Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نامه‌ای که به آقای رئیس جمهوری نوشته‌ام از ایشان خواسته‌ام که به جهت اهمیت موضوع، خود راساً اقدام به تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه نماید.

به گزارش ایسنا، وحید جلال زاده نماینده ارومیه در جلسه روز سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است و به احتمال قوی تا پایان تابستان امسال جنوب این دریاچه بکلی خارجی از آب خواهد بود و این یعنی آنکه زنگ خطر به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مردم آذربایجان نگران شرایط وخیم دریاچه هستند سطح عرصه آبی دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۲۹۴ کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده است همچنین تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه ۱۵.۵ میلیارد متر مکعب است که اکنون این تراز به ۲.۴ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «مردم سال ها به امید وعده ها به انتظار احیای دریاچه ارومیه نشسته‌اند»، خاطر نشان کرد: امروز شاهد حال نزار زیست‌محیطی این پهنه آبی هستیم. هرچند آب انتقالی از تونل کانی سیب برای احیای دریاچه ارومیه کافی نیست اما اتمام هر چه سریع‌تر آن مطالبه جدی نمایندگان مردم در خانه ملت است.

جلال زاده با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: رای بالای امروز نمایندگان مجلس به طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه حکایت از نگرانی عمیق نمایندگان ملت دارد پایان پروژه های انتقال ۹۵ میلیون متر مکعبی آب سد سیلوه و انتقال ۳۰۲ میلیون متر مکعبی پساب تصفیه خانه های فاضلاب ارومیه و تبریز درخواست جدی مردم است.

وی خاطر نشان کرد: در نامه‌ای که به آقای رئیس جمهوری نوشته‌ام از ایشان خواسته‌ام که به جهت اهمیت موضوع، خود راساً اقدام به تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی درياچه اروميه وحید جلال زاده کارگروه ملی ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل حیرت‌انگیز یک دریاچه در کویر اصفهان + فیلم

دریافت 17 MB

به گزارش همشهری آنلاین بارندگی‌های اخیر باعث شده این دریاچه فصلی در روستای حسین آباد در آران و بیدگل ایجاد شود.

کد خبر 849227 برچسب‌ها خبر مهم باران استان اصفهان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • تشکیل حیرت‌انگیز یک دریاچه در کویر اصفهان + فیلم