Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و سی و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین اخذ شهروندی روسیه را برای اوکراینی‌ها تسهیل کرد ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۲:۴۵

براساس حکم ولادیمیر پوتین، گزینه اخذ شهروندی روسیه از طریق فرایند ساده شده برای شامل شدن همه ساکنان اوکراین گسترش یافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش اعلام کرد که اعطای حق به همه اوکراینی‌ها برای درخواست شهروندی روسیه تحت یک روش ساده، چیزی جز «تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» از سوی مسکو نیست.

به گزارش خبرگزاری تاس، در حکم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آمده است: اعلام می‌داریم که شهروندان اوکراین، جمهوری خلق دونتسک یا جمهوری خلق لوهانسک و افرادی که شهروندی ندارند و در این دو منطقه دونباس یا اوکراین به شکل دائمی سکونت دارند، حق دارند خواستار دریافت شهروندی فدراسیون روسیه از طریق فرایند ساده‌شده طبق قانون "شهروندی فدراسیون روسیه" شوند.

نسخه پیشین این حکم تنها شامل سکنه دونتسک و لوهانسک و خرسون و مناطق زاپوریژیا اوکراین می‌شد. همچنین طبق حکم جدید، خدمت در نیروهای مسلح یا نهادهای اجرای قانون در جمهوری‌های خودخوانده دونباس، مانعی برای دریافت شهروندی روسیه نیست.

این سند تاکید دارد: خدمت نظامی، خدمت در نیروهای امنیتی یا آژانس‌های اجرای قانون دونتسک و لوهانسک نمی‌تواند دلیلی برای رد درخواست شهروندی روسیه باشد.

طبق قوانین روسیه، رویه ساده شده این امکان را فراهم می‌کند که بدون تحقق شماری از پیش شرط‌ها، مانند زندگی در روسیه به مدت پنج سال، داشتن منبع درآمد و گذراندن آزمون زبان روسی، برای شهروندی روسیه اقدام کنید.

این رویه ساده‌سازی شده اولین بار در سال ۲۰۱۹ از سوی پوتین برای سکنه دونتسک و لوهانسک مطرح شد. در آن زمان روسیه این دو منطقه را بخشی از اوکراین قلمداد می‌کرد، اما اندکی پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، پوتین این دو منطقه را به عنوان "کشورهای مستقل" به رسمیت شناخت.

در این حکم آمده است که این فرمان "به منظور حمایت از حقوق و آزادی‌های شهروندان و بر اساس اصول و هنجارهای شناخته شده جهانی حقوق بین‌الملل" امضا شده است. در اواخر ماه مه امسال، این فرمان به منظور پوشش زاپوریژیا و خرسون اوکراین گسترش یافت.

اما وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که اعطای حق به همه اوکراینی‌ها برای درخواست شهروندی روسیه تحت یک روش ساده، چیزی جز «تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» از سوی مسکو نیست.

این وزارتخانه گفت که این اقدام را "به شدت محکوم می‌کند".

دیپلمات‌های اوکراینی همچنین تصمیم مسکو را «با هنجارها و اصول حقوق بین الملل ناسازگار» اعلام کردند. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، پیشنهاد به اوکراینی‌ها برای دریافت سریع شهروندی روسیه نشان می‌دهد که کرملین ظاهراً همچنان به دنبال «تسخیر زمین‌های اوکراین، نابودی دولت اوکراین» و «همگون‌سازی اجباری» ملت اوکراین است.

کی‌یف همچنین هشدار داد که اعطای تابعیت روسیه به اوکراینی‌ها را تحت این رویه «باطل و بی اعتبار» در نظر خواهد گرفت و افزود که «هیچ عواقب قانونی» برای اوکراین نخواهد داشت. این سازمان همچنین مسکو را به تلاش برای استفاده از این رویه برای «اجبار» اوکراینی‌های ساکن در سرزمین‌های تحت کنترل نیروهای روسیه به «شرکت در فعالیت‌های جنایتکارانه دولت‌های اشغالگر» متهم کرد.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز از این فرصت برای درخواست سلاح بیشتر از غرب استفاده کرد. وی در بیانیه‌ای گفت: «اکنون ارائه کمک‌های بیشتر به کشورمان بسیار مهم است.

وی همچنین فرمان رئیس جمهور روسیه را "بی ارزش" خواند و افزود که این فرمان تنها "اشتهای تهاجمی پوتین" را نشان می‌دهد.

دستورکار جدید ارتش روسیه برای ساخت موشک بالستیک ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۲:۴۳

منابع نزدیک به ارتش روسیه خبر دادند که مسکو ساخت موشک‌ بالستیک جدید «زمیویک» با برد ۴ هزار کیلومتر و مجهز به تجهیزات نظامی مافوق صوت به منظور انهدام ناوهای هواپیمابر را، در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، منبع نزدیک به ارتش روسیه ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه پروژه ساخت موشک‌ «زمیویک» درحال اجرا است، افزود: این موشک به منظور سرنگونی اهداف با سطوح وسیع مانند ناوهای هواپیمابر تولید خواهد شد.

منبع دیگری در این باره گفته است که موشک‌های بالستیک «زمیویک» را می‌توان در واحدهای موشکی ساحلی نیروی دریای روسیه مستقر کرد.

بنا بر اظهارات این منابع، مشخصات «زمیویک» نزدیک به موشک‌های مشابه ساخت چین از جمله دی‌اف-۲۶ و دی‌اف-۲۱ دی با برد حداکثر ۴ هزار کیلومتر است.

کشته شدن فرمانده وابسته به روسیه در اوکراین ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۲:۱۲

مقام‌های محلی اعلام کردند که یک فرمانده منصوب شده از سوی روسیه در یک شهر کوچک در شرق منطقه خارکیف اوکراین که در کنترل روسیه قرار دارد بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده کشته شده است.

به گزارش الجزیره انگلیسی، به گفته مقام‌های محلی، یوگنی یوناکوف فرمانده ارشد شهر ولیکی بورلوک توسط یک گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی کشته شده است.

مقام‌های دولتی این منطقه، این انفجار را حمله تروریستی سازماندهی شده توسط مقام‌های اوکراینی توصیف کرده‌اند.

روسیه از انهدام ۳ فروند جنگنده اوکراین خبر داد ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۲:۱۱

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور ۲ فروند جنگنده سوخو ۲۵ و میگ ۲۹ ارتش اوکراین را در شرق این کشور منهدم کرده‌اند.

به گزارش الجزیره انگلیسی، وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب افزود، دو انبار ارتش اوکراین که از آن‌ها برای استقرار توپخانه‌های هویتزر ام ۷۷۷ استفاده می‌شد را نیز هدف قرار داده است.

آمریکا به همراه متحدان اروپایی خود تاکنون چندین توپخانه هویتزر ام ۷۷۷ را به اوکراین تحویل داده است.

حمله موشکی مهیب اوکراین به خرسون ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۲:۰۹

منابع محلی بامداد سه‌شنبه از حمله موشکی نظامیان اوکراینی به منطقه «نووا کاخوفکا» واقع در استان خِرسون خبر دادند.

اداره نظامی-مدنی خرسون اعلام کرد که نیروهای اوکراینی با استفاده از سامانه موشک‌انداز متحرک (HIMARS) ساخت آمریکا به این منطقه حمله کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در نتیجه این حمله، انبارهای حاوی «پتاسیم نیترات» که جزو مواد اولیه ساخت پیشرانه موشک است، هدف قرار گرفته و انفجار مهیبی رخ داد.

به گفته «ولادیمیر لئونتیف» رئیس اداره نظامی-مدنی خرسون، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی نزدیک این انبارها به شدت آسیب دیده و تلفات جانی گزارش شده است.

لئونتیف به اسپوتنیک گفت که حمله اوکراینی‌ها به نووا کاخوفکا، منجر به کشته‌شدن چندین نفر و زخمی‌شدن ده‌ها تن دیگر شده و «به معنای واقعی کلمه» صدها آپارتمان مسکونی را تخریب کرد.

وی توضیح داد: «طبق اطلاعات اولیه، این‌ها موشک‌های فوق دقیق آمریکایی هیمارس بودند. آنها عامدانه به مرکز شهر صلح‌طلب نووا کاخوفکا شلیک شدند».

این مقام نظامی همچنین افزود: «ما همچنان در حال دریافت مجروحان از منطقه هستیم، آمبولانس‌ها مستمر در حال کار هستند، تا اواسط روز فردا تعداد قربانیان را متوجه می‌شویم. ده‌ها مجروح، صدها آپارتمان، صدها نفر به معنای واقعی کلمه ویران شدند. تشخیص کشته‌شدگان در چنین آتش‌سوزی‌هایی بسیار دشوار است».

مقامات محلی نوا کاخوفکا نیز می‌گویند که تعداد دقیق قربانیان حمله اوکراین به شهر باید با فرا رسیدن صبح سه‌شنبه بررسی و اعلام شود.

اعلام تشدید حملات روسیه به دونباس

ستاد کل ارتش اوکراین از احتمال تشدید حملات ارتش روسیه به منطقه دونباس برای کنترل کامل آن خبر داد.

به گزارش رویترز، ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد: گلوله‌باران شرق اوکراین توسط ارتش روسیه به معنای آن است که باید منتظر حملات جدید برای تصرف کامل دونتسک و احاطه کامل نظامیان روس بر کل استان صنعتی دونباس باشیم.

رویترز در حالی که وضعیت اوکراین را در میدان نبرد ضعیف توصیف کرد، وضعیت متحدان غربی این کشور را نیز در حوزه اقتصادی دشوار ارزیابی کرد و نوشت: همزمان با گلوله‌باران گسترده شرق اوکراین توسط روسیه، متحدان غربی کی‌یف نیز منتظر قطع منابع نفت و گازخود و بدترشدن بحران جهانی انرژی هستند.

مسکو و کی‌یف در روزهای اخیر، یکدیگر را به حمله به غیرنظامیان متهم کردند و روسیه اعلام کرد حمله اوکراین به روستای «نووا کاخووکا» در منطقه خرسون منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و تخریب منازل آنان شده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده روسیه از شنبه تاکنون ۳۴ حمله هوایی انجام داده که یکی از آنها به یک آپارتمان پنج طبقه اصابت و منجر به کشته شدن ۳۱ نفر شده است.

لندن: گلوله‌باران شمال دونباس همچنان ادامه دارد

در ادامه گزارشات اطلاعاتی روزانه وزارت دفاع انگلیس از وضعیت نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه دونباس، لندن از تداوم گلوله‌باران شمال این منطقه خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس روز دوشنبه گفت: «از روز دهم جولای، گلوله‌باران توپخانه‌ای روسیه در بخش شمالی دونباس ادامه دارد اما احتمالاً هیچگونه پیشروی سرزمینی عمده انجام نشده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «نیروهای اوکراینی به اعمال فشار موضعی بر خط دفاعی روسیه در استان خرسون ادامه دادند، همچنین آنها نیز بدون دستیابی به منافع ارضی بود».

وزارت دفاع انگلیس مدعی است: «فقدان وقفه‌های برنامه‌ریزی شده در شرایط جنگی شدید، به احتمال زیاد یکی از آسیب‌زاترین مسائل پرسنلی است که وزارت دفاع روسیه در تلاش است تا در میان نیروهای مستقر برای اصلاح آن تلاش کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «توپخانه روسیه از اطراف ایزیوم به گلوله‌باران منطقه اسلوفیانسک در دونباس تا شمال و نزدیک لیسیچانسک، مشغول است. نیروهای روسی احتمالاً پیشروی‌های ارضی کوچک دیگری در اطراف پوپاسنا انجام داده‌اند».

این نهاد نظامی توضیح داد: «گلوله‌باران از ایزیوم همچنان در امتداد محور جاده اصلی ای-۴۰ متمرکز است. کنترل بر جاده ای-۴۰، که دونتسک را به خارکیف متصل می‌کند، احتمالاً هدف مهمی برای روسیه خواهد بود، زیرا تلاش می‌کند از طریق استان دونتسک پیشروی کند».

ارتش انگلیس با ادعای اینکه روسیه در حال انتقال نیروهای ذخیره از سراسر کشور و جمع آوری آنها در نزدیکی اوکراین برای عملیات تهاجمی آینده است، گفت: «بخش بزرگی از واحدهای پیاده نظام جدید احتمالاً با وسایل نقلیه زرهی اِم‌تی-اِل‌بی که از انبارهای قدیمی به عنوان حمل‌ونقل اصلی آنها گرفته شده است، مستقر می‌شوند».

کارشناس روس: موشک‌های هارپون در تور راداری و موشکی روسیه هستند

یک کارشناس نظامی روس روز دوشنبه اظهار داشت که رادارهای پیشرفته دریایی، سامانه‌های موشکی و یگان‌های پدافند هوایی ارتش روسیه می‌توانند موشک‌های کروز ضد کشتی آمریکایی «هارپون» را شناسایی ورهگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری لیتوفکین»، سردبیر مجله «همکاری فنی نظامی روسیه» در این باره گفت: «رادارهای پیشرفته دریایی روسیه و سامانه‌های موشکی ضدهوایی می‌توانند موشک‌های کروز ضد کشتی آمریکایی «هارپون» را شناسایی کنند.

وی در این باره توضیح داد: «اگر ما در مورد قابلیت‌های رهگیری صحبت کنیم، می‌توانیم هارپون را با تمام ایستگاه‌های راداری پیشرفته مستقر در کشتی و سامانه‌های پدافند هوایی زمینی شناسایی کنیم. ارتش روسیه طیف وسیعی از سامانه‌های موشکی زمین به هوا را به کار می‌گیرد که می‌تواند اهداف هوایی را رهگیری کند.»

این کارشناس نظامی روس به طیف مختلفی از موشک‌های «پانتسیر»، «تور»، «اس-۳۰۰»، «اس-۴۰۰» و «بوک» که می‌توانند موشک‌های هارپون آمریکا را نابود کنند، اشاره کرد.

گفت‌ وگوی اردوغان و زلنسکی درباره صادرات غلات از اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره لزوم رفع محاصره بنادر اوکراین و از سرگیری صادرات غلات این کشور گفت‌ وگو کرده است.

به گزارش الجزیره انگلیسی، زلنکسی دوشنبه شب در حساب توییتری خود ضمن قدردانی از حمایت‌های ترکیه گفت: من در گفت‌وگو با رئیس جمهور ترکیه در مورد اهمیت رفع محاصره بنادر اوکراین و از سرگیری صادرات غلات صحبت کردم.

وی افزود: ما باید از استفاده روسیه از غلات اوکراین در سرزمین‌های اشغال شده جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، کی‌یف از زمان آغاز جنگ مسکو را متهم به سرقت غلات از اراضی تحت تصرف نیروهای روسیه در اوکراین کرده اما کاخ کرملین بارها این مساله را تکذیب کرده است.

پیش از این اوکراین از ترکیه خواسته بود که یک کشتی روسیه حامل غلات بارگیری شده از این کشور را توقیف کند.

   

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ جنگ اوکراین روسیه آمریکا اروپا ناتو چین مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ شهروندی روسیه ارتش اوکراین اوکراینی ها نیروهای روس گلوله باران ارتش روسیه رئیس جمهور وزارت دفاع ۱۴۰۱ ۰۴ ۲۱ کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۰:۵۷

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-300) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

ال پائیس: اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۰:۵۶

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا امروز (جمعه) نوشت که اسپانیا «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

در حالی که اسپانیا تحویل پرتابگرهای ضدهوایی به اوکراین را رد کرد، اما به کی‌یف گلوله خواهد داد.

«ال پائیس» گزارش داد که اسپانیا سه توپخانه دارد که آنها را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرد.

این روزنامه به نقل از منبعی ناشناس، خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع اسپانیا هنوز به درخواست این روزنامه برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

با این حال یک منبع دیپلماتیک اسپانیایی روز گذشته به خبرنگاران گفت: ما باید تعهد خود نسبت به اوکراین را افزایش دهیم.

روزنامه «فایننشال‌تایمز» نیز روز دوشنبه گزارش داد که کشورهای یونان و اسپانیا تحت فشار شدید متحدان خود در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند تا سامانه های دفاع هوایی بیشتری را برای اوکراین تامین کنند.

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

 این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که چنانچه تسلیحات اتمی آمریکا در لهستان مستقر شود، در صورت وقوع یک درگیری مستقیم فرضی بین روسیه و ناتو، این سلاح‌های اتمی بلافاصله نابود خواهند شد.   به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که ورشو دیوانه‌وار به دنبال جلب توجه برنامه‌ریزان نظامی در ستاد کل ارتش روسیه است، گفت: تصور این موضوع سخت نیست که در صورت استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک لهستان، محل استقرار آنها در صورت وقوع یک درگیری مستقیم فرضی با ناتو، به هدفی مشروع برای روسیه تبدیل شده و بلافاصله نابود خواهند شد.   به نوشته اسپوتنیک، آندری دودا رئیس جمهور لهستان پیشتر گفته بود که ورشو آماده استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک این کشور است.   در پی این اظهار نظر رئیس جمهور لهستان، دونالد تاسک نخست‌وزیر این کشور نیز گفته بود: می‌خواهم با دودا ملاقات کنم و بدانم که چه چیزی وی را به ایراد چنین اظهاراتی برانگیخته است.

 

 

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند