Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان قزوین با وی اظهار کرد: دهه ولایت و امامت را تبریک عرض می‌کنم، در جمع باارزشی قرار داریم که هم به لحاظ شخصیتی عزیز هستند و هم رسالت و مسئولیتی که متوجه آنان است، بار سنگینی از جنس بار انبیا، ائمه و شهداست، این خیلی مهم و جدی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیئت‌ها در فرهنگ‌سازی جامعه نقش بسیار اساسی دارند بنابراین ما باید بفهمیم که هستیم، چه هستیم، چطور فکر می‌کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خیلی مهم است که یک مبلغ بداند مردم کجا هستند و قرار است کجا باشند، هیات این مسئولیت را دارد پ باید برای آن وقت بگذاریم، مثلاً مهم است شما بزرگواران جلسات فکری داشته باشید و ببینید نکات مثبت فرهنگ مردم ما الان چیست، ما چه چیزهایی در قزوین داریم که برجسته است و در سطح کشور می‌تواند رقابت کند و بگوییم ما این را داریم و جاهای دیگر ندارند. امام جمعه قزوین ادانه داد: برای مثال در خط می‌گوییم پایتخت خوشنویسی هستیم، در تعزیه می‌گوییم حرف برای گفتن داریم، بگوییم آیا در صداقت و کالاهای صحیح را به دست مردم رساندن، در اداره و خدمت‌رسانی به مردم، در ازدواج و در فرزندآوری، در جهاد و حضور در دفاع از حرم نمره‌مان چیست؟

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیز سراغ منفی‌ها برویم، در تعاملی که با یکدیگر داریم آیا یکدیگر را درک می‌کنیم، آیا زیر پای یکدیگر را خالی می‌کنیم؟ آیا کمک کار هم هستیم؟ این‌ها شناسایی وضعیت موجود است، وقتی وضعیت موجود را شناختیم، وضعیت مطلوب را هم ترسیم می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی خطاب به فعالان هیات های مذهبی تاکید کرد: در جلسات فقط به حضور خودتان اکتفا نکنید، به نوبت کارشناس‌های مختلفی حتی از استان‌های دیگر هم بیاورید، انواع و اقسام سلیقه‌ها را بیاورید تا مشخص شود که ما نمره‌مان چند است؟ چرا که باید هر چه هستیم را بدون تعصب رصد کنیم و چشم‌اندازمان را خوب تعریف کنیم و بگوییم ما قرار است به آن‌جا برسیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هیئات را باید حلقه اتصال امام و امت ببینیم، ما می‌خواهیم جامعه امت و امامت بسازیم، وقتی می‌خواهیم جامعه امت و امامت بسازیم باید مساجد محور باشند، باید امامان جماعت محور باشند، اگر یک امام جماعت مشکل داشته باشد باید مشکل او را حل کنیم ولی نباید محوریت مسجد و امام جماعت نادیده گرفته شود، این خیلی مهم است و بدون این مساله گویا ما برای خودمان راه می‌رویم و برای امام و رهبر راه نمی‌رویم.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب راه برویم، ایشان به شدت تأکید دارند که مساجد باید جدی گرفته شود و در مساجد نیز امامان جماعات باید جدی گرفته شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: هر هیات باید مسجد و امام جماعت مسجد را اصل ببیند، چون مسجد به‌عنوان پایگاه و جغرافیا است، امام جماعت هم به‌عنوان مدیر دغدغه‌های فرهنگی و معنوی است که هیات ها به‌دنبال آن هستند.

وی ادامه داد: اگر ما تمام این خیابان‌ها را پر از طبل و شیپور کردیم، اما وقتی موقع اذان که شد طبل و شیپور نگذاشت صدای اذان مساجد را بشنویم، این چه فرقی می‌کند با روز عاشورا که اسب‌هایشان را وادار کردند شیهه بکشند تا سخنرانی امام حسین (ع) به گوش دیگران نرسد، این همان «ما اکثر الضجیج و اقل الحجیج» در این حوزه است، البته هیات ها بسیار زحمت می‌کشند، اما هنوز خیلی جای کار داریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: محتوای ایمانی و قرآنی در کار و برنامه هیات ها خیلی مهم است، برای مثال بیاییم بر روی اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) که در روز عاشورا فرمودند کار کرده و آنها را به مردم منتقل کنیم.

امام جمعه قزوین افزود: اعتماد مردم به هیات ها نیز حائز اهمیت است، باید همه اقشار را جذب هیئات کنیم، هیات فقط برای حزب‌اللهی‌ها و چادری‌ها نیست، اتفاقاً اگر افراد دیگر را جذب کنیم همان جذب حداکثری که سفارش مقام معظم رهبری است اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: مسئله بعدی حضور روحانی در هیات برای نشر معارف قرآنی و اهل بیتی است، هم‌چنین مردمی بودن فضای هیات ها نیز حائز اهمیت است، هر چه هیات ها از مردم فاصله بگیرند ضررهای دیگری متوجه آن‌ها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند، واجب فوری و عینی است، یعنی آحاد مردم باید برای آن قیام کنند، اگر بخواهیم همین مسئله را عملیاتی کنیم، جز با مدد هیات ها ممکن نخواهد بود، حتماً باید برای تحقق آن دست به دست هم دهیم.

امام جمعه قزوین افزود: مبارزه با مفاسد، امر به معروف و نهی از منکر و به صورت کلی مطالبه‌گری نیز جزئی از هیئت است، اگر این‌ها در هیات ما نباشند این هیان دیگر هیات نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: یکی از موارد مهم در هیات ولایت‌مداری است، همه در حرف ولایت‌مدار هستند اما باید تلاش کنیم تا ولایت‌مداری را به یک اصل اساسی تبدیل کنیم.

برچسب‌ها عبدالکریم عابدینی استان قزوین هیأت عزاداری مداح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالکریم عابدینی استان قزوین هیأت عزاداری عبدالکریم عابدینی استان قزوین هیأت عزاداری مداح نماینده ولی فقیه در استان قزوین امام جمعه قزوین امام جماعت خیلی مهم هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6093468

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!