Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@18:20:31 GMT

هوشمندسازی لازمه رسیدن به توسعه است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۹۳۵۴

هوشمندسازی لازمه رسیدن به توسعه است

معاون اداری و توسعه نیروی انسانی شهردار اهواز با بیان اینکه هوشمندسازی برای توسعه شهری اختیاری نیست، بلکه یک الزام است، گفت: اگر رضایت شهروندان در انجام امور سرلوحه دستگاه‌های اجرایی باشد، ابزاری جز فناوری اطلاعات برای این کار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فردانی امروز _سه شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در آئین افتتاح پروژه‌های هوشمند شهرداری اهواز، اظهار کرد: امروزه هوشمندسازی برای توسعه شهری اختیار نیست، بلکه یک الزام است و اگر رضایت شهروندان در انجام همه امور سرلوحه دستگاه‌های اجرایی باشد، ابزاری جز فناوری اطلاعات برای این کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال‌های زیادی است که در دنیا برای افزایش سرعت ارائه خدمات و افزایش شفافیت از ابزار فناوری اطلاعات استفاده می‌شود؛ در حوزه مدیریت شهری نیز به دلیل استفاده از اطلاعات بروز و تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات درست از این ابزار استفاده می‌شود.

معاون اداری و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز با بیان اینکه در مواقع بحران عمده‌ترین مشکل مدیریت شهری اطلاعات توصیفی مکانی مورد نیاز برای رفع بحران است، تاکید کرد: شهر و شهرداری تنها در پروژه‌های عمرانی خلاصه نمی‌شود، لذا در این دوره مدیریت شهری به حوزه‌های نرم‌افزاری و هوشمندسازی در کنار پروژه‌های عمرانی توجه می‌شود،.

وی ادامه داد: اگر به دنبال تحول و توسعه در شهر هستیم، باید بدانیم که تحول در شهرداری لازمه آن است؛ اگر اطلاعات درست و به موقع در اختیار نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیم درست را در زمان درست بگیریم.

فردانی با بیان اینکه در حال حاضر هوشمندسازی در دو حوزه شهر و شهرداری خلاصه می‌شود، اضافه کرد: اولین قدم در مسیر هوشمندسازی برداشته شده است و عمده پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد در حوزه شهرداری و ارائه خدمات به شهروندان است تا ساختارها، فرایندها و چارچوب‌های شهرداری بهتر بشناسیم و تصمیم‌گیری کنیم.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار درخواست در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز برای اطلاع‌یابی شهروندان انجام شد، در خواست‌ها منجر به ترددهای زیاد و اتلاف وقت شهرودان می‌شد، امروز با فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم نیازهای شهروندان در یک پنجره واحد به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون اداری و توسعه نیروی انسانی شهردار اهواز خاطرنشان کرد: در شهرداری در دو حوزه عمرانی و نرم‌افزاری اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و تا آبان‌ماه سال جاری دومین مرحله زیرساخت‌های هوشمندسازی تکمیل خواهد شد.

کد خبر 587612

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت شهری توسعه شهری اهواز کلانشهر اهواز هوشمندسازي شهر کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: میزان بارندگی اهواز در حدود ۳۰ دقیقه و حدود ۳۰ میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. - اخبار استانها -

صابر علیدادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره آبگرفتگی‌های سطحی و شبکه دفع فاضلاب اظهار داشت: شبکه دفع فاضلاب به صورت کامل در اختیار شهرداری قرار دارد‌. این مجموعه شامل چهارصد دستگاه پمپ، 40 دستگاه پمپ یدکی است و نیز  تمام ایستگاه‌های فاضلاب به دستگاه های دیزل ژنراتور مجهز هستند.

وی با بیان اینکه ایستگاه ها، مهم ترین رکن تخلیه فاضلاب هستند ادامه داد: افراد مربوطه در تمامی ایستگاه ها جهت کنترل و نظارت حاضر هستند اما تداوم تخلیه ایستگاه ها ملزم به برقرار بودن برق است، اگر با قطعی برق در ایستگاه ها مواجه شویم، دفع آب با اتکا به برق دیزل ژنراتور ها نصف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ضمن استفاده از ظرفیت آبفای کشور در خصوص تامین تعدادی ماشین آلات،از چند روز گذشته نیز هر آنچه ظرفیت در شرکت آبفا و نیز بخش خصوصی وجود داشته است برای بارندگی بسیج شده است. 

علیدادی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر تخلیه آب‌های سطحی انجام شود تصریح کرد: میزان بارندگی اهواز در حدود 30 دقیقه و حدود 30 میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. با توجه به بارش بسیار زیاد باران در مدت بسیار کوتاه، ظرفیت تخلیه آب‌های سطحی آن طور که باید، پاسخگو نیست.

وی افزود: از چند روز گذشته تا کنون چندین مانور، گشت و نظارت های  شهری متعدد انجام شده و همچنین  میزان ماشین آلات و نیروی انسانی را به دو برابر ظرفیت رسانده ایم تا بروز مشکل به حداقل میزان خود برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: اگر چه تخلیه آب های سطحی مطابق با قانون شهرداری ها جز وظایف شهرداری است اما به دلیل صاف بودن سطح شهر اهواز، سیستم تخلیه آب زیر زمینی در اختیار شهرداری ها قرار دارد تا آب از طریق مجرا و منهول ها تخلیه شود؛ همگی باید با هم افزایی کمک کنیم تا هرچه زود تر مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟