Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:01:06 GMT

بازدید مدیرکل بهزیستی قم از خبرگزاری فارس در استان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۴۲۵۱

بازدید مدیرکل بهزیستی قم از خبرگزاری فارس در استان

به گزارش خبرگزاری فارس مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی قم امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در استان، ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان در خدمت‌رسانی اجتماعی با اهدای لوح تقدیر از پوشش رسانه‌ای خبرگزاری فارس در این زمینه تقدیر کرد.

پهلوانی با اشاره به پایه‌گذاری سازمان بهزیستی در 25 تیر 1359 توسط شهیدان فیاض‌بخش و بهشتی گفت: این سازمان با افتخار عهده‌دار انواع خدمات اجتماعی از جمله پیشگیری و درمان معلولیت، خدمات حمایتی، درمان و نگهداری نیازمندان به توانبخشی در سطوح و اقشار مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون در استان قم در طرح‌های مختلفی که روش اجرای آن‌ها با هم متفاوت است بین 2 تا 3 هزار نفر را تحت نگهداری داریم و جهت کنترل و کاهش آمار نیازمندان در آینده، طرح‌های رصدی مانند رصد ژن‌های معیوب و معلول و رصد میزان شیوع معلولیت در استان را در دست اجرا داریم.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به گستردگی خدمات مراکز مشاوره‌ این سازمان گفت: طرح غربالگری شنوایی برای همه نوزادان و غربالگری بینایی برای همه کودکان 3 تا 5 سال انجام می‌شود تا از معلولیت آن‌ها در سنین بالاتر جلوگیری شود و در اجرای این طرح‌ها سالیانه حدود 40 نوزاد برای کاشت حلزون شنوایی و درمان معرفی می‌شوند.

پهلوانی گفت: در سال گذشته بیش از 30 هزار تماس با خط مشاوره 1480 داشتیم و به واسطه شرایط کرونایی و نیاز مردم سعی کردیم ساعت کاری آن را به 12 ساعت در روز افزایش دهیم.

وی افزود: با عنایت دولت سیزدهم خیلی از بدهی‌هایی که در حوزه امکانات و تجهیزات داشتیم را پرداخت کردیم و در حوزه افزایش متقاضیان مستمری نیز خوشبختانه پس از سفر هیئت دولت به قم توانستیم 3 هزار نفر به این آمار اضافه کنیم.

مدیرکل بهزیستی قم خدمات دیگری همچون کمک به خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش، حمایت برای خوداشتغالی، نظارت و حمایت از موسسات خیریه و مردمی و همچنین ارزشیابی آنان، خدمت در بحث فرزندخواندگی و کودکان کار وخیابان را از دیگر عرصه‌های گسترده فعالیت این سازمان ذکر کرد.

 

انتهای پیام/78032

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی هفته بهزیستی مددجویان بهزیستی بهزیستی قم مدیرکل بهزیستی قم خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با رئیس مهمانشهر و شورای مهمانشهر بردسیر دیدار کرد. 

در این نشست اعضای شورا، مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به مهمانشهر را تشریح کردند. 

روح‌الله خضری‌پور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تبریک روز شورا گفت: شورا باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند، مهمانشهر‌ها بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنهاست. 

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدیگری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد. 

خضری‌پور گفت: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می‌کند...

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید