Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@07:00:33 GMT

زنگ خطر برای بسکتبال ایران در رنکینگ کاپ آسیا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۲۴۲۱

زنگ خطر برای بسکتبال ایران در رنکینگ کاپ آسیا

ایران پس از شکست دوباره مقابل قزاقستان اگر بخواهد به فینال جام ملت‌های آسیا برسد راه سختی دارد

طبق رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال، ایران دوازدهمین قدرت مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ است.

به گزارش طرفداری و به نقل از فدراسیون جهانی بسکتبال، مسابقات کاپ آسیا بسکتبال ۲۰۲۲ اندونزی، از امروز (سه‌شنبه) ۱۲ جولای آغاز و تا ۲۴ همین ماه در جاکارتا پیگیری خواهد شد که به همین منظور، پاور رنکینگ ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق رنکینگ اعلام شده برای معرفی تیم‌ها بر اساس قدرت و شانس کسب عنوان قهرمانی، تیم‌های استرالیا،‌ لبنان، نیوزلند و کره‌جنوبی، چین، اردن، چین و فیلیپین به ترتیب در رتبه‌های اول تا هشتم قرار دارند. در ۸ تیم دوم جدول نیز بحرین، قزاقستان، عربستان، ایران، چین تایپه، اندونزی (میزبان)،‌هند و سوریه نیز به ترتیب در رتبه‌های نهم تا شانزدهم حضور دارند.

نکته جالب قرار گرفتن ایران، نایب قهرمانی دور گذشته مسابقات در رتبه دوازدهم است. طبق نظر FIBA (فدراسیون جهانی) که معیار آن نتایج کسب شده در بازی‌های اخیر از جمله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ است، حتی شانس تیم‌هایی چون لبنان، اردن و کره جنوبی هم برای قهرماین بیشتر از ایران است.

فیبا با اشاره به باخت ایران مقابل قزاقستان، در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ نوشت: یک پنجره دیگر در مقدماتی جام جهانی، یک باخت سخت دیگر برای ایران. ایران پس از شکست دوباره مقابل قزاقستان اگر بخواهد به فینال جام ملت‌های آسیا برسد راه سختی دارد. هسته اصلی این تیم را حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی تشکیل می‌دهد که مطمئناً می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند اما آن‌ها کار زیادی برای انجام خواهند داشت.

اخبار داغ 

اگر نتایج دور اول تکرار شود؛ ایران و فرانسه، فینالیست های لیگ ملتهای والیبال! پاسخ باشگاه استقلال به اظهارات سرمربی پرسپولیس دنی آلوز: بارسلونا کار تیمی را کنار گذاشته است از نفس افتادن بازیکنان تاتنهام در تمرینات آنتونیو کونته / عکس

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد