Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عدیل سروری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت پیله‌تر ابریشم در گیلان یکی از شغل‌های اساسی مردم این استان است، اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در استان گیلان دارای سابقه بسیار طولانی است به طوری همگان این استان را قطب تولید کرم ابریشم در ایران می‌دانند.

وی با اشاره به اتمام برداشت کرم ابریشم در استان گیلان افزود: بر اساس آمار نوغانداران گیلانی تاکنون  ۵۶۵ تن پیله تر ابریشم برداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی خبر داد و گفت: ارزش پیله‌ها برداشت شده توسط نوغانداران۱۲۵ میلیارد تومان می‌باشد که از راه درآمد خوبی نصیب این قشر از جامعه شده است.

به گفته سروی یک سوم پیله تر ابریشم کشور در استان گیلان تولید می‌شود که این امر نشان دهنده اهمیت پرورش کرم ابریشم در این استان است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه پرورش کرم ابریشم در دیگر استان‌های کشور بیان کرد: بیشترین پیله تر ابریشم در گیلان در شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن و صومعه سرا تولید می‌شود هر چند استان‌های خراسان رضوی و گلستان در رده‌های بعدی تولیدی پیله تر ابریشم در کشور قرار دارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: سروری رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور توزیع پیله تر ابریشم کرم ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت پاناما راه یافت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین المللی این جشنواره که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنر‌های معاصر پاناما برگزار شده است که این فستیوال امروز ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره بین المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند. 

فیلم کوتاه لان در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: هر چیزی آنطوری که فکر می‌کنید نخواهد بود. باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولا در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان