Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: دافوس ارتش با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، آماده اجرای فرامین سلسله مراتب، آموزش افسران ارشد ارتش و سایر نیروهای مسلح و دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان برای مقابله با هرگونه تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

به  نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی‌وند در مراسم بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه از این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های کشور در سال 1312 تاسیس شد و دانشگاه جنگ نام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه ماموریت پیدا کرده بود تا با آموزش طرح‌ریزی و هدایت یگان‌های نظامی در رده تیپ و بالاتر به افسران نیروهای مسلح، آنها را برای مقابله با تهدیدات خارجی آماده کند.

وی افزود: حضور موثر استادان دافوس در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس، دستاوردهای درخشانی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته است. این دانشگاه بنابه پیشنهاد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و فشرده برای تعلیم افسران و فرماندهان ارتش و سپاه تشکیل داده و آنها را آماده حضور در جبهه‌ها کرده است. پیروزی‌های غرورآفرین در عملیات‌هایی مانند طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس نتیجه برآوردهای دقیق و طرح‌ریزی‌های صحیح استادان دافوس بوده است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به مطالبات معمار کبیر انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری اظهار داشت: دانشگاه دافوس در راستای گام دوم انقلاب دکترین آموزشی نیروهای مسلح را سرلوحه امور قرار داده و گام‌های بلندی برای دستیابی به دانشگاهی نظامی در تراز انقلاب اسلامی ایران برداشته است.

امیر سرتیپ ولی‌وند با برشمردن بخشی از فرآیند آموزش دانشجویان این دانشگاه تصریح کرد: ارتقای سطح دانش و بینش نظامی و علمی، تقویت مبانی اعتقادی، آشنایی با پیشرفت‌های نظامی، علمی و صنعتی جهان، آشنایی با عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی موثر در تامین امنیت کشور، شناسایی انواع تهدیدها و آمادگی مقابله با جنگ‌های نوپدید، ایجاد انعطاف‌پذیری فکری و عملی در آنها در قبال تغییرات و تحولات ناگهانی صحنه جنگ و چگونگی حصول و تصمیمات منطقی و همچنین توانایی طراحی، فرماندهی و مدیریت رده‌های بالای سازمان بخشی از نتایج فرایند آموزش دانشجویان این دانشگاه است.

وی افزود: ارتش با تشکیل کانون‌های ارزیابی و رشد سرمایه‌های انسانی تلاش کرده تا با تعیین الگوهای شایستگی، کلیه مشاغل فرماندهی و ستادی را با سنجش علمی تناسب شغل با فرد در اختیار شایسته‌ترین افراد قرار دهد. در این مسیر دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ایجاد هسته علمی نسبت به تربیت ارزیابان حرفه‌ای برای کانون‌های ارزیابی اقدام کرده و با تولید محتوا زمینه سنجش افراد به طرق مختلف را فراهم کرده است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به نقش  این دانشگاه در حوزه دیپلماسی دفاعی افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش همه ساله میزبان تعداد قابل توجهی از افسران ارشد کشورهای دوست از جمله هند، پاکستان، عراق، عمان، کره‌شمالی، قزاقستان و سوریه بوده و امیدوار است از این طریق گام عملی مهمی برای تامین اهداف ملی از طریق ابزارهای غیرقهری نیروهای مسلح فراهم آورد.

امیر سرتیپ ولی‌وند در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با استفاده از استادان خبره در حوزه‌های تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی آماده اجرای فرامین سلسله مراتب، آموزش افسران ارشد ارتش و سایر نیروهای مسلح و دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان برای مقابله با هرگونه تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برای مقابله نیروهای مسلح ولی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که ۳۰ افسر و سرباز از نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی به دلیل ناتوانی در ادامه جنگ در نوار غزه پس از حدود ۷ ماه مبارزه دستور آماده شدن برای عملیات نظامی در شهر رفح را رد می‌کنند. 

براساس گزارش المیادین، این کانال گزارش داد که نیرو‌های شرکت چترباز ذخیره وابسته به تیپ چتربازان عادی دستور آماده شدن برای عملیات در رفح را دریافت کردند، اما آنها به فرماندهان خود اطلاع دادند که آن‌ها نمی‌آیند، زیرا دیگر قادر به انجام این کار نیستند. 

کانال ۱۲ صهیونیستی افزود که رهبران ارتش به صراحت گفته اند که اعضای ذخیره را مجبور به حضور در آن نخواهند کرد، اما آنها گفتند که این نشان دهنده سطح بالایی از فرسایش نیرو‌های ذخیره پس از ماه‌ها جنگ است.

چند روز پیش، کانال هفتم رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که ده‌ها تن از کسانی که قصد داشتند در ارتش صهیونیستی استخدام شوند از دسته‌بندی برای خدمت در پایگاه آموزشی به‌عنوان ناظر در خدمات واحد کنترل مرزی با غزه خودداری کردند.

 این کانال صهیونیستی اشاره کرد که این سومین خدمت اجباری از ۷ اکتبر است که در آن تعداد زیادی از خدمت در این واحد خودداری می‌کنند.

در همین راستا، اسرائیل زیو، سرلشکر ذخیره در ارتش اشغالگر و فرمانده لشکر عملیاتی آن در گذشته پیشتر در بیانیه‌های مطبوعاتی درباره عملیات مورد انتظار در رفح صحبت و تأکید کرده بود: حماس در حال آماده‌سازی یک کمین استراتژیک برای ارتش است. این یک فاجعه برای اسرائیل خواهد بود.

زیو معتقد است که این عملیات با توجه به اینکه رفح مکان بسیار دشوار و شلوغی برای نبرد است، علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، خطری بالاتر از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند