Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه بمدت ده روز و به بهانه تعمیرات و اما احتمالا برای کاهش ذخایر گازی آلمان برای زمستان آتی قطع کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، ارسال گاز از روسیه به اروپا از امروز دوشنبه ساعت  ۰۴:۰۰ بامداد به وقت محلی قطع شده است.

گفته می‌شود هر دو خط لوله گاز (نورد استریم ۱ و ۲) به منظور تعمیر و نگهداری از جمله آزمایش قطعات مکانیکی و سامانه‌های اتوماسیون متوقف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود تعمیر و نگهداری این خطوط لوله از تاریخ ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه (۲۰ تا ۲۱ تیر) انجام شود.

پیش از این، شرکت روسی گازپروم مجبور شده‌ بود به دلیل تاخیر در تعمیر و نگهداری توربین‌ها از سوی شرکت‌های آلمانی و کانادایی، عرضه گاز نورد استریم ۱ خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این امر اروپایی‌ها را مجبور کرد تا از حجم ذخایر گازی که برای فصل سرما کنار گذاشته می‌شود استفاده کنند و حتی برخی کشورهای اروپایی به فکر بازگشت به تولید زغال سنگ هستند.

مسکو بارها هشدار داده‌است که تاخیرهای بیشتر می تواند منجر به توقف کامل جریان گاز از طریق این خط لوله شود.

اروپا در ماه‌های گذشته به دلیل بحران سوخت ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه، با افزایش سرسام‌آور بهای گاز روبرو شده‌است. به گفته مقام های آلمانی، تاسیسات ذخیره‌سازی گاز این کشور در حال حاضر ۶۱ درصد است که کمتر از حد معمول برای این فصل بشمار می‌رود و در صورت توقف صادرات گاز روسیه، این کشور تنها برای دو ماه گاز کافی خواهد داشت.

آلمانی ها می‎ترسند بعد از پایان این مدت باز هم اتصال گاز به تعویق بیافتد. اروپایی‌ها ‎۴۰ درصد گاز خود را از روسیه خریداری می‎کنند و می‌دانند که زمستان سخت و بسیار سردی در انتظار شهروندانشان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان زمستان گاز مسکو مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم