Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید شما هم جاذبه های زیادی از قزاقستان را نشناسید چون معمولا کم تر کسی از قزاقستان برای مراکز تفریحی و یا جاذبه های گردشگری صحبت میکند .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قزاقستان کشوری است در آسیای میانه که دارای هوای بسیار سردی میباشد. سردی هوا در این کشور به منفی 40 درجه هم در بعضی از روز های سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قصد داریم به یکی از عوامل طبیعی که در قرن اخیر در قزاقستان پدیدار شده است بپردازیم که بی شک یکی از عجایب جهان شناخته میشود. جنگلی که در زیر دریاچه غرق شده و این تصویر دیدنی را رقم زده است.

طول این جنگل غرق شده به 400 متر میرسد که دروی دریاچه کیندی قزاقستان قرار گرفته است. در سال 1911 یک زلزله باعث لغزش زمین شد و یک سد طبیعی را ساخت پس از مدتی این دره توسط بارش های پیاپی پر شد و جنگل را به مرور زمان به زیر آب برد.

معمولا زمانی که درختان برای مدت طولانی زیر آب باشند، پوسیده و به مرور زمان از بین میروند اما این مسئله در این دریاچه صدق نکرد و درختانی که به زیر آب رفتند سالم ماندند. علت اینکه درختان موجود در این دریاچه پوسیده نشدند آب سرد دریاچه است تا زمانی که آب این دریاچه سرد باشد میتوان گفت مشکلی برای درختان پیش نمی آید و این جنگل را در دل آب زنده نگه میدارد.

دریاچه کایندی در جنوب شرقی آلماتی و در 2000 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

این دریاچه تنها از این بابت مشهور نیست و بخاطر رنگ آبی روشنی که دارد مشهور شده است. این رنگ در اثر رسوب سنگ های آهک موجود در منطقه ایجاد شده است و هرساله گردشگران تور قزاقستان را برای تماشای این پدیده به خود جذب میکند.

همان طور که میدانید قزاقستان جزء سرد ترین کشور های دنیا است به همین دلیل دریاچه کیندی در زمستان به طور کامل یخ میزند و تبدیل به مقصدی برای علاقه مندان به تفریحات زمستانی میشود اما در فصل تابستان تصویری از آبی گرم و درختانی سبز را برای بازدید کنندگان خود رقم میزند. 

 درختان موجود در این دریاچه موجب شده که دریاچه کیندی به عنوان عجیب ترین دریاچه جهان تبدیل شود. ریشه های این درختان در کف دریاچه رشد کرده اند و تنه ی آن ها هم همانند دکل کشتی های غرق شده در دریا از آب بیرون زده اند. ا

ین دریاچه همچنین جوان ترین دریاچه دنیا هم هست که تنها یک قرن از عمرش میگذرد.

 

 

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قزاقستان دریاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان

معاون نخست‌وزیر قزاقستان و هیأت همراه‌اش در دیدار با سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان گفت کشورش خواهان تقویت روابط دو کشور برای توسعه دادوستد و همکاری اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله بخش معادن با افغانستان است. 

ژومانگارین همچنین افزود، شرکت‌های قزاقستانی با تجربه و سابقه‌کاری که در بخش استخراج معادن در دنیا را دارند، آماده کارهای عملی در بخش معادن و همکاری همه‌جانبه با افغانستان اند.

در همین‌حال، شیخ‌ شهاب‌الدین دلاور در این دیدار گفت، افغانستان سرشار از منابع معدنی از قبیل طلا، آهن، سرب، جست، مس، انتیمونی، نفت و گاز بوده که با موجودیت امنیت سراسری و شفافیت کامل، بهترین فرصت‌ برای سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان