Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط گفت: اهمیت، سرعت و تسهیل در بهره مندی از مترو در حوزه حمل ونقل شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولویت قطعی ما تکمیل ۷ خط فعلی است ، اما خط ۱۰ یک شرایط ممتازی دارد که اولا باعث گره گشایی از منطقه ۲۲ که سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد، خواهد شد؛ ضمن اینکه ۶ منطقه شهر از این خط بهره مند می‌شوند و قابلیتی برای سایر خطوط ما رقم می‌زند.

او افزود: در کنار ۷ خط توجه به این خط برای ما موضوعیت دارد و بعد از این در آینده نزدیک خط ۱۱ را نیز اجرایی ‌می کنیم.

در این باره بخوانید: خط ۱۰ متروی تهران با ۳۵ ایستگاه؛ از ایران مال و دریاچه تا دولت و تهرانپارس | قطار از کدام محله‌ها عبور می‌کند؟

زاکانی با بیان اینکه قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است، تصریح کرد: در خط ۷ و یک مترو مشارکت فعال و اثر بخشی با قرارگاه خاتم داشتیم و تجربه این قرارگاه در این بخش برای ما بسیار مهم است. امیدواریم در سال‌های آینده در بخش حمل و نقل، توسعه مترو را داشته باشیم و با قرارگاه تعاملات گسترده‌تری برقرار کنیم تا تهران را بر مدار ظرفیت‌های متنوع بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بسازیم.

شهردار تهران گفت: ۳۲۵ ایستگاه مترو در افق ۱۱ خط در داخل شهر تهران ظرفیتی است که باید طراحی و نوسازی شهر را بر پیرامون آن قرار دهیم و با این کار شرایط و تجربه جدیدی را در تهران تجربه کنیم، گفت: تنها مسئله که برای توسعه تهران وجود دارد، منابع مالی است و برای این حل این مشکل، راه‌های مختلفی از جمله بازطراحی پیرامون ایستگاه‌ها و توسعه محلی مبتنی بر ایستگاه‌ها وجود دارد که برای ما ظرفیت فوق العاده‌ای را خلق می‌کند.

او از مسئولان مناطق شهرداری خواست که  به سرعت درباره  بارگذاری در پارسل‌های مختلف پیرامون ایستگاه ها تا شعاع ۸۰۰ متر برنامه ریزی کنند و توضیح داد: باید مشخص شود کدام بخش مربوط به شهرداری یا دیگر دستگاه‌ها و یا مردم است، به طوری که باید شرایطی فراهم شود که همه اطراف این ماجرا سود کنند.

زاکانی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند پیشرفت‌هایی که در جمهوری اسلامی دارد و چشم انداز روشن و امید بخش فراروی آن را تاریک جلوه دهند؛ هفته پیش چند اتفاق پیوسته و مهم را در تهران شاهد بودیم، یکی از آنها نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری و حضور شهرهای خواهر خوانده در تهران بود. یکی از نکاتی که مدیران این شهرها بیان می‌کردند تحیری بود که درباره تهران و پیشرفت‌های آن داشتند. رویداد دیگر، برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تهران بود که شامل ۲۳۱پروژه بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بود و مقدمه آن تفاهم اولیه با سرمایه گذاری بود که حدود ۵ هزار میلیارد تومان در یکی از پروژه‌ها سرمایه گذاری خواهد کرد. 

کد خبر 690182 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ علیرضا زاکانی شهردارى تهران تهران مترو تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مترو خط ۱۰ علیرضا زاکانی شهردارى تهران تهران مترو تهران سرمایه گذاری برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد