Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل ظهر سه شنبه در اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره مطالبه‌هایی را دارند که روی زمین گذاشتن مطالبات ایشان اجحاف است و طلاب در پژوهش‌های خود باید متوجه این موضوع مهم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران پژوهش در عصر حاضر را عنصری مهم ذکر کرد و افزود: پژوهش زمینه بسیار گسترده‌ای دارد و رسالت حوزویان در امر پژوهش خصوصاً توجه به مسائل مبتلا به نظام اسلامی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی نیز توقعاتی از حوزه‌های علمیه دارد و پژوهش‌ها در این زمینه باید انجام شود و در جشنواره‌هایی چون علامه حلی می‌توانیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران افزود: نباید طلاب در جشنواره‌هایی چون علامه حلی به سمتی سوق داده شوند که هر موضوعی که خواستند را پژوهش کنند گرچه این موضوع مهم است اما باید مسائل مورد نیاز نظام اسلامی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تحقیق در مورد همه عرصه‌هایی که مساله را برای جامعه اسلامی حل کند مطالبه به حقی است که نظام اسلامی می‌تواند از حوزه‌های علمیه داشته باشد.

فاضل عنوان کرد: در جشنواره حلی باید بخش عمده‌ای از آثار شامل آثاری شود که برای حل معضلات و مشکلات جامعه اثرگذاری کنند.

۱۵ هزار و ۴۰۱ اثر به دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره علامه حلی ارسال و اختتامیه آن امروز برگزار شده و از آثار برتر تجلیل شد.

از مجموع ۱۵ هزار و ۴۰۱ اثر رسیده، ۵ هزار و ۵۹۸ متعلق به خواهران طلبه و ۵ هزار و ۸۱۴ نفر متعلق به برادران طلبه بوده است.

کد خبر 5536595

منبع: مهر

کلیدواژه: طلاب حوزه علمیه قم عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه دعای عرفه نماز عید قربان آمار کرونا حجاب و عفاف سنندج خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام خراسان رضوی حوزه های علمیه نظام اسلامی علامه حلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است