Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:23:49 GMT

۲۹ طرح راهسازی خراسان شمالی در حال اجرا است 

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۵۶۵۴

۲۹ طرح راهسازی خراسان شمالی در حال اجرا است 

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه های راهسازی خراسان شمالی در ۲۹ محور به طول ۲۰۷ کیلومتر در دست اجرا است که تکمیل آن ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: شهریور ماه امسال ۵۰ کیلومتر از طرح های راهسازی روستایی به بهره برداری می رسد و با تکمیل تمامی این پروژه های راهسازی، اهالی ۱۳ روستای استان از داشتن راه مناسب بهره‌مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین روکش آسفالت در ۳۱.۵ کیلومتر راه فرعی و روستایی استان تا پایان تابستان امسال تکمیل می شود و در محورهای شریانی و اصلی هم ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت انجام می شود.

وی با بیان اینکه میانگین بهره مندی روستاییان خراسان شمالی از راه مناسب ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب تر است، گفت: برای رسیدن به میانگین مناسب باید ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شود.

خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۳ کیلومتر راه روستایی دارد که حدود ۴۴ درصد این راه ها آسفالت و باقی خاکی است. 

این استان براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

بر اساس این گزارش متوسط شاخص کشوری طول راه آسفالته روستایی ۵۳.۸ درصد و خراسان شمالی ۴۴.۴ درصد است، شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته کشور ۸۱.۷ درصد و در این استان ۷۱.۱ درصد است.

برچسب‌ها بجنورد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه روستایی خراسان شمالی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه روستایی بجنورد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه روستایی خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام طرح‌های آبرسانی در سال جاری، بیش از یک هزار خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، محمد اشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل آب‌رسانی به مجتمع دو روستایی هاچاسو و هولاسو و روستای فتح‌آباد شهرستان شاهین‌دژ است، اظهار کرد: آب‌رسانی به مجتمع هاچاسو و هولاسو در حال حاضر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن در صورت تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در اجرای این طرح حفر یک حلقه چاه، ۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۲۲.۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام این طرح ۹۲۰ خانوار روستایی ساکن در این مجتمع از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

اشرفی همچنین از اجرای طرح آب‌رسانی به روستای فتح‌آباد شاهین‌دژ نیز خبر داد و تصریح کرد: این طرح در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و با اتمام آن ۱۲۱ خانوار ساکن در آن از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی گفت: در اجرای این طرح ۸۰۰ متر خط انتقال، ۲.۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب پیش‌بینی شده است.

کد خبر 751267

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم