Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه متأسفانه از دو هفته قبل مراجعه افراد با علائم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش یافته است، تاکید کرد: شیب کاملاً صعودی را در شیوع کرونا در سمنان شاهد هستیم که این زنگ خطری برای جامعه است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته نسبت به دو هفته قبل شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی مراجعه کنندگان سرپایی و بستری در مراکز درمانی تابعه دانشگاه بودیم، افزود: ۱۳۰ مورد تست مثبت کرونا طی هفته گذشته در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویه جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه این آمارها نشان از افزایش صعودی بیماری کرونا و بستری دارد، گفت: بخش‌های بستری بیمارستان‌ها و آی سی او متأسفانه میزبان خیل بیماران کرونایی شده است.

قدس با بیان اینکه در وهله نخست مردم متأسفانه عادی انگاری کرده و در بسیاری مراسمی که شرکت کردند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستشوی دست و فاصله گذاری اجتماعی باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه سویه‌ای که امروز شاهد انتظار آن هستیم قدرت شیوع بسیار بیشتری دارد، بیان کرد: این سویه نسبت به نخستین سویه کرونا که در استان سمنان شیوع پیدا کرد، سرعت شیوع شش برابری دارد و این نشان می‌دهد که هر یک نفر می‌تواند ۱۸ الی ۲۰ نفر را بیمار کند در نتیجه سرعت و خطر شیوع در پیک جدید بسیار بالا است.

سرایت شدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه سویه جدید کرونا به شدت مسری است، ابراز داشت: اینکه چند درصد بیماران مبتلا بستری می‌شوند هنوز مشخص نیست اما قدر مسلم این است که آمارها نشان می‌دهد ما در شهرستان‌های تابعه دانشگاه به پیک هفتم کرونا رسیده‌ایم و طی دو هفته آتی این پیک به اوج خودش نیز می‌رسد.

قدس با بیان اینکه این پیک می‌تواند مردم را دچار آسیب کند، گفت: با توجه به شرایط فعلی کاهش مراجعه برای واکسن به خصوص تکمیل دزهای سه‌گانه بسیار اندک بوده و این یک تهدید بزرگ علیه سلامت جامعه است در نتیجه از مردم می‌خواهیم نسبت به مقوله واکسن حساسیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام مرکزهای بهداشت و خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، افزود: برای کسانی که شش ماه از دز سوم آنها می‌گذرد می‌بایست دز یادآور یا بوستر نیز تزریق شود.

به گزارش مهر، فعلاً شهرستان‌های شاهرود و مهدی‌شهر یا در واقع بیش از ۶۰ درصد مساحت و ۴۰ درصد از جمعیت استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و مشخص نیست که این وضعیت تا هفته آتی پایدار نیز بماند.

کد خبر 5536397

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت ویروس کرونا کرمانشاه دعای عرفه نماز عید قربان آمار کرونا سنندج خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف اردبیل خراسان رضوی مشهد دانشگاه علوم پزشکی سمنان تابعه دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • برگزاری هفته هفتم اسب دوانی در یزد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • سمنان، میزبان اردوی تیم‌های ملی و جوانان هندبال بانوان
  • طعنه ستاره سابق به رئال: باعث خجالت است
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • کمینه و بیشینه دمایی هفتم اردیبهشت در استان سمنان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت