Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:29:41 GMT

نقش اتصالات پلی اتیلن در صنایع و پیشرفت کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۳۷۷۴

نقش اتصالات پلی اتیلن در صنایع و پیشرفت کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، اتصالات پلی اتیلن به تجهیزاتی گفته می‌شود که در خطوط لوله کشی و تأسیسات در صنایع مختلف به منظور تغییر زاویه مسیر جریان سیال، تغییر قطر خط لوله کشی، تغییر در میزان دبی جریان و اتصال لوله‌ها به یک دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصالات پلی اتیلنی یک قطعه قابل جدا شدن است که به یک لوله یا اتصال دیگر متصل می‌شود یا دو قطعه لوله پلی اتیلن را به هم وصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتصالات پلی اتیلنی به طور کلی در عملیات مکانیکی و لوله کشی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از اتصالات وجود دارند، مانند:

زانویی سه راهی چهار راهی درپوش مغزی

این اتصالات به روش‌های مختلف از جمله روش قالبی به شکل تزریقی و یا با استفاده از ورق ضخیم پلی اتیلن بوسیله برشکاری و تراشکاری تولید می‌گردند. هر کدام از این روش‌ها جهت تولید اتصالات پلی اتیلنی مزیت‌ها و معایبی دارند مثلاً در روش تزریقی به دلیل فراوانی و تنوع زیاد سایز، نوع مواد و فشارهای مختلف، دسترسی به تمامی این سایزها امکان پذیر نیست ولی در روش ماشین کاری بر اساس آن چه در نقشه اتصالات وجود دارد، آن‌ها ماشین کاری شده و انطباق کامل با نقشه خواهند داشت. این اتصالات در انواع و سایزهای مختلفی برای مصرف طراحی شده اند.

به طوری که برای هر کاری، اتصال مورد نظر آن ساخته شده است.

انواع اتصالات پلی اتیلن

با توجه به نوع خط و پروژه، کاربرد هر نوع اتصال پلی اتیلنی تعیین می‌شود. برای نمونه، در خطوط انتقال آب، نمی‌توانید از اتصالات اکتوروفیوژنی استفاده کنید. انتخاب نوع اتصالات، در خطوط پلی اتیلنی بسیار حیاتی بوده و حساسیت بالایی دارد. اتصالات پلی اتیلنی انواع مختلف دارد که در ادامه کاربرد هر نوع را معرفی خواهیم کرد:

اتصالات الکتروفیوژن

در خطوط انتقال و توزیع گاز از این نوع اتصال استفاده می‌شود که چون از حساسیت بالایی برخوردار بوده، بایستی ضریب ایمنی آن بالا باشد، هزینه آن نیز نسبت به سایر اتصالات بالاتر است. با این نوع اتصالات، می‌توانید اتصالات لوله به لوله، لوله به زانویی و لوله به بوشن را ایجاد کنید. از آن جایی که اتصالات الکتروفیوژن از ایمنی بالایی برخوردار است، این نوع، تنها اتصالی است که مورد تأیید استاندارد IGS خطوط انتقال گاز قرار گرفته است.

اتصالات مایتری یا جوشی

پرکاربرد ترین نوع اتصالات پلی اتیلن، اتصالات مایتری است. در تمام پروژه‌ها و خطوط اتصال می‌توانید از ابعاد و سایزهای مختلف این نوع اتصال استفاده کنید. اتصالات جوشی به تمام اتصالاتی گفته می‌شود که به واسطه دو دستگاه بات فیوژن و الکتروفیوژن تولید می‌شوند

اتصالات تزریقی

این اتصالات اغلب در مصارف کشاورزی، آبیاری و در خطوطی استفاده می‌شود که فشار روی آن‌ها زیاد نباشد. این لوله برای استفاده در اندازه زیر ۹۰ میلیمتر مناسب است و برای خطوط و لوله‌های حساس مانند خطوط آتش نشانی مناسب نیست

اتصالات پیچی

این اتصالات تنها در سیستم‌های آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و کم فشار و کوچک هستند. در این نوع اتصال نیازی به دستگاه جوش ندارید. قطر دستگاه که در شبکه توزیع آب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به اندازه ۲۰ الی ۲۵ میلی متر است.

کاربرد اتصالات پلی اتیلن

سیستم آبرسانی

برای انتقال آب در سیستم شهری و روستایی و بین شهری از لوله پلی اتیلن آبی استفاده می‌شود به همین منظور استفاده از اتصالات جوشی پلی اتیلن در آبرسانی رایج است.

انتقال گاز

برای انتقال و یا صادرات گاز هم از لوله پلی اتیلن گازی استفاده می‌شود که برای ایجاد اتصال بین دو لوله از اتصالات پلی اتیلن جوشی استفاده می‌شود.

انتقال مواد شیمیایی

از آن جایی که پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی، خورندگی اسیدها و مواد قلیایی مقاوم است در نتیجه بهترین گزینه برای انتقال مواد شیمایی لوله پلی اتیلن و در نتیجه اتصالات جوشی پلی اتیلن است.

مزیت‌های اتصالات پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن خواص مطلوبی مانند وزن کم، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت بالا در برابر ضربه و انعطاف پذیری برتری را ارائه می‌دهند. برخی دیگر از خصوصیات و مزایای لوله‌های پلی اتیلن عبارتند از:

مقاوم در برابر زنگ زدگی

بر خلاف اتصالات فلزی که در اصابت با آب زنگ می‌زنند، پلی اتیلن می‌تواند در مجاورت آب دوام بیاورد. بدون این که هیچگونه خوردگی ای در آن ظاهر شود. اتصالات فلزی بعد از زنگ زدن نیاز به تعویض دارند. یا گاهاً به دلیل زنگ زدگی دیگر قابل استفاده نیستند و رزوه های آن‌ها به سختی کار می‌کند. اما اتصالات پلی اتیلن هرگز چنین اتفاقی برایشان رخ نمی‌دهد.

فروش اتصالات پلی اتیلن در بازار تهران

یکی از مراکز معتبری فروشگاه‌هایی که فروش اتصالات پلی اتیلن را انجام می‌دهد، فروشگاه لوله و اتصالات امین می‌باشد فروشگاه امین در زمینه ارائه انواع شیرآلات، اتصالات مانند زانو استیل، اتصالات پلی اتیلن محصولات مربوطه بیش از بیست سال تجربه دارد. این فروشگاه در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد و در پروژه‌های شهرداری‌های مناطق ۱-۳-۵، بیمارستان تخصصی چشم نگاه، دانشگاه علم وصنعت، ستاد مشترک، شرکت بام آنرژی (پروژه‌های بام لند، بام زعفرانیه و غیره)،شرکت ترمو اسکان، پروژه‌های مسکن مهر ۳۶۰ واحدی و ۱۲۰۰ واحدی هشتگرد و ۱۲۰ واحدی پرند، شرکت گروه صنعتی کاوه، پارس آنلاین، برج آبشار، شرکت صاایران، باتری سازی نیرو، صدا و سیما، ایران دارو، شرکت دلپذیر، شرکت مانیزان، شرکت سپید ماکیان، شرکت آذین، آوین سینا، بیمارستان عرفان، برج آرتمیس، شرکت مخابرات، پادگان حضرت ابولفضل (ع)، بیمارستان سرطان مرکز صالح، شرکت ابر آرمان و هپاسکو تأمین ملزومات مشارکت داشته است. اگر قصد خرید انواع اتصالات (اتصالات پلی اتیلن، فولادی، استیل) فلنج، شیرآلات و یا انواع لوله را دارید می‌توانید با کارشناسان فروشگاه لوله و اتصالات امین تماس حاصل فرمائید و محصولات مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت دریافت کنید.

آدرس: تهران - خیابان خیام شمالی - رو به روی درب شرقی پارک شهر - کوچه قورخانه - پلاک ۶۸

تلفن: ۳۳۹۰۰۸۳۲

۳۳۹۰۰۷۶۵

۳۳۹۱۳۹۰۷

۳۳۹۵۸۰۹۵

همراه: ۰۹۱۲۲۴۴۱۴۰۴ (امین یعقوبی)

۰۹۱۲۲۷۸۴۹۷۳( رامین یعقوبی)

آدرس وب سایت: http://aminpipestore.com/

کد خبر 5536889

منبع: مهر

کلیدواژه: لوله صنایع کوچک صنعت ایران عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه دعای عرفه نماز عید قربان حجاب و عفاف آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج اردبیل ایلام شیراز مورد استفاده قرار اتصالات پلی اتیلن استفاده می شود لوله پلی اتیلن نوع اتصال پلی اتیلن پروژه ها لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده است طی ۴ سال از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کندکه نشان دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.

حسین فرشیدی افزود: این پیشرفت ایران در کنترل مالاریا با توجه به تحریم‌های فلج کننده، محدودیت‌های دسترسی به اقلام مورد نیاز بهداشتی بین المللی و شیوع کووید ۱۹ به دست آمده است که بدون حمایت سازمان بهداشت جهانی و کمک‌های فنی این سازمان، دستیابی به این موفقیت میسر نبود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کنار کمک های سازمان بهداشت جهانی، تلاش به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب و جنوب شرقی کشور؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش جنوبی استان کرمان یعنی محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، موجب شد که ایران در کنار کشور  آلوده‌ای مثل پاکستان با تخمین بیش از دو میلیون مورد سالیانه مالاریا، چنین دستاورد بزرگی داشته باشد.

حسین فرشیدی افزود: باید به این نکته توجه داشت که ایران کشوری پهناور و بزرگ و قابل قیاس با کشور‌هایی نظیر امارات و مراکش که در سال‌های گذشته و دو کشور آذربایجان و تاجیکستان که سال پیش گواهی حذف مالاریا را دریافت کرده اند، نیست. ایران بیش از ۸۰ میلیون جمعیت دارد و در جوار کشور‌هایی مانند پاکستان و افغانستان قرار دارد که آمار بیماری مالاریا در آن‌ها بیش از خیلی از کشور‌های منطقه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از دستاورد‌های  ایران، گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی مالاریا به ویژه سطح تشخیص میکروسکوپی است در حدی که در مدیترانه شرقی به زعم همه کارشناسان بین المللی ایران در این زمینه پیشتاز است.

دکتر فرشیدی افزود: در دو سال گذشته بعد از حدود  ۱۰ سال کاهش موارد مالاریا، افزایش مواردی را شاهد بودیم که موارد وارده از مرز‌های جنوب و جنوب شرقی کشور و بیشتر از کشور پاکستان بود، این افراد همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق سیستان بلوچستان به ویژه شهر‌های سرباز، چابهار و سراوان داشتند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت ؛ پارسال  پرونده موارد مالاریای کشور با حدود ده هزار مورد بیماری بسته شد که همه این موارد از ملیت ایرانی، افغان یا پاکستانی وارده از خارج از کشور بودند ؛ ایرانی‌هایی که این بیماری را گرفته اند به دلیل شغل حمل سوخت قاچاق در مرز‌های جنوب شرقی یا حسب ضرورت‌های شغلی دیگر در مناطق صفر مرزی مشغول به خدمت بودند یا به آنسوی مرز‌های شرقی کشور تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا