Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن زنگنه در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه 21 تیرماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: یکی از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه بررسی منابع و مصارف دولت در فواصل زمانی مختلف است، بنابراین امروز پس از گذشت حدود 4 ماه از آغاز سال، جلسه‌ای به میزبانی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های تابعه در خصوص بررسی منابع وصولی، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: منابع دولت شامل مالیات، فروش اوراق، استقراض از بانک مرکزی در ماه‌های ابتدایی سال و فروش املاک و مستغلات است؛ براساس گزارش‌های ارائه شده درآمدهای مالیاتی طبق پیش‌بینی انجام گرفته در قانون بودجه و حتی درصدی بیشتر نیز وصول شده است، طبق تحلیل وزیر اقتصاد بخش عمده‌ای از افزایش درآمد مالیاتی ناشی از بیشتر شدن تعداد مودیان جدید مالیاتی است به گفته آقای خاندوزی حدود 50 درصد مودیان حقیقی طی مدت اخیر افزوده شده بنابراین افزایش درآمد مالیاتی ناشی از افزایش بار مالیاتی به مودیان فعلی نیست بلکه تعداد مودیان جدید افزوده شده است.

وی با بیان اینکه گزارشی از اخذ مالیات از اصناف و تراکنش‌های بانکی در نشست امروز ارائه شد، اضافه کرد: برخی از نمایندگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظراتی در این زمینه پرداختند و انتقادات برخی اصناف به نحوه محاسبه مالیات را منتقل کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هر ساله دولت‌ها در ماه‌های ابتدایی سال به جهت محقق نشدن درآمدها، از بانک مرکزی ‌تنخواه می‌گرفتند اما امسال دولت با انضباط مالی و استفاده از رسوب پول‌های موجود در حساب سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت، بخش زیادی از هزینه خود در ماه‌های ابتدایی را جبران کرد و تاکنون تنخواهی از بانک مرکزی دریافت نکرده که اتفاق بسیار مناسبی است زیرا موجب ایجاد شفافیت مالی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس درباره منابع حاصل از فروش اموال تملیکی، توضیح داد:  براساس گزارش ارائه شده در پاییز سال گذشته در یک ماه حدود 190 میلیارد اموال تملیکی فروش رفته است که در اسفند ماه این عدد به حدود 900 میلیارد رسیده است؛ درآمد حاصل از فروش اموال تملیکی در قانون بودجه حدود 3 همت پیش‌بینی شده اما طبق آمارها اکنون حدود 26 درصد این عدد محقق شده است.

زنگنه تصریح کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده، تاکنون درآمدهای گمرکی در سال جاری کمتر از میزان پیش‌بینی شده، وصول شده که علت آن را تاخیر دولت در ابلاغ موضوع حقوق گمرکی دانستند .

وی با اشاره به اظهارات نمایندگان در نشست امروز، گفت: نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود درباره لایحه دولت درخصوص حقوق گمرکی پرداختند، برخی از آنها معتقد بودند که این لایحه تاثیر چندانی بر کاهش تورم ندارند که وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد که ما نیز همین نظر را داریم، وزیر برخی بزرگنمایی‌های انجام گرفته در رسانه را رد کرد و گفت معتقدیم هرچنداین موضوع می‌تواند هزینه تولیدکنندگان را کاهش دهد اما این تغییر آنچنان نیست که کاهش تورم را منوط به آن کنیم./خانه ملت

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن زنگنه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد