Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@08:06:40 GMT

شایعات بنزینی تمامی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۴۶۸۴

یک عضو کمیسیون انرژی گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها، مردم حق دارند تحت تأثیر شایعات افزایش نرخ بنزین قرار گیرند اما به پشتوانه اسناد رسمی، قاطعانه می‌گویم که افزایشی در کار نیست.

‌به گزارش مهر، سیدابراهیم رئیسی، در آخرین گفت‌وگوی زنده با مردم که چهارم تیرماه از رسانه ملی پخش شد، در خصوص قیمت بنزین گفت: نان، دارو و بنزین هیچ تغییر قیمتی نخواهد داشت؛ مردم بدانند که اگر قرار باشد کاری انجام بگیرد، مسئله را با مردم عزیزمان در میان می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این حال شایعاتی پیرامون افزایش ناگهانی بنزین در فضای مجازی به طور متناوب در ماه‌ها و روزهای اخیر دست به دست شده است که هیچ‌گونه مبنای رسمی نداشته و دولت و مجلس شورای اسلامی مکرراً اینگونه گمانه‌زنی‌ها را مردود اعلام کرده‌اند.

مردم حق دارند تحت تأثیر شایعات بنزین قرار بگیرند

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهر با بیان اینکه کذب بودن افزایش قیمت بنزین را به پشتوانه اسناد رسمی و دولتی به مردم اعلام کرده‌ایم، گفت: بارها دولت، وزارت نفت و کمیسیون انرژی این موضوع را تکذیب کرده است، بنابراین هیچ شک و شبهه‌ای راجع به این موضوع باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه صحبت از افزایش قیمت بنزین دقیقاً مساوی با بازی کردن با روان مردم است، گفت: باتوجه به افزایش قیمت‌های برخی کالا و اجناس، مردم حق دارند تحت تأثیر این مدل شایعات درباره نرخ بنزین قرار بگیرند.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه هدف مستقیم این شایعات، سرگردان کردن مردم و اذیت روان آنها است، گفت: موج شایعات چنان سنگین بوده است که باوجود آنکه نمایندگان مجلس و کمیسیون انرژی و همچنین مقامات دولت به دفعات این موضوع را تکذیب کرده‌اند اما فایده‌ای نداشته است.

فقط بودجه ۱۴۰۲ می‌تواند قیمت را تغییر دهد

وی با اشاره به اینکه بر فرض هم اگر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در میان باشد این موضوع ابتدا به ساکن در بودجه ۱۴۰۲ مطرح خواهد شد، عنوان کرد: بنابراین قطع به یقین تا مرحله تصویب بودجه یعنی اسفندماه امسال هیچ خبری از افزایش قیمت بنزین نخواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نفت در جلوی درب کمیسیون انرژی به تمامی رسانه‌ها علناً اعلام کرد که هیچ خبری از افزایش قیمت بنزین نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: قیمت بنزین در سال بعد را صرفاً بودجه آن سال تعیین خواهد کرد و هیچ منبعی به غیر از بودجه ۱۴۰۲ از قیمت بنزین خبر نخواهد داد.

موج سواری رسانه‌ای بر تجربه تلخ مردم در سال ۹۸

شایعات بدون توقف درباره یک موضوع پرمخاطب همچون بنزین، خوراک مطلوبی برای برخی از رسانه‌های زرد مجازی بوده است تا با سوءاستفاده از نگرانی‌های جامعه درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حساسیت درباره تجربه تلخ افزایش ناگهانی نرخ بنزین در سال ۹۸، بتوانند در مقاطع حساس بر امواج رسانه‌ای خودساخته سوار شوند و مخاطبان گسترده‌ای را عمدتاً در فضای مجازی به سمت خود جلب کنند و بازدید بیشتری را برای بنگاه خبری خود به همراه داشته باشند.

اما طبق صحبت صریح رئیس جمهور، اولاً امسال دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر در قیمت بنزین ندارد؛ ثانیاً، هر زمان برنامه‌ای در این خصوص در دستور کار دولت قرار بگیرد، مسئله با مردم در میان گذاشته خواهد شد و از زبان مسئولان، به صورت رسمی، اخبار دقیق اعلام خواهد شد.

افزایش قیمت بنزین از نگاه فعالان حوزه نفت و گاز

همچنین بارها کارشناسان و برخی فعالان صنفی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در اظهارات خود، افزایش ناگهانی قیمت بنزین توسط دولت در سال جاری را امری بعید و دور از انتظار توصیف کرده‌اند.

حمید حسینی دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در هفته‌های گذشته درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: دولت اگر علاقه هم داشته باشد قیمت‌ها را تغییر دهد باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه و فشار تورمی که وجود دارد، هیچ اقدامی جهت افزایش قیمت گازوئیل و بنزین انجام نخواهد داد.

به گفته وی، امسال ارز ترجیحی را حذف کرده و پایه گمرکی را از دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار ۲۳ هزار تومان افزایش داده، این دو عامل خود بیشترین تورم را بر کشور تحمیل کرده به طوری که یک سال گذشته تورم بیش از ۱۲ درصد بوده است. بنابراین اگر دولت هم بخواهد افزایش قیمت اعمال کند نظام اجازه نمی‌دهد در این جهت حرکت کند و مجدداً شوکی به اقتصاد کشور وارد شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ قیمت بنزین رئیسی بنزین مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ افزایش قیمت بنزین کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

کد خبر 6091434 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست