Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید با دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه همه ظرفیت های کشوری را به کار بگیریم از تفاهم اولیه با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در ‌پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، گفت: اهمیت، سرعت و تسهیل در بهره مندی از مترو در حوزه حمل ونقل شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولویت قطعی ما تکمیل ۷ خط فعلی است ، اما خط ۱۰ یک شرایط ممتازی دارد که اولا باعث گره گشایی از منطقه ۲۲ که سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد می شود؛ ضمن اینکه ۶ منطقه شهر از این خط بهره مند خواهند شد و قابلیتی برای سایر خطوط ما رقم می زند.  

وی افزود: در کنار  هفت خط توجه به این خط برای ما موضوعیت دارد و بعد از این دقت در مسیر خط ۱۱ برای ما مهم است تا در آینده نزدیک این خط را نیز اجرایی ‌کنیم. 

زاکانی ادامه داد: قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است و هر عقل سلیمی حکم می کند که یک کشور برای سازندگی از همه ابزارها و ظرفیت های خود استفاده کند؛ در خط ۷ و یک مترو مشارکت فعال و اثر بخشی با قرارگاه خاتم داشتیم و تجربه این قرارگاه در این بخش برای ما بسیار مهم است.

شهردار تهران اضافه کرد: امیدواریم در سال‌های آینده در بخش حمل و نقل، توسعه مترو را داشته باشیم و در ارتباط با همه ظرفیت‌ها از جمله قرارگاه تعاملات گسترده تری برقرار کنیم تا تهران را بر مدار ظرفیت های متنوع بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بسازیم. 

وی بیان کرد: امیدواریم با شعار تهران به مثابه یک کارگاه شروع به ساختن همه تهران کنیم. باید با یک دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه همه ظرفیت های کشوری را به کار بگیریم . 

زاکانی یادآور شد:  ۳۲۵ ایستگاه مترو در افق ۱۱ خط در  داخل شهر تهران ظرفیتی است که باید طراحی و نوسازی شهر را بر پیرامون آن قرار دهیم و با این کار شرایط و تجربه جدیدی را در تهران تجربه خواهیم کرد. 

شهردار تهران گفت: تنها گلوگاهی که برای توسعه تهران وجود دارد منابع مالی است و برای این حل این مشکل،  راه‌های مختلفی ازجمله بازطراحی پیرامون ایستگاه ها و توسعه محلی مبتنی بر ایستگاه ها وجود دارد که برای ما ظرفیت فوق العاده ای را خلق می کند؛ این امر مبتنی بر اراده بالا رقم خواهد خورد و گام به گام به سمت تحول بزرگ در روح و کالبد تهران پیش می رویم.

وی تاکید کرد: انتظار از مسئولین مناطق این است که کانون مسئولیت را در شهرداری پیاده و به سرعت درباره این بارگذاری در پارسل های مختلف پیرامون ایستگاه ها تا شعاع ۸۰۰ متر برنامه ریزی کنند تا مشخص شود کدام بخش مربوط به شهرداری یا دیگر دستگاه ها و یا مردم است، یه طوری که باید شرایطی فراهم شود که همه اطراف این ماجرا سود کنند. 

زاکانی گفت: در این قطعه ای که فاز اول است دو دستگاه حفاری ( تی بی ام) فعال می شود و در فاز دوم سه دستگاه که امکان گسترده ای را فراهم می کند. فاز اول امسال و فاز دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، شهردار تهران خاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند پیشرفت هایی که در جمهوری اسلامی در حال انجام است و چشم انداز روشن و امید بخش فراروی ما را تاریک جلوه دهند؛ هفته پیش چند اتفاق پیوسته  و مهم را در تهران شاهد بودیم، یکی از آن ها نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری و  حضور شهرهای خواهر خوانده در تهران بود. یکی از نکاتی که مدیران این شهرها بیان می کردند تحیری بود که درباره تهران و پیشرفت های  آن داشتند. رویداد دیگر، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری تهران بود که شامل  ۲۳۱پروژه و بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بود و مقدمه آن تفاهم اولیه با سرمایه گذاری بود که حدود ۵ هزار میلیارد تومان در یکی از پروژه ها سرمایه گذاری خواهد کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران مترو قرارگاه خاتم الانبیاء سرمایه گذاری شهردار تهران ظرفیت ها برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟

به گزارش بورس تابناک، قانون بودجه ۱۴۰۳ در آخرین روز‌های سال گذشته در بند س تبصره ۶ چالش جدیدی را به بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی و فرابورسی تحمیل کرده است. در این بند اعلام شده است:

مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمد‌های حاصل شده برای عملکرد سال ۱۴۰۳ کلیه مودیان به استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد ریال (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد ریال (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) قابل اعمال است.

به زبان بسیار ساده این بدان معناست که سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی به عنوان سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

با همه تلاش ها و اعتراضات برای جلوگیری از اجرایی شدن این بند سرانجام، یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید.

در این مطلب قصد داریم دوباره به عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه بپردازیم.  حامد موسوی از فعالان بازار سرمایه به بررسی این عواقب پرداخته است.  عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه 

حامد موسوی فعال بازار سرمایه | اول باید دقت کنیم فلسفه معافیت مالیاتی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی اکثرا برای کار‌هایی مصوب شده است که انجام آن کار وظیفه دولت ها بوده است، اما بخش خصوصی انجام می‌دهد و بابت آن معافیت مالیاتی می‌گیرد. به عنوان مثال: ایجاد کارخانه در منطقه محروم و کم برخوردار، ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی برای ارتقای فرهنگ جامعه و گسترش ورزش، کمک بخش خصوصی به دولت بابت تامین انرژی از جمله برق که وظیفه دولت است و چندین خدمات دیگر که دولت می بایست انجام دهد، اما به دلیل کسری بودجه با مشوق معافیت مالیاتی، انجام آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

حال با تعیین سقف معافیت مالیاتی، این معافیت‌ها از بین می رود و دیگر بخش خصوصی به کمک بخش دولتی نخواهد آمد. در شرایط رکود و تورم جامعه ایران و مشکل در فروش نفت، کماکان دولت مشکل کسری بودجه دارد و حالا مشوق‌های بخش خصوصی هم برداشته می شود و دیگر کسی نیست که این قبیل خدمات را به مردم بدهد.‌ ای کاش اگر دولت قصد داشت معافیت‌ها را بردارد زمانی این کار را انجام می داد که خودش توان انجام آن را داشت.

نکته دیگر اینکه برخی سرمایه گذاری‌ها به شرط معافیت مالیاتی انجام شده است و حتی بعضی خصوصی سازی‌ها به این شرط بوده است حالا قرار است این معافیت ها برداشته شود. مثلا اگر تخفیف ۵% خوراک پالایشی‌ها نبود هیچکس این پالایشگاه‌ها را از دولت نمی‌خرید. 

پس باید این را قبول کنیم اینکه بخش خصوصی با همین مشوق ها در منطقه محروم کارخانه ایجاد می‌کند، هزینه دارد و وقتی معافیت برداشته می شود، اعتماد به دولت از بین می رود و بعدا اگر دولت مشوق هم قرار دهد، چون تضمینی برای پایداری نیست، پس بخش خصوصی سرمایه گذاری نمی‌کند. 

از عواقب دیگر مشکلات این بند س تبصره ۶ این است که توسعه زیرمجموعه های شرکت های بزرگ متوقف می‌شود.
وقتی شرکت هرچه زنجیره تولید خود را تکمیل کند تنبیه می‌شود و مالیات بیشتری پرداخت می کند پس مجبور نیست این کار را انجام دهد و بنابراین به جای بردن سود برای افزایش سرمایه و طرح توسعه، آن سود را بین سهامداران تقسیم می‌کند و این باعث می شود تا روند مستهلک شدن و خورده شدن شرکت ها سرعت بگیرد. این بند عملا در خلاف جهت رونق تولید و توسعه حرکت می‌کند. | نبض بورس

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان