Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:19:29 GMT

تحقق عملکرد ۲۰ درصدی طرح کنترل بازار در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۴۲۹۴

تحقق عملکرد ۲۰ درصدی طرح کنترل بازار در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد سه ماهه اداره کل اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، تعداد ۱ هزار و ۲۳۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان اداره کل انجام گرفته که نسبت به برنامه عملیاتی مصوب ۲۰ درصد تحقق عملکرد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین تعداد ۴۳ مورد نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌ها از مراکز عرضه و فروش کالا در صنایع غذایی و کشاورزی نساجی و چرم، بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، شیمیایی، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست، مکانیک و فلزشناسی وانگ فلزات گران‌بها در استان اردبیل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: این بازرسی و نمونه برداری‌ها با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتمادسازی و ارتقای کیفیت محصولات و براساس برنامه زمان‌بندی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در قالب طرح طاها اجرایی شده است.

علایی ادامه داد: کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد در این بازرسی‌ها شناسایی، توقیف و جمع‌آوری می‌شوند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با خاطیان برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد طاها با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار می‌گیرند.

کد خبر 5536855

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارد استانداردسازی اداره کل استاندارد اردبیل اردبیل کنترل بازار نظارت و بازرسی عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه بیست و هفتمین سفر استانی دولت دعای عرفه حجاب و عفاف نماز عید قربان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج اردبیل شیراز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: محموله روغن آفتابگردان آلوده به سموم دفع آفات، از نظر سازمان غذا ودارو امکان ترخیص و مصرف ندارد.

به گزارش تسنیم؛ اخیراً انتشار خبر توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته در برخی از رسانه‌ها، جنجال به پا کرده است. براساس ادعای برخی رسانه‌ها، با وجود تأکید صریح سازمان غذا و دارو مبنی بر مسمومیت روغن‌ها به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها و تاریخ مصرف گذشته بودن روغن‌ها، دستور ترخیص بیش از ۴۷ هزار تن از آن‌ها و توزیع در کشور، صادر شده است.

یوسف صادقیان؛ مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار تسنیم با بیان این که این میزان روغن خام آفتابگردان در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده است، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز این روغن در آن زمان اقدام کرده است که به دلیل مغایرت در باقی مانده سموم دفع آفات نباتی، این محموله نتوانست مجوز ترخیص اخذ کند.

وی افزود: واردکننده این روغن درخواست نمونه‌برداری مجدد را ارائه کرد که باتوجه به اینکه کالا، یک کالای استراتژیک بود سازمان غذا و دارو با این درخواست موافقت کرد که این آزمایشات مجدداً تکرار شد. سه مرحله نمونه‌برداری و پنج بار آزمایش انجام شد و در همه موارد نمونه‌برداری، عدم انطباق در باقی مانده سموم دفع آفات محرز شد.

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در همین راستا هم به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان، عدم ترخیص و لزوم مرجوع کردن آن ابلاغ شد. این آزمایشات هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشوری در حوزه غذا انجام شده و بنابراین اعلام می‌کنیم که این محموله روغن از نظر سازمان غذا ودارو امکان ترخیص و مصرف ندارد و اقدامات قانونی نیز توسط مرجع قضایی در دست اقدام است تا این کالا مرجوع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • جوابیه غذا و دارو در خصوص روغن های تاریخ مصرف گذشته
  • وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • شماره‌گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟
  • ماجرای ترخیص روغن‌های آلوده به سموم چیست؟
  • ماجرای مجوز ترخیص روغن های خوراکی وارداتی
  • سازمان غذا و دارو مجوز مصرف روغن آفتابگردان آلوده به سموم را نمی‌دهد
  • ماجرای جنجالی روغن‌های آلوده در کشور چه بود؟
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق