Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی ضمن بررسی موضوع گسترش شبکه فیبر نوری در کشور بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، تاکید کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی عصر سه‌شنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد و اعضا به بررسی پنج دستور جلسه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد که بر اساس آن مشخص شد این شبکه تاکنون ۴۳درصد پیشرفت داشته است. پس از بحث و بررسی مفصل این گزارش مقرر شد پیشرفت این شبکه تا پایان سال حداقل به ۶۶درصد برسد.

در ادامه اعضا به بررسی موضوع گسترش شبکه فیبرنوری در کشور پرداختند و بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، تاکید کردند.

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی در بررسی سومین دستور جلسه امروز، موضوع تمرکز شبکه اطلاعاتی کشور در استان تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادند. بر این اساس اعضا تاکید کردند با توجه به اینکه در حال حاضر تمام اطلاعات کشور با مرکزیت استان تهران مبادله می‌شود، برای تمرکززدایی از شبکه، مراکز اطلاعاتی کشور حداقل به هشت واحد افزایش یابد.

شورای‌ عالی فضای مجازی همچنین تصویب کرد که اولین قطب مرکز داده کشور تا پایان سال در منطقه پیام در استان البرز افتتاح شده و در سال‌های بعد سه قطب دیگر مرکز داده کشور در بخش‌های دیگر راه‌اندازی شود.

در بخش پایانی جلسه امروز نیز اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی در بررسی حوزه‌های زیرساختی تصمیم گرفتند که ارائه خدمات دولت روی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی افزایش یابد. بر این اساس با توجه به افزایش کاربران شبکه‌های پیام‌رسان داخلی در ماه‌های اخیر مقرر شد ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی این شبکه‌ها افزایش یابد و خدماتی از قبیل مرورگرهای داخلی و موتورهای جستجوی داخلی نیز راه‌اندازی شوند.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شورای عالی فضای مجازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عالی فضای مجازی عالی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص