Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران گفت: بحث ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان از گذشته مطرح بوده است. می‌توانیم راه اندازی شعبه در لبنان را با همکاری جمعی دانشگاه‌های بزرگ دنبال کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی صبح امروز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در سی و ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با اشاره به بررسی مفروضات و مبنا‌های برنامه هفتم توسعه در سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: پس از اعلام نظرات رؤسای دانشگاه‌های بزرگ درباره نقش دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه، محور‌های پیشنهادی‌مان درباره برنامه هفتم توسعه را از منظر همین اجلاسیه در قالب یک بیانیه پیشنهاد خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر احیا و ارتقای ظرفیت‌های هیأت امنای دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: در شرایطی می‌توانیم ظرفیت خوب هیأت امنا را به کمک دانشگاه‌ها بیاوریم که حداقل قانون برنامه هفتم را به قانون برنامه پنجم نزدیک کنیم؛ این کف درخواست ما در تدوین برنامه هفتم است؛ بنابراین نیاز است که برنامه پنجم را ارزیابی کنیم و چارچوب‌هایش را ببینیم و بر اساس آن پیشنهاد‌هایی را برای برنامه هفتم عرضه کنیم.


رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت این اجلاسیه به عنوان یک اتحادیه فعال و پویا، ابراز امیدواری کرد: فراتر از مسائل جاری مبتلابه دانشگاه‌ها، باید بحث‌های بنیادین را برای مجموعه آموزش عالی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ دنبال کنیم.


رئیس دانشگاه تهران افزود: از ظرفیت اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها برای پیگیری برخی موضوعات مشترک و وحدت رویه درباره بحث‌های مبتلابه دانشگاه‌ها استفاده کنیم. به عنوان نمونه، کنسرسیومی تشکیل دهیم که به صورت مشترک حق عضویت پایگاه‌های اطلاعات علمی را پرداخت کنیم و همگی دانشگاه‌ها از این منابع علمی بهره‌مند شوند.


مقیمی تاکید کرد: بعد از تجربه چند ساله برگزاری اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌های بزرگ، ضروری است که ساختار این اتحادیه را عملیاتی‌تر کنیم. در دانشگاه تهران آمادگی داریم که ساختمانی را برای این تشکیلات در نظر بگیریم و ساختارمندتر فعالیت‌های این نهاد مهم را دنبال کنیم و نشست‌های کارشناسی و پیگیری‌های اداری را سازماندهی نمائیم.


رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از مذاکره با وزیر امور خارجه کشورمان درباره ایجاد شعبه‌های مختلف دانشگاه تهران در خارج کشور خبر داد و گفت: بحث ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان از گذشته مطرح بوده است. می‌توانیم راه اندازی شعبه در لبنان را با همکاری جمعی دانشگاه‌های بزرگ دنبال کنیم و راهبری برخی رشته‌ها در این شعبه دانشگاهی را با دانشگاه‌های بزرگ کشور به اشتراک بگذاریم.


مقیمی همچنین ضمن تقدیر از همکاری مؤثر شهردار تهران با دانشگاه‌ها، با اشاره به تعریف ناحیه‌های نوآوری توسط شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران علاقمند است که دانشگاه‌ها در موضوع ناحیه‌های نوآوری همکاری کنند. همچنین می‌توان در زمینه مسائل دانشگاه‌ها در حوزه مسکن و خوابگاه‌های دانشجویی با شهرداری تهران تعامل کرد و این مدل همکاری دانشگاه‌های تهران با شهرداری تهران را می‌توان به عنوان یک الگو برای تعامل دانشگاه‌های دیگر با شهرداران کلانشهر‌ها قابل بهره برداری نمود.


وی درباره آخرین وضعیت پیگیری تغییرات در احکام حقوق اعضای هیأت علمی نیز اظهار داشت: دانشگاه تهران درباره بهبود و ارتقای حقوق اعضای هیئت علمی، آئین نامه‌ای را به کمیته منتخب راست محترم جمهوری با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری پیشنهاد داده است که این آئین نامه نهایی شده است و آخرین پیگیری‌ها در این باره حاکی است که رئیس محترم جمهوری به شورای حقوق و دستمزد دستور داده تا اجرایی شدن آن را در دستور کار شورا قرار دهد.


به گزارش مهدی شهبازی، مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی نیز صبح امروز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ که در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: بحث و تبادل نظر درباره برنامه هفتم توسعه کشور و جایگاه دانشگاه‌ها، تحول ساختاری دانشگاه‌های بزرگ، نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال و همچنین مسائل فرهنگی جاری در دانشگاه‌ها و ترویج جهاد تبیین از جمله محور‌های این اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ است.


دبیر اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور افزود: هماهنگی بین دانشگاه‌ها در اولویت‌های مشترک و مسائل جاری و ایجاد هم افزایی بین دانشگاه‌های بزرگ برای دسترسی به پایگاه‌های اطلاعات علمی از دیگر اهداف این اجلاس است.


شهبازی همچنین درباره آخرین وضعیت برنامه‌ریزی برای اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، اعلام کرد: اجلاس آتی اتحادیه دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ در روسیه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقیمی دانشگاه تهران لبنان وزیر امور خارجه اجلاس رؤسای دانشگاه های بزرگ برنامه هفتم توسعه دانشگاه تهران شهرداری تهران دانشگاه ها رئیس دانشگاه شعبه دانشگاه دنبال کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای پرتغالی درباره کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال، گفت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی آن‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

به گزارش فارس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به رایزنی و تبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فیمابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه خواند.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است. طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این رابطه اظهار داشت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی این کشور‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است