Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:27:00 GMT

بازدید مدیرکل بهزیستی از دفتر خبرگزاری فارس قم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۴۲۹۳

بازدید مدیرکل بهزیستی از دفتر خبرگزاری فارس قم

به گزارش خبرگزاری فارس مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی قم امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس قم، ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره‌کل در خدمت‌رسانی اجتماعی با اهدای لوح تقدیر از پوشش رسانه‌ای خبرگزاری فارس تقدیر کرد.

پهلوانی با اشاره به پایه‌گذاری سازمان بهزیستی در 25 تیر 1359 توسط شهیدان فیاض‌بخش و بهشتی گفت: این مجموعه با افتخار عهده‌دار انواع خدمات اجتماعی از جمله پیشگیری و درمان معلولیت، خدمات حمایتی، درمان و نگهداری نیازمندان به توانبخشی در سطوح و اقشار مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون در استان قم در طرح‌های مختلفی که روش اجرای آن‌ها با هم متفاوت است بین 2 تا 3 هزار نفر را نگهداری می‌کنیم و برای کنترل و کاهش آمار نیازمندان در آینده، طرح‌های رصدی مانند رصد ژن‌های معیوب و معلول و رصد میزان شیوع معلولیت در استان را در دست اجرا داریم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به گستردگی خدمات مراکز مشاوره‌ گفت: طرح غربالگری شنوایی برای همه نوزادان و غربالگری بینایی برای همه کودکان 3 تا 5 سال انجام می‌شود تا از معلولیت آن‌ها در سنین بالاتر جلوگیری شود و در اجرای این طرح‌ها سالیانه حدود 40 نوزاد برای کاشت حلزون شنوایی و درمان معرفی می‌شوند.

پهلوانی گفت: در سال گذشته بیش از 30 هزار تماس با خط مشاوره 1480 داشتیم و به واسطه شرایط کرونایی و نیاز مردم سعی کردیم ساعت کاری آن را به 12 ساعت در روز افزایش دهیم.

وی افزود: با عنایت دولت سیزدهم خیلی از بدهی‌هایی که در حوزه امکانات و تجهیزات داشتیم را پرداخت کردیم و در حوزه افزایش متقاضیان مستمری نیز خوشبختانه پس از سفر هیئت دولت به قم توانستیم 3 هزار نفر به این آمار اضافه کنیم.

مدیرکل بهزیستی قم خدمات دیگری همچون کمک به خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش، حمایت برای خوداشتغالی، نظارت و حمایت از موسسات خیریه و مردمی و همچنین ارزشیابی آنان، خدمت در بحث فرزندخواندگی و کودکان کار وخیابان را از دیگر عرصه‌های گسترده فعالیت این سازمان ذکر کرد.

 

انتهای پیام/78032

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی هفته بهزیستی مددجویان بهزیستی بهزیستی قم مدیرکل بهزیستی خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: این همایش در راستای پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی برش استان فارس برگزار و کلان مسایل پنج گانه مهم استان در حضور نماینده ولی فقیه مورد بررسی و تبادل نظر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی پور افزود: در این نشست دو موضوع مسجد به عنوان کانون هویت ساز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و بحث جوانی جمعیت را هم به صورت ویژه و با حضور کارشناسانی از کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که شبکه امامت جمعه استان فارس بزرگترین شبکه امامت جمعه در کشور است، گفت: در استان فارس ۷۵ پایگاه امامت جمعه داریم که ذیل یازده قرارگاه فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این همایش از سوی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس از خدمات چند ساله امامان جمعه بخش گله دار و ارد که در این جایگاه بازنشسته شدند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین گزارشی نیز از فعالیت‌های دوساله قرارگاه اعتلای نظام خانواده شهرستان سپیدان ارائه و از ۷ نفر از مدرسان حوزه خانواده در این قرارگاه تجلیل شد.

در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و مدیرکل اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل