Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رئیسه شورایاری ها گفت: شورای ششم به دنبال حل و فصل موضوع شورایاری هاست.

به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی در جریان بررسی طرح نظام نامه محلات در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در جلسه گذشته در جریان بررسی این طرح بنده دو پیشنهاد مطرح کردم نخست اضافه کردن تعاریفی در ماده یکم این طرح بود که در اصلاحیه نظام نامه آن را ندیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشنهادی که در جلسه گذشته شورا در این باره ارائه کرده بود، افزود: طرحی که در بحث مرتبط با محله و مشارکت مردمی و موضوعات مرتبط با محله‌ها تدوین می شود چند خصوصیت باید داشته باشد نخست آنکه مشارکت مردمی را محقق کند و در حد اعلی آنچه در دوره قبل با عدم حمایت و بی توجهی به حداقل رسیده بود، برساند.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ادامه داد: موضوع بعدی این بود که این طرح باید معضلات و چالش های مدیریت محله که در گذشته وجود داشته را حل و فصل نماید. اکنون در ۳۵۳ محله شهر تهران ساختمان مدیریت محله وجود دارد که اگر به قیمت روز ما بخواهیم بر فرض مثال این املاک را به فروش برسانیم به طور قطع مشکلات متروی پایتخت را می‌توانیم با منابع مالی حاصل از آن رفع کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه ویژه‌ای در بحث مدیریت محله در تهران وجود دارد، یادآور شد: این در حالی است که در شرایط کنونی این مجموعه ها تعطیل شده اند و کمتر از ۵ درصد مردم تهران از این امکانات استفاده می‌کنند.

شربیانی با اشاره به اینکه طرح نظام نامه محله‌ها باید امکان استفاده مردم تهران از ظرفیت‌های موجود را به حد اعلی برساند، بیان کرد: موضوع سوم این است در مقابل بحث هایی که در رابطه با شورایاری ها مطرح می شود که در زمان فعالیت خود نیز با موانع و چالش هایی همراه بود باید به این مساله اشاره کنم که شورای ششم شهر تهران به دنبال حل و فصل موضوع شورایاری هاست و موضوع نظام نامه محله ها که در حال بررسی آن هستیم در برابر شورایاری ها قرار نمی گیرد.

وی تاکید کرد: بنده با این استدلال در جلسه گذشته پیشنهاد دادم  هر  ۹  عضو  شورای محلات از میان شورایاری های سابق، معتمدان و رابطین محله ها در چارچوب نظام نامه وجود داشته باشد اما با گفتمانی که با اعضای شورای شهر داشتم بنده این پیشنهاد را پس می گیرم و با موضوع انتخاب یک سوم از اعضای شورای محله ها از میان معتمدین محل موافقت می کنم.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: امیدوارم بحث و گفت و گوی دوستان به موضوعاتی  که برای جلب مشارکت حداکثری مردم به آن اشاره کردم اتفاق بیفتد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شورایاری ها نظام نامه شورای شهر شهر تهران حل و فصل محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید راستی گفت: چند روز گذشته ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران خبری را در خصوص تیراندازی راکب موتورسیکلتی که به دیوار یک مرکز تجاری تیر اندازی کرده بود دریافت کردند و شناسایی هویت متهم و دستگیری آن را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات میدانی چهره متهم شناسایی شد ادامه داد: با تطبیق چهره متهم با متهمان سابقه دار هویت متهم که یکی از افراد اراذل و اوباش سابقه دار بود، شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: طی اقدامات انجام شده مخفیگاه متهم در محدوده محله بی سیم شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش در یک عملیات پلیسی مشترک با همکاری نیرو یگان ویژه نوپو دستگیر شد و متهم به مقر پلیس انتقال یافت.

سرهنگ راستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

کد خبر 6092995

دیگر خبرها

  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند