Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، شهین شریفی گفت: اگر اهداکننده‌ای برای نجات بیمارانی که نیازمند سلول بنیادی هستند مراجعه نکند؛ ناچاریم از بانک سلول‌های بنیادی کشورهای دیگر کمک بگیریم. وی افزود: با توجه به هزینه بسیار زیادی که این فرایند دارد، اهمیت کار اهدا کنندگان بیش از پیش به چشم می‌آید. شریفی با اشاره به آمادگی کارشناسان برای آشناسازی مراجعه‌کنندگان با فرایند کامل اهدای سلول‌های بنیادی در مرکز سپاس(مرکز سلول های بنیادی خون ساز سازمان انتقال خون) تصریح کرد: متقاضیان پس از پذیره‌نویسی، ارائه نمونه و تکمیل فرم‌های مورد نیاز در زمان لازم برای انجام آزمایش‌ها و بررسی سازگاری اهداکننده با بیمار دعوت می‌شوند و پس از مثبت بودن نتیجه، اهدا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیوند برای این کودک، بیست و هفتمین پیوند از مرکز سلول‌های بنیادی خون‌ساز سازمان انتقال خون محسوب می‌شود. سرپرست معاونت فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: پیوند سلول‌های بنیادی به این کودک موفقیت‌آمیز بود و اکنون حال وی مساعد است. موکوپلی ساکاریدوز(MPS) بیماری ژنتیکی است که با جهش در یک ژن یا شکست در چند ژن در فرد بروز می‌کند، برخی از انواع این بیماری با دریافت سلول‌های بنیادی قابل درمان است.  سلول‌های بنیادی خون‌ساز برای درمان بیماران دچار بدخیمی‌های خونی یا بیماری‌هایی مانند تالاسمی و سرطان‌های خونی استفاده می‌شود تا بیمار که سلول خونی بدن او دچار مشکل شده، سلامت خود را بازیابد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سلول بنیادی انتقال خون بیماری ژنتیکی سلول های بنیادی خون ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمید محبوبی مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.   وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیگر خبرها

  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود