Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش یک روزه توانمندسازی فناوری حوزه سلامت دانشگاه ویژه مدیران و روسای مراکز رشد و تحقیقات علوم پزشکی و فناوران منتخب حوزه سلامت حاضر در  رویداد عصر امید امروز سه شنبه ۲۱ تیر برگزار شد.

محمدرضا منظم، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و درمان گفت: در  اداره کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و درمان سیاست گذاری و حمایت از حوزه سلامت  هدف است و در این مسیر  از ظرفیتهای دانشگاه آزاد  اسلامی همکاری و استفاده می شود و بخش های حمایت در این دفتر مورد توجه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش قابل توجهی از دغدغه ها نخبگان در پارک های فناوری و مراکز رشد را برطرف می کنیم. البته مشکلات در شورای فناوری به ریاست وزیر بهداشت حل و فصل می شود. مشکلات در سطح دولت هم در قالب آیین نامه به دولت و مجلس ارسال می شود.

منظم ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در قانون جهش تولید برای اولین بار مطرح شد و مشکلات فناوری سلامت پیگیری می شود چون طرح مشکلات به دلیل جایگاه قانون دفتر  توسعه فناوری می توان مطرح کرد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: مشکل عمده اخذ مجوز و بازار برای فناوران است و هر دو گره کار در وزارت بهداشت است. ما آماده ایم که جلسات برای حل مشکلات مجوزی مطرح شود.

به گفته وی باید مشکلات به شکل اساسی حل شود و نمیتوان امید کوتاه مدت داشت اما در حوزه فناوری ها مشکلات پیگیری و در اسرع وقت حل می شود.
به گفته منظم فناوری نوین باید به سازمان غذا و دارو ارایه شود یکی از امتیازات حوزه سلامت تعامل است و در حوزه بازار هم در گام دوم مراکز رشد باید   بتواندبا مراکز درمانی تعامل داشته و بازار توسعه یابد. محصول را باید بتوان بازار پسند کرد و در این زمینه دانشگاه آزاد این اقدام را شروع کند.  

به گفته وی در فناوری سلامت کمیته هایی وجود داشته و برنامه های حمایتی از طرح های حمایتی را در دستور کار داشته و میتوان از طریق این کمیته ها وارد عمل شد. عمده حمایت ها در زمینه حمایت های تسهیلاتی هستند و در مدل جدید از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران مورد توجه قرار بگیرد. کل اعتبارات در سالجاری به سمن فناوری سوق پیدا کرده است.  

منظم در پایان گفت: یکی  از اقدامات نوین برای تجاری سازی محصولات برای ورود به بازار کار تلاش شده است و بر اساس اقدامات انجام شده سازمان غذا و دارو با هسته های فناور به فعالیت می پردازد.
انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1147432 برچسب‌ها فناورانه و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی جامعه پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فناورانه و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی جامعه پزشکی توسعه فناوری فناوری سلامت وزارت بهداشت حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان آخرین وضعیت دریافت مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد اهواز را تشریح کرد.

علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه آخرین اکیپ بازرسی وزارت بهداشت، از امکانات دانشگاه آزاد خوزستان بازدید خواهند کرد تا مجوز نهایی جذب دانشجوی پزشکی عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: تیم اعضای هیات علمی برای این رشته نیز در حال تکمیل است و در صورت تایید امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه توسط بازرسان، از ترم مهرماه در واحد اهواز دانشجوی پزشکی پذیرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به روند فراهم‌آوری امکانات مناسب آموزش پزشکی، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی در وضعیت خوبی قرار دارند و البته نواقض جزئی هم وجود دارد که در حال رفع است. مرکز مهارت‌های پزشکی نیز در حال توسعه است. با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز توافق کرده‌ایم که برای آموزش بالینی دانشجویان از بیمارستان‌های آموزشی گلستان، سینا و... به صورت مشارکتی استفاده کنیم.

افروس عنوان کرد: مجوز مرحله اول دانشکده پزشکی برای رشته پزشکی است و در مرحله بعد، رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز اضافه خواهد شد. تنها منتظر مجوز نهایی وزارت بهداشت برای رشته پزشکی هستیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود