرابی» افزود: بالاترین سهم تخت بستری تامین اجتماعی این استان با ۳۰ درصد مربوط به شهرستان های ساوه و زرندیه است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ با وجود اینکه بحرانی‌ترین سال‌ها از نظر بیماری های واگیردار در کشور بود، استان مرکزی در بخش درمان و تامین اجتماعی خدمات خوبی ارائه کرد و در همه شاخص ها افزایش رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پارسال ۳۰ هزار نفر در سه بیمارستان تامین اجتماعی این استان بستری شدند، چهار میلیون نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند، ۱۷ هزار عمل جراحی انجام شد و چهار هزار و ۵۰۰ زایمان صورت گرفت.

دکتر سهرابی اظهار داشت: پارسال ردیف‌های بلاتصدی ۲ درصد کاهش یافت، ۱۰۰ نفر نیرو نیز جذب شد، ۱۱۰ هزار پرونده در درمان غیرمستقیم بررسی شد، ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش بستری و ۲۵۴ میلیارد تومان در بخس نسخه پرداخت شد.

وی گفت: ۹۶ درصد نسخ تامین اجتماعی استان مرکزی به صورت الکترونیکی است و ۹۴ درصد از این نسخ به سرانجام می‌رسد که این موضوع اتفاق بزرگی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: میزان مرگ در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان با وجود کرونا، ۲ تا سه درصد از متوسط کشوری پایین‌تر بود که این موضوع نشان دهنده موفقیت مراکز در ارائه خدمات است.

دکتر سهرابی بیان کرد: در سه ماه اول امسال نیز میزان مرگ در بیمارستان‌های تامین اجتماعی به چهار نفر در ۱۰ هزار نفر رسیده و این آمار در سال گذشته ۹ نفر در ۱۰ هزار نفر بود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی اراک استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی اراک استان مرکزی سازمان تامین اجتماعی اراک استان مرکزی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تامین اجتماعی این استان میلیارد تومان سال گذشته هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟

 محمد قوچانیروزنامه نگار و سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌.   متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:   این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند.   فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند.

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.   مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.   سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم!

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نقطه جوش تلویزیون؛ از قوچانی تا آذری‌جهرمی/ وقتی «اوج» به داد «سیما» می‌رسد!

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است