Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدبیگی گفت: حضور سیاسی زنان در عرصه‌های مختلف حائز این نکته است که جمهوری اسلامی ایران در پرتو حجب و حیا و زیست عفیفانه توانسته بستر خوبی را برای رشد دختران و زنان ایرانی فراهم آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با تبریک به مناسبت سالروز ملی حجاب و عفاف اظهار کرد: داشتن زندگی سالم و عفیفانه در ارتقای کیفیت زندگی جوامع بشری بسیار موثر بوده؛ به طوریکه بارها در آیات قرآن کریم هم مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۵ مرحله نزول آیات عفاف و حجاب، قرآن به تربیت نسل توحیدی با تاکید بر صفات حیا، عفت، پاکدامنی و حجب پرداخته و این صفات را ملکات فاضله انسانی برشمرده است؛ ازاین‌رو ما هم موظف هستیم توصیه‌های کتاب دین را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور تصریح کرد: در جوامعی که با زیست عفیفانه زندگی می‌کنند و معیارهای پوشش را رعایت کرده و براساس دستورات دینی و تاسی از اهل بیت(ع) قدم در مسیر تحقق محکمات دین برمی‌دارند؛ در واقع مراتب کمال را بهتر طی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دختران و پسران گام دومی و نسل جدید ما بدانند که یکی از عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران تاکید بر صفات برجسته انسانی و اسلامی از جمله زیست عفیفانه بوده است.

محمدبیگی عنوان کرد: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که تاکنون چندین بار برای براندازی جوامع از ترویج برهنگی، برهنگی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و تئوری‌های فروپاشی نظام خانواده از درون استفاده شده است.

زیست عفیفانه عامل اساسی و زیرساختی سعادت و پیشرفت جوامع است

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در کنار هم زندگی توام با آرامش داشته باشیم زیست عفیفانه یکی از ملزومات جدی و اساسی این موضوع است.

این مسئول ادامه داد: اسلام با قراردادن فرآیند ازدواج و تشکیل خانواده و رعایت قوانین محرم و نامحرم سعی در حفظ سلامتی و آرامش روحی و روانی همه مردم کرده و از این راه ضمن تامین غرایض انسانی به رشد و تعالی معنوی و رشد شخصی انسان‌ها توجه کرده است.

وی عنوان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی فارغ از جنس و نژاد، زنان و مردان ایرانی می‌توانند در عرصه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفت‌های ویژه‌ای داشته باشند و پرچمدار فعالیت‌های اجتماعی باشند.

محمدبیگی بیان کرد: وجود قهرمانان ورزشی خانم و تعداد زیادی از دانشمندان در رشته‌های مختلف پزشکی و مهندسی ‌و علوم انسانی و تعداد بالای دانشجویان زن ایرانی و فرهیختگان دارای تحصیلات عالیه نشان می‌دهد که در پرتو عفاف و حجاب و زیست عفیفانه می‌توان راه ترقی را به دور از بردگی جنسی و آزارها و تهدیدات محیطی ادامه داد.

وی عنوان کرد: به جای تبرج و خودآرایی و سواستفاده ابزاری از زنان می‌توان در پرتو اخلاقیات و صفات بارز و ملکات انسانی به رشد و پیشرفت علمی و اجتماعی و سیاسی پرداخت.

ایران اسلامی در پرتو زیست عفیفانه بستر خوبی برای رشد زنان فراهم کرده است

محمدبیگی خاطرنشان کرد: حضور سیاسی زنان در عرصه‌های مختلفی همچون مجلس و در مسئولیت‌های کشوری حائز این نکته است که جمهوری اسلامی ایران در پرتو حجب و حیا و زیست عفیفانه توانسته بستر خوبی را برای رشد دختران و زنان ایرانی فراهم آورد و امیدوارم که در تمدن سازی نوین اسلامی بتوانیم نقش واقعی خود را ایفا کنیم.

وی ابراز کرد: بررسی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه زیست عفیفانه در مجلس نشان می‌دهد که ضمن ایجاد بارقه‌های امید از فعالیت‌های جدید دولت سیزدهم در احیا و بازآفرینی فرآیندهای اجرای مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین حوزه حجاب و عفاف و انطباق با موازین شرعی، اما این اقدامات بسیار محدود، ناکافی و جزیره‌ای است و پاسخگوی نیاز جامعه جوان کشور نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید براینکه زیست عفیفانه عامل اساسی و زیرساختی سعادت و پیشرفت جوامع است؛ تصریح کرد: همچنان مطالبه‌گر فعالیت‌های گسترده و شبکه‌ای خانواده محور در حوزه تقویت دینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه هستیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در حوزه برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی مطابق با گام دوم انقلاب، هنوز کارنامه موفقی ندارند؛ تا چه زمان باید نظاره‌گر رشد طلاق، نابسامانی‌های اخلاقی و فرزندان طلاق در کشور باشیم؟

محمدبیگی در پایان بیان کرد: امروز دشمنان در جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی برای حیا گریزی جامعه، خصوصاً ملل مسلمان هزینه‌های هنگفت دلاری می‌کنند تا با انحراف نسل‌های جدید از اصول اخلاقی و پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سعادت ملت‌ها جلوگیری کرده و به خوی استکباری خودشان ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زیست عفیفانه جمهوری اسلامی عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مردم و طلاب حوزه‌های علمیه بندرعباس با حضور در حوزه علمیه مدرسه النبی با برپایی تجمعی از طرح نور فرماندهی انتظامی حمایت کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.
  
 حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این تجمع با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، گفت: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی افزود: نیروهای خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، این بار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.
 
سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.
 
وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.
 
پس از سخنان سردار جاویدان، مردم ولایت‌مدار بندرعباس با شعارهای «نیروی انتظامی حمایت حمایت»، «سردار قهرمان ما تشکر تشکر» و «پلیس فداکار تشکر تشکر» از مواضع سردار و اقدامات فراجا در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) قدردانی کردند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟