Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پارسال 49 درصد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت بوده که تخلف غیر مؤثری در حوزه بازار است و کشف آن کمکی به تنظیم بازار نمی‌کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو در سفر به استان خراسان رضوی و در دیدار با رئیس‌کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان گفت: دولت همزمان با انجام وظایف و اختیارات در امر نظارت و برخورد با تخلفات به دنبال حمایت از تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: به اعتقاد من تعیین قیمت تنها برای کالا‌های اساسی و ضروری صحیح است، اما این به معنای رها کردن بازار نیست و نظارت‌ها باید به صورت جدی انجام شود.
وی اظهار داشت: پارسال 49 درصد تخلف پرونده‌ها مربوط به درج نکردن قیمت بوده که تخلف غیرموثری در حوزه بازار است و کشف آن کمکی به تنظیم بازار نمی‌کرد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، فلسفه تشکیل این سازمان را واکنش سریع به رخداد‌های بازار عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط زمانی و اختیارات موجود، یکی از اقدامات مؤثر برای بهبود رسیدگی و پیشگیری از تخلفات، انتصاب روسای شعب ملی تعزیرات حکومتی و تمرکز آن‌ها بر واحد‌های تولیدی و توزیعی عمده بوده است.
اصانلو با اشاره به اینکه روسای شعب پرونده‌های مهم و ملی علاوه بر رسیدگی به تخلفات، موضوع پیشگیری از وقوع تخلف و نظارت را نیز انجام می‌دهند، گفت: می‌توان زیاد نشدن قیمت رب گوجه‌فرنگی و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت خارج از تعرفه توسط سه شرکت بزرگ لبنیاتی را از نتایج فعالیت مستمر و شبانه‌روزی این شعب برشمرد.
اصانلو با اشاره به فعالیت سازمان در حوزه نظارتی که باعث افزایش مسئولیت و اختیارات سازمان شده افزود: هم اکنون روسای شعب علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها در شعب، بر اساس ماده 17 آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی و با توجه به کافی نبودن نظارت‌ها، در سطح بازار حاضر می شوند و در محل به تخلفات رسیدگی می‌کنند.
رئیس سازمان تعزیرات ابراز امیدواری کرد که با این فعالیت ها و یاری خداوند، اقدامات اثرگذاری در حوزه بازار و زندگی مردم صورت گیرد.
تأکید بر اختیارات استانی، شفاف‌سازی، لزوم به‌روزرسانی اطلاعات سامانه‌ها، اصلاح قانون تعزیرات با توجه به نیاز بازار و مردم، تأمین ساختمان جدید از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این دیدار بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی رئیس سازمان تعزیرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند