Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@09:24:29 GMT

سفر مشاور بلینکن به کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۹۰۹۸

سفر مشاور بلینکن به کره جنوبی

مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی در سئول دیدار و درباره ائتلاف دوجانبه این دو کشور و دیگر مسائل گفت وگو کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، درک چولت، مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: امروز با یئو سونگ-بائه، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در امور سیاسی دیدار و گفت وگو کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون اشاره به جزئیات افزود: ما درباره ائتلاف آمریکا-کره جنوبی و تلاش‌های مشترکمان در مسائل منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردیم. من از مشارکت کره جنوبی در میانمار تشکر می‌کنم.

وی در توییتی دیگر که اوایل روز سه‌شنبه منتشر شده بود، نوشت: بودن در سئول فوق‌العاده است. ائتلاف آمریکا-کره جنوبی اساس صلح، امنیت و رفاه در منطقه هند-اقیانوس آرام است و کشورهای ما در زمینه مسائل جهانی بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر همکاری نزدیک دارند.

این اظهارات درک چولت پس از آن مطرح شد که وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مشاور ارشد از روز دوشنبه سفری دو روزه به کره جنوبی خواهد داشت تا در آنجا درباره ائتلاف سئول-واشنگتن و همچنین مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله کره شمالی و میانمار تبادل نظر کنند.

درک چولت به عنوان معاون و مشاور ارشد بلینکن در امور سیاسی موظف است تا طبق دستور وزیر امور خارجه آمریکا ماموریت‌های دیپلماتیکی ویژه‌ای انجام دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آمریکا ، کره جنوبی ، کره شمالی ، میانمار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آمریکا کره جنوبی کره شمالی میانمار امور خارجه آمریکا وزیر امور خارجه مشاور ارشد کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902048

دیگر خبرها

  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد