Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر نشست بررسی دیپلماسی فرهنگی، صنعت سینمای ترکیه و ایران گفت: امروزه صنعت سینما و فیلم به عنوان ابزاری در خدمت اهداف ملی و بین المللی کشور‌ها واقع شده است که می‌تواند دو اثر مثبت و منفی را به بار داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ گروه دیپلماسی فرهنگی، هنر و سینمای انجمن علمی ایرانی مطالعات کشور‌های غرب اسیا نشستی را تحت عنوان بررسی دیپلماسی فرهنگی: صنعت سینمای ترکیه و ایران به مدیریت دکتر مریم خالقی نژاد مدیر گروه با حضور مدیران مختلف فرهنگی با سخنرانی اقای مهرداد غفار زاده نویسنده و کارگردان سینما و اقای سید علی قائم مقامی کارشناس ارشد مسایل ترکیه و عضو گروه مطالعات ترکیه انجمن علمی ایرانی مطالعات کشور‌های غرب آسیا برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست ابتدا به بیان اهمیت صنعت سینما به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف قدرت نرم، تامین منافع کشور‌ها و افزایش قدرت‌ها تاکید شد.

دبیر نشست بیان داشت که امروزه صنعت سینما و فیلم به عنوان ابزاری در خدمت اهداف ملی و بین المللی کشور‌ها واقع شده است که می‌تواند دو اثر مثبت و منفی را به بار داشته باشد. اثر مثبت در زمانی رخ خواهد داد که کشور‌ها به خوبی از این ابزار برای اهداف خویش بهره گیرند و اثرات منفی زمانی رخ می‌دهد که یک کشور به تخریب فرهنگی کشور دیگر از طریق سینما و فیلم بپردازند.

بعد از بیان اهمیت این صنعت در دیپلماسی فرهنگی سخنران اقای قائم مقامی به مباحث کشور ترکیه پرداختند که از نظر فرهنگی ترکیه و موسسات مختلف آن را توصیف کردند. ایشان در بررسی موسسات و ادارات مختلف ترکیه بیان داشتند که کشور ترکیه در زمینه فرهنگی و ترویج فرهنگی خویش بسیار پر تلاش است و از هر ابزاری برای این امر استفاده می‌کند و همچنین این کشور در زمینه ترویج تمدن و فرهنگ ترکی و عثمانی خویش توانسته است ازطریق فیلم و سینما به عنوان قدرت نرم به برخی از اهداف خویش جامه عمل بپوشاند و حتی در برخی موارد به مقابله با رقیبان تمدنی خویش بپردازد.
در قسمت دوم اقای مهرداد غفار زاده که نویسنده و کارگردان سینما هستند بر اساس تجربیات خویش به بررسی این مبحث پرداختند. وی دارای کار مشترکی با کشور ترکیه می‌باشد که در سینما‌های ترکیه نیز به عرصه نمایش درامده است ایشان ضمن بیان تجربیات خویش با کشور‌های مختلف در فیلم سازی بیان کردند که این صنعت می‌تواند در فرهنگ و تمدن جمهوری اسلامی ایران تاثیر داشته باشد. کارگردان سینما در مباحث خویش ضمن تاکید بر استفاده ترکیه در ترویج و بازنشر فرهنگ خویش از طریق سینما بیان کردند که ترکیه در عرصه سینمایی این صنعت را به خوبی دریافته است و به اهداف تجاری و سرمایه گذاری ازیکسو و از سوی دیگر به اهداف فرهنگی و تمدنی خویش و باز نشر تمدن فرهنگ خویش پرداخته است تا جایی که امروزه صنعت سینمای ترکیه به یکی از برترین صنعت‌های سینمایی و دومین صنعت سینما بعد از هالیود تبدیل شده است و علاوه بر درامد زایی و جذب سرمایه گذار برای کشور ترکیه در عرصه فرهنگ و ترویج تمدن و فرهنگ خویش بسیار موثر افتاده است.
در اخر دبیر نشست با اعلام اینکه سینما و فیلم آینه فرهنگ است پیام نشست را لزوم توجه به سوق دادن صنعت سینمای ایران در جذب مخاطبان فرهنگی و تمدنی و باز نشر تمدن و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و جذب سرمایه گزاران و تجاری سازی سینما بیان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صنعت سینما دیپلماسی فرهنگی سینمای ایران دیپلماسی فرهنگی سینما و فیلم صنعت سینمای صنعت سینما کشور ترکیه کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، انسیه خزعلی عصر جمعه در مراسم بیست چهارمین همایش مدیران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد با اشاره به عوامل فرهنگی مؤثر در سقط جنین در کشور اظهار کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده اعتقاد به فاصله‌گذاری بیشتر بین بچه‌های متولد شده، تمایل به فرزند کمتر، تحصیل و شاغل بودن والدین برخی تفکرات حاکم همچون فرزند کمتر، زندگی و آسایش بهتر و اینکه فرزند را مانع و سد آزادی می‌دانند در سوق دادن برخی خانواده‌ها و زوجین به سمت سقط جنین تأثیرگذار است.
خزعلی افزود: البته که کار اقتصادی برای خانواده‌هایی که احساس می‌کنند امکان پرورش فرزند را ندارند نیز لازم است.
وی با توصیه به نهادهای حمایتی مانند مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در جهت ضرورت شناسایی این خانواده‌ها و حمایت از آن‌ها از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها وغیره افزود: صحبت و حمایت از این خانواده به مراتب سهل‌تر و سریع‌تر از انجام هزینه در جهت درمان ناباروری است، اگرچه درمان‌های ناباروری هم در جای خود باید انجام شود.
وی ادامه داد: اقدامات مراکز ناباروری ۳۰ درصد و شناسایی خانواده‌هایی که به سمت سقط جنین می‌رود تا ۵۰ درصد می‌تواند در افزایش جمعیت تأثیر مثبت داشته باشد.
وی بدون توضیحات بیشتر تصریح کرد: در زمینه آمار جمعیتی در شرایط بسیار بدی قرار داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد محروم و نیازمند می‌تواند در جهت تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: حمایت از محرومان و نیازمندان وظیفه وجدان‌های بیدار است.
وی گفت: باید سعی شود که مشاوره‌ها به سمت آموزش و فرهنگ‌سازی بین زوجین و خانواده‌ها همیشه انجام شود و ارایه مشاوره به زوجین را تنها محدود به مواقع و شرایط بروز اختلافات ندانیم.
معاون امور زنان رئیس جمهوری بیان کرد: ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه، نوع مد و پوشش و البته فرهنگ تغذیه و سلامت لازمه‌های خانواده امروز است.
وی ارایه خدمات مشاوره رایگان به زوجین جوان را یکی از دغدغه‌های این معاونت دانست و گفت: باید در سال نخست زندگی مشاوره رایگان برای تمامی زوجین جوان ارایه شود و برای زوجین دهک‌های یک تا هفت نیز در سال‌های دوم تا چهارم زندگی مشترک این خدمات مشاوره به صورت رایگان عرضه شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود کمک به مردم مظلوم غزه که زیربار نسل کشی و جنایت از بین ‌می‌روند را یادآور شد و گفت: آن‌هایی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند در حقیقت انسانیت را نفی می‌کنند و آن‌ها که با وجدان بیدار حمایت می‌کنند، جوانه‌های ظهور را زنده می‌کنند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»