Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – نتایج تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که سالانه حدود۱۰۰ میلیارد قطعه پلاستیک در این کشور دور ریخته می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست، یافته‌های دو موسسه زیست محیطی «گرین‌پیس» و «اوردی‌پلاستیک» حاکیست که تنها ۱۲ درصد از بسته‌بندی‌های یکبار مصرف خانواده‌های انگلیسی به مراکز بازیافت تحویل می‌شود و مابقی دور ریخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی از خانواده‌ها درخواست شد تا زباله‌های پلاستیکی خود را در مدت یک هفته در ماه «می» محاسبه کنند. نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر از اعضای حدود ۱۰۰ هزار خانوار شرکت کردند و نتایج بدست آمده را برای این سازمان ارسال کردند.

نتایج یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد که بیشترین نسبت زباله های پلاستیکی یعنی ۸۳ درصد مربوط به بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی است و رایج ترین آن‌ها بسته بندی میوه و سبزیجات است.

طبق مطالعات صورت گرفته، اگر این تحقیقات به تمام خانواده‌های انگلیسی تعمیم داده شود، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها سالانه ۹۶.۶ میلیارد قطعه پلاستیکی یکبار مصرف را دور می‌ریزند.

بر اساس این گزارش حدود ۴۶ درصد از پلاستیک های دور ریخته شده سوزانده و ۲۵ درصد دفن می‌شود. یافته ها نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد در انگلیس بازیافت و ۱۷ درصد دیگر برای پردازش به خارج از کشور ارسال می شود.

دو موسسه زیست محیطی «گرین‌پیس» و «اوردی‌پلاستیک» از دولت می خواهند تا طرح کاهش پنجاه درصدی پلاستیک های یکبار مصرف تا سال ۲۰۲۵ را به عنوان اهداف الزام آور قانونی تعیین کند. آنها خواهان حذف تقریباً کامل تولید پلاستیک های یکبار مصرف و ممنوعیت صادرات زباله های پلاستیکی هستند.

در حالیکه دولت انگلیس داده‌هایی را درباره وزن زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده از خانواده‌ها منتشر کرده، اما هیچ آمار رسمی در مورد تعداد اقلام پلاستیکی دور ریخته شده، وجود ندارد و از این منظر، تحقیقات صورت گرفته اطلاعات قابل توجهی در مورد مقیاس زباله‌های بسته بندی پلاستیکی ارائه می دهد.

سخنگوی وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی در واکنش به این گزارش ادعا کرد: «ما از طریق قانون محیط‌زیست به مقابله با پلاستیک‌های یکبار مصرف می‌پردازیم. ما عرضه نی‌های پلاستیکی، همزن‌های پلاستیکی نوشیدنی‌ها را ممنوع کرده‌ایم و در حال نهایی کردن طرح بازیافت بطری‌های پلاستیکی هستیم.»

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، دفع زباله ، آلودگی پلاستیکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس دفع زباله آلودگی پلاستیکی زباله های پلاستیکی یکبار مصرف نشان می دهد خانواده ها دور ریخته بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید