Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:46:59 GMT

متروی قم همچنان لنگ واگن

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۰۴۵۹

متروی قم همچنان لنگ واگن

سید مرتضی سقائیان نژاد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح قطار شهری قم گفت: خط یک متروی قم هم اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که بهره برداری از متروی این شهر نیازمند تامین واگن است.

او می گوید:متروی قم در مجموع به ۱۱۳ رام قطار نیازمند است و  از ۸۰ واگن تعهدی دولت هنوز هیچ واگنی تامین نشده و در اختیار شهرداری قم قرار نگرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم گفت: در فاصله سه سال تا بهره برداری از خط دو متروی مشهد می‌توان از دو رام قطار شهری مشهد به‌صورت اجازه یا خرید استفاه شود.

سقائیان نژاد گفت: شهرداری قم از چند ماه گذشته در تلاش است تا دو رام قطار از متروی تهران به‌صورت خرید یا اجاره تامین کند که تاکنون در این زمینه نیز موفقیتی حاصل نشده‌است.

به گفته شهردار قم در قالب توافقنامه‌ها و همکاری‌های چند جانبه بین دولت و کلان‌شهر‌ها امکان تامین قطار و بهره‌برداری از متروی قم در آینده نزدیک وجود دارد.

خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین خط دو مترو قم نیز به طول ۱۵.۵ کیلومتر از شهرک پردیسان آغاز می‌شود و در محدوده چهار راه بازار خاتمه می‌یابد.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به منظور نظارت میدانی، رفع موانع احتمالی و پیگیری و بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور امروز به استان قم سفر کرده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متروی قم شهرداری قم سازمان قطار شهری متروی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم